Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Sabtu, 20 September 2008

TERIMA KASIH PARA PENDERMA JEJAK FAKIR-4

Jawatankuasa Jejak Fakir-4 AMK Pulau Pinang Mengucapkan Jutaan Terima Kasih Kepada Semua Yang Membantu

Barangan keperluan dapur yang akan di agihkan pada 21 & 28 September 2008

Amizudin Ahmat-Berbaju Hitam (Exco AMK Malaysia)

Kiri : Azrizal Tahir (Pengerusi Program Jejak Fakir-4),Aidil Rafizul (Bendahari Program)

Dari kiri...Zulkarnain (Pengerusi Unit Ehsan),Nazri (Ketua AMK Balik Pulau),Zulkapli (Exco AMK P.Pinang)

Antara Syarikat Penyumbang Kepada Program Jejak Fakir-4 (A1)

Teman2 Dari Kaum India turut membantu,Sebahagian Barangan yang belum di packing

Sedang memasukkan barangan keperluan dapur di dalam plastik

Teman2 Dari Kaum Cina memperkatakan sesuatu kepada Bendahari Program

Sebahagian Barangan yang telah siap di bungkus

Jumaat, 19 September 2008

YB Teresa Kok-BEBAS

TERKINI

Sebentar tadi YB Teresa Kok Ahli Parlimen Seputeh telah di bebaskan dari tahanan ISA setelah seminggu di tahan oleh pihak polis....ianya di sahkan oleh peguam beliau iaitu S.N Nair di mana YB Teresa telah di bebaskan pada jam 1 PM sebentar tadi..
Hanya yang tinggal sekarang ialah Raja Petra Kamaruddin penulis web portal MALAYSIA TODAY serta penulis blog Syed Azidi Syed Abdul Aziz yang juga di kenali dgn blog beliau kickdefella yang di tahan di bawah akta hasutan...Kita doakan moga mereka di bebaskan dalam masa terdekat ini...Amin

Tipu...Tipu...Tipu...

Salam....

Makin hari rakyat ternanti2 peralihan kuasa yang telah di canangkan...klau dolah & najib kita rasa sudah selesai kerana dh ditetapkan jun 2010 walaupun ianya tempoh yang terlalu lama ibarat bg cek tp takleh cash atau masuk akaun...hehehehe...

Rakyat pula masih ternanti2 peralihan kuasa yang menjaminkan sinar indah terutamanya apabila janji2 PR jika memerintah dgn pelaksanaan pemerintahan mesra rakyat & peka kpd kemahuan rakyat itu sendiri....

Di sinilah timbul persoalan berkaitan peralihan yang di canangkan DSAI,di kutuk hebat akibat tarikh yang di janjikan 16sept 2008 tidak berlaku peralihan kuasa parti yang memerintah...woi,hampa ingat mudah ka?hampa ada pikiaq kesan jika peralihan kuasa di buat dgn kelam kabut...hampa ingat bila anwar kata 16september,apa2 berlaku pun kena ubah gomen?aku tau DSAI takkan izinkan berlaku pertukaran dlm keadaan kacau bilau !!!

Hampa nak ka kalau peralihan kuasa berlaku dlm keadaan yang tegang?hampa ingat kepala hotak hampa mcm anwar ka main ikut hati sj nak ubah kerajaan tanpa pikiaq risiko yang bakal berlaku...mmg tuh la yang ameno nak...agar mereka bley kekal berkuasa...ada hampa terpikiaq?dak kan?

Nih lg 1...hampa pernah terpikiaq ka pasai apa tarikh penubuhan malaysia 16 september 1963?klau ikut perancangan awal 31hb Ogos 1963...pasai apa tunku abdul rahman tak declare 31hb Ogos 1963 juga?

Bab tipu nih...yang hampa pula kena bohong dh 51 tahun...hampa buat bodo sj...yang puak ameno rembat harta negara kita...pun hampa buat dunno sj...nih bila lewat sikit dari tarikh asal...hampa hinggaq naik hangit....hampa berjudi kot tarikh tuh...bila kalah,pasal tuh hampa hinggaq...


Nih seperkara lg yang gomen tipu hampa...tapi akai hampa yang dok kata PR tipu mgkin letak kat lutut tak pikiaq...minyak dh berapa hari turun bawah paras $100 setong...ada hampa hinggaq...hampa pi la bawa minyak 1 botoi mineral bagi kat wakil rakyat tempat hampa protes pasai apa kerajaan Bee End tak turun2 lg?hari nih cuma $97.90 se tong...ada hampa hinggaq?

Semalam dlm berita, menteri uban banyak kata 'kita nak kena kaji penurunan harga minyak...sebab walaupun minyak global turun,tapi harga ringgit pula susut rendah berbanding dolar amerika..' pulakk dahhh..punggahhh..!!!!

ha...ha...ha..ha....sekali lg hampa kena tipu,tapi buat2 bengong benak hati,buta perut...akal dok kat lutut lg...gomen kita bukan takat buat duit dengan jual minyak negara kat luar...bahkan dekat rakyat pun dia buat untung...bab hampa nk sara diri mcm mana nk raya,nak bg mentekedarah anak pinak hampa...hampa pikiaq sendiri..sebab apa?

Gomen kita pikiaq...duit...duit...duit.....rakyat nk jadi lagu mana....ikut suka hampa...ada duit hampa raya,tadak duit hampa toksah raya...lepas sembahyang raya,pi kubuq...balik kena ayaq sirap dgn kueh bahulu...hehehe...sekali lagi aku nk bgtau kat hampa...marah la lagi kat anwar...bab hampa kena tipu...tapi dgn kerajaan pusat hampa buat pekak sudah....biaq dia lantak...

Ada akai...hampa pikiaq la sendiri braderrr....hehehehe...

Rabu, 17 September 2008

Paklah terdesak?????

Paklah jadi menteri pertahanan..adakah usaha nak istihar darurat?
Apa apa pun atas perkenan Tuanku.

Apakah Mahathir dibelakang tabir,rakyat sekali lagi dinafikan
hak mengecap kenikmatan demi kepentingan politik mereka.

Apakah akan berlaku kita doakan ianya berpihak kepada rakyat.
Mahadet menjadi playmaker dibelakang tabir,ini usaha terakhir
golongan desprate pimpinan yang rakus dan benak dengan
kepentingan diri sendiri

Paklah letak jawatan...


Paklah sebentar tadi telah meletak jawatan dan menyerahkan jawatan
kepada Najib Razak dan pertukaran juga telah dibuat.Paklah sebagai
PM dan Menteri Pertahanan dan Najib sebagai Menteri Kewangan.

'Dok Ghok Cetong'


Dalam peralihan kuasa ini juga kita lihat, ada beberapa insan dan individu di dalam pakatan
yang berperangai terlalu 'dok ghok cetong' tak paham & tak reti kehendak terbanyak dengan
politik sempit mereka sendiri.

Golongan ini lebih pentingkan diri sendiri daripada kemahuan rakyat marhaen
yang membuak buak agar kerajaan bertukar tangan dengan kerajaan Pakatan Rakyat
yg baru.

Aku harap korang yang ada niat mementingkan diri sendiri, akal jangan letak bawah tapak
kaki.Nak tau maksud 'dok ghok cetong' hangpa pi tanya kengkawan di terengganu.hehe, ada akal..lu pikey la sendiri..........

EPISOD KELUAR BN??


Berkemungkinan dari suasana yang berlaku..kita
sama sama tunggu minggu ini adalah kesudahan
kepada persoalan isu peralihan kuasa.

jeng..jeng..jeng

Isnin, 15 September 2008

Letaknya Jawatan Seorang Menteri Di Jabatan Perdana Menteri...!!!

"saya akan letak jawatan sekiranya k'jaan masih gunakan I.S.A untuk pemimpin politik.."


Berita Terkini...!!!!

Pada jam 2petang tadi, di Pejabat Perdana Menteri, Putrajaya..Datuk Zaid Ibrahim telah 'selamat' menyerahkan surat PERLETAKAN JAWATAN secara rasmi sebagai Menteri Di Jabatan Perdana Menteri selaku Menteri Hal Ehwal Perundangan.
Selepas semalam mengeluarkan kenyataan bahawa tidak akan menyokong segala penyalah gunaan ISA dan mengancam untuk meletak jawatan, hari ini beliau telah kotakan kata-katanya..
- sumber dari PerakExpress.com dan Malaysiakini key..tengkiu...

Delegasi KeADILan ke Taiwan di jangka tiba di KLIA jam 1:30 Tengahari

TERKINI...!!!!
Salam semua...
Rombongan delegasi KeADILan yang berlepas ke Taiwan untuk proses rundingan dengan Ahli Parlimen2 Bn disana dijangka tiba di tanahair pada jam 1:30 tengahari ini di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).


Sekian dan berita lanjut serta terkini akan menyusol...
Related Posts with Thumbnails