Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih


UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!



Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Rabu, 2 Disember 2009

Laporan Polis kepada pemuda BN oleh pemuda PR P.Pinang


Selepas sidang media di hadapan Dewan Undangan Negeri P.Pinang, AMK P.Pinang bersama Pemuda PAS dan Pemuda DAP terus ke balai polis Beach Street membuat laporan polis. Laporan polis dibuat oleh Azrizal Tahir bagi pihak AMK P.Pinang, manakala bagi pihak DAPSY dibuat oleh YB Eng Wei Aik dan DPP P.Pinang oleh Ustaz Yusni.

Laporan polis :

Saya Ahmad Azrizal bin Tahir Naib Ketua Angkatan Muda 1, Parti KeADILan Rakyat Pulau Pinang. Ingin membuat laporan polis bersangkutan dengan perhimpunan haram yang dilakukan oleh Pemuda Barisan Nasional yang diketuai oleh Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang Norman Zahalan.

1. Perhimpunan haram tersebut menghina persidangan DUN yang sedang berlangsung. Pintu pagar DUN telah digoncang untuk menimbulkan suasana tegang dan ketakutan kepada ADUN-ADUN dan Pegawai yang hadir dalam sidang DUN. Peserta perhimpunan haram juga mengeluarkan kata-kata berunsur perkauman dan banner serta kain rentang berunsur provokasi merujuk kepada siaran media tv3 jam 8.00pm 30 hb Nov 2009

2. Liputan media yang dibuat oleh TV 3 juga memaklumkan peserta perhimpunan haram telah melakukan tuduhan terbuka terhadap Kerajaan Negeri Pulau Pinang bahawa kerajaan negeri membohongi penduduk Pulau Pinang . Ini merupakan tuduhan yang amat serius dan wajar disiasat mengikut lunas undang-undang.

3. Saya juga mahu pihak polis mengambil tindakan tegas dan professional serta tidak ‘double standard’ kepada penganjur perhimpunan tersebut kerana ia jelas mengugat ketenteraman awam dan menimbulkan ketakutan kepada masyarakat Pulau Pinang. Liputan media yang luas telah menyebabkan pandangan serong masyarakat kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Laporan ini dibuat agar pihak polis mengambil tindakan tegas kepada penganjur perhimpunan haram tersebut. Saya juga menegaskan di sini yang pihak polis harus membuka segera fail siasatan terhadap tuduhan pembohongan yang kononnya dilakukan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan mengambil tindakan sekiranya tuduhan tersebut hanya fitnah yang dibuat untuk mengugat imej kerajaan negeri Pulau Pinang.

Sekian Laporan Saya.
Ahmad Azrizal Bin Tahir

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails