Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Sabtu, 30 Ogos 2008

Cuti Update Blog

Salam,


Aku ada di kl...niat di hati nak berjumpa dgn Ust Ramlang Porigi...tapi atas beberapa hal yang mgkin mendatangkan masalah keselamatan kepada Ust...aku hanya SmS pada Ust...aku esok nk gerak ke kelantan esok...jadi skrg pn dh lewat...sj aku pinjam kan kejap nk inform aku x dpt nk update blog sampai hari selasa depan,kes keta estima member aku kena pecah & laptop hilang..aku dh tak berani nk bawa laptop...tapi..............


Byk ceta aku nk sampaikan mengenai perihal yang tidak mahu berlaku serta mengenai sikit kronologi PRK Pmtg Pauh...mgkin waktu aku nak update,dh berlaku pesta lompat melompat....sapa tahukan?indahnya 48 lokasi yang luas di malaysia nih ye....hehehe...


Member aku dh nk guna laptop dia...so...tggu berita gembira & ceta dari aku yeee...bubye...wassalam

Rabu, 27 Ogos 2008

PENIPU BETOL

Salam...


Kelmarin adalah hari terakhir yang telah membuktikan rakyat telah menolak sepenuhnya pembohongan yang mereka canangkan sebelum ini dengan menghina DSAI serta memperkecilkan hubungan PR yang terjalin sebelum ini walaupun ada segelintir rakan dalam PR bagai unggas2 yang berterbangan di luar terangan lampu kalimantan tak malu nk mengapai cahaya...


Sebelum aku nk menceritakan kronologi PRK ini,aku nk ulas sikit mengenai keputusan pilihanraya kecil di permatang pauh ini walaupun hampa semua dah tau keputusan tersebut hingga Kera Jadian pun akan terus jadi kera tidak bertukar jadi manusia kerna terkejut keputusan kelmarin...


Aku ada di Yayasan Aman sewaktu pengumuman keputusan,setelah penjumlah dari Daerah Mengundi di kumpulkan di bilik gerakan utama PKR di sana...YB Azmin Ali telah membuat pengumuman 1 per 1 keputusan penjumlahan...


Aku pada sekitar jam hampir 9 malam,semua di kawasan bilik gerakan di maklumkan melalui sms keputusan tidak rasmi YB Datuk Seri Anwar Ibrahim memenangi dengan jumlah majoriti 17,652...selepas itu 16,534 akhirnya di maklumkan pihak SPR telah mengumumkan YB Datuk Seri Anwar Ibrahim menang dengan majoriti 15,671 hat mana satu betul nih???makin turun pula

Hari ni dalam jam 2 petang,aku ke kedai gunting rambut pasal Topeng_perak (Perisik-Rakyat) sudah bernazar untuk botak sekiranya DSAI memenangi pilihanraya kecil ini walaupun dengan majoriti '1'

Perisik Rakyat Botak Kepala Bayar Nazar

Aku terlihat Utusan Melugai atas meja kedai gunting muka depan hari ni memaklumkan kemenangan DSAI,aku pun baca la sepintas lalu walaupun aku boikot Utusan...baca nk tgk apa yang depa merapu...tertulis didalamnya DSAI dgn majoriti 15671...pelik...pelik...


Tang mana plak yang pelik?tertulis di dalam katanya,Timbalan Pengerusi SPR yang dihubungi BERNAMA juga mengesahkan kemenangan DSAI dengan majoriti tersebut,manakala yang keluar mengundi 38144...


Aku nk bagi korang pikir sikit guna akal yang mana beku boleh cair,yang mana bengap boleh cerdik,yang mana bengong boleh pandai,klau sanggup kena tipu...korang telan la mcm mkn panadol time sakit kepala...


Aku tak pasti sama ada Utusan menipu..Pegawai SPR menipu...Mata aku kelabu...atau memang aku samdol sampai tak reti nak kira,maklumla matematik masa aku exam pun tak pernah lulus...hampa yang baca pengiraan aku nanti pun akan jadi gila tahap tenggiling...


Fakta:

38,144 pemilih berdaftar (65.25 %)

keluar mengundi Semakan

Undi diperolehi Calon AKIM: 92

Undi Diperolehi DSAI: 31,195

Undi diperolehi BN: 15,524

Undi Rosak: 447

Jumlah Semua Kertas Undi: 47,258


Jumlah undi Pos: 490

( jumlah ini menunjukkan bahawa yang keluar mengundi termasuk pengundi pos adalah 47,258 orang iaitu 81.68% iaitu peratusan yang sama dengan jumlah yang keluar mengundi di Parlimen Permatang Pauh pada PRU ke12, 8 Mac lalu)

SENANG cerita

PKR : 31,195
BN : 15,524
AKIM : 92
Undi Rosak : 447
JUMLAH : 47,258


Woi...hampa kata yang keluar mengundi 38 144 hanya 65.25 % iaitu merosot sebanyak 16.62 % berbanding dengan peratusan mengundi pada 8 mac lalu-Menipu lagi ????bengong !!!

Kalau aku kira pula jumlah umum kemudian di tolak dengan jumlah umum awal jadi mcm ni...

47,258-38,144 =9114 (kalau 38,144 berdaftar...baki nih tak berdaftar la)


Agak2 hat 9114 tuh mai mana?pengundi hantu yang PR hantar?JPN bukan kita boleh pi buat IC untuk pengundi baru...Tukar atau Buang senarai daftar pemilih di SPR?Tan Sri Rashid pengerusi SPR tadak kena mengena dengan PR,bukan adik beradik dengan DSAI,bukan menantu DS haji hadi jauh skali anak menakan Lim Kit Siang...


Maknanya jika di nilai dengan angka di atas bermakna wujudnya pengundi yang tidak di kenali...hantu tak bertuan sebab hantu2 ini berbayar...mcm beli barang kat kedai ah chai,bayar & balik...situasi nih Undi & balik...kecuali jika ada yang tertangkap oleh bomoh yang tak berguru sewaktu hantu2 nak pi mengundi...


Ini bermakna hantu2 tersebut mengundi Ariff sah,mana mungkin undi AKIM sebab haji pi yang sempat aku bergambar dengan dia pun dapat hanya 92 undi...mana mungkin hantu 9114 nak undi haji pi...cucumatkilau pun kata dia tuh pun boleh berubat jadi bomoh...hantu pun takut nk dekat dgn dia...


Jadi kita kira pula jika undi 9114 tuh adalah hantu2 yang di ajar oleh tuannya undi ariff shah

15,524-9114 = 6410 (jumlah undi sebenar arif shah?)


Ini bermakna kiraan yang aku rasa korang boleh kira tentang kebenarannya,kalau tak reti sgt pakai otak jepun...ada butang 0-9...pepandai la nak tekan & kira angka aku bagi tuh...


Jika mcm laporan awal tuh,DSAI menang dengan majoriti yang lebih besar...aku tak menipu...klau hampa tak percaya...pi la selak esok kertas bungkus nasi lemak kedai timah janda paper utusan hari ini...


PKR : 31,195
BN : 6,410
Jumlah : 24,785 <---ini sebenar majoriti DSAI Tapi aku tak kisah & tak terkejut la...dh memang keja depa menipu...tapi aku rasa klau lagi gempaq keputusan yang keluar Haji Pi mengalahkan Dato Ariff shah,confirm BN dok kira jari tgn & kaki bahkan yang paling trajis skali jika Haji Pi mengalahkan Ariff shah dgn DSAI walaupun dgn majoriti '1'...silap haribulan penyokong BN & PR yang datang dari jauh2 seluruh Malaysia terus SASAU !!! Lu Ada Akal,Lu Pikir La Sendiri !!! Aku baru jumpa dalam 1 blog Forum,hampa klik kat [SINI]

ANGKAT SUMPAH

Salam...

Sebentar tadi Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia Mengumumkan Dato Seri Anwar Ibrahim akan ANGKAT SUMPAH esok sebagai Ahli Parlimen & Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat...


Pengumuman itu telah menamatkan spekulasi sebelum ini cobaan untuk melewat2kan proses angkat sumpah tersebut...Oleh itu,esok YB. Dato Seri Anwar Ibrahim akan hadir pada persidangan parlimen kali pertama setelah 10 tahun di nafikan hak beliau berbuat demikian...


Tak sabaq pula aku nk tgk YB. Dato Seri Anwar Ibrahim nk jegey kat Y.A.B Dato Seri Abdullah Badawi...mcm mn dia nk umum budget nanti nooo...jgn ketaq ya lah...


Jib...dh kemas barang ke dgn kak mah?tok det dah siap packing baju nk tinggalkan negara nih...mana la ko nk g?ZIMBABWE atau nk tnggal kat PANAMA?hehehe


Aku ingat nk g parlimen esok....tapi aku ada keja nk bg setel dulu di sini...2-3 hari lagi nk g kelantan plak...so,hari lain aku g...rasanya hari DSAI angkat sumpah Y.A.B PM ke-6 nanti insyaALLAH...


Hampa yang dok di kay ell,bley la g esok ushar di PARLIMEN esok...Syukur...Alhamdulillah...

Selasa, 26 Ogos 2008

TERIMA KASIH PERMATANG PAUH

Salam...

Hari ni adalah hari yang cukup di nantikan oleh semua rakyat malaysia...kemenangan Dato Seri Anwar Ibrahim di parlimen P-44 Permatang Pauh adalah atas kebijaksanaan para pengundi di sini...

Sesungguhnya...keputusan ini membuktikan rakyat keseluruhannya menolak fitnah yang di buat kepada DSAI secara total...Apa pun,mereka yang sibuk mencanang bagai jagoan melalak ke hulu ke hilir memfitnah DSAI...tunggulah balasan daripada ALLAH S.W.T...

Wahai mat ezam...wahai mat najib...wahai KJ...Apakah kamu tak merasa diri kamu amat hodoh skali cuba menipu rakyat seolah2 otak rakyat mcm otak lembu mcm otak kamu?kamu silap besar...ini adalah rakyat yang dahagakan kebenaran...ini adalah rakyat yang tidak suka di tipu...ini adalah rakyat yang mahu tuntut keadilan di atas semua penipuan kamu...

Kesemua Pusat Pengundian DSAI menang dengan cemerlang...kamu tidak belajar daripada pilihanraya UMUM yang ke 12 yang lalu apabila menggunakan media menghina,mengaibkan serta memperkecilkan akal pemikiran rakyat...

Ketahui lah kamu wahai pemimpin UMNO yanag sebelum ini diberi amanah oleh rakyat,apa yang kamu lakukan di nilai & di hitung oleh yang maha esa...apakah kamu lupa kamu hidup di atas muka bumi ini atas kehendaknya?kamu juga lupa,apabila berada di tampuk kuasa...kamu cuba memperbodohkan kami rakyat yang sebelum ini mengangkat kamu?SUDAHLA...CUKUPLA...INGAT PADA ALLAH...TUHAN YANG MENCIPTA KAMU...

KEPADA PENDUDUK PERMATANG PAUH...TERIMA KASIH BANYAK2...

MERUSUH-PETUGAS UMNO TUNTUT DUIT

Keesokkannya...gambar boleh lihat nampak white board dari luar...dh berderai cermin pintu tu tapi ramai org BN.so BAHAYA nk dekat


KESESAKAN YANG TERAMAT SANGAT DI JLN SG SEMAMBU DI PERMATANG PAUH...GARA2 DI KHABARKAN PETUGAS UMNO KERJA MACAM LEMBU,DUIT JANJI TAK BAYAR....


AMBIL LA KORANG JALAN ALTERNATIF LAIN UNTUK KE YAYASAN AMAN...


KEADAAN TEGANG DI SANA


FRU SUDAH DI TEMPATKAN DI SANA SEBANYAK 4 TRAK...HATI2 MELALUI JALAN DI SUNGAI SEMAMBU

RAKYAT SUDAH HAMPIR KE PUTRAJAYA !!!

DATO SERI ANWAR IBRAHIM BAKAL
PERDANA MENTERI 16 SEPTEMBER 2008


TERKINI : NAJIB & KHAIRY DAH PULANG KER KL


Aku harapkan korang semua menunggu ESOK untuk menghantar Dato Seri Anwar Ibrahim Ke PARLIMEN...


Pintu PUTRAJAYA untuk rakyat sudah terbuka LUAS...


Sekarang ini semua pimpinan berada di YAYASAN AMAN


Kelibat DSAI berada di pusat penjumlahan undi


REFORMASI...REFORMASI...REFORMASi

KEPUTUSAN TERKINI !!!




AKU TAK SEMPAT NK UPDATE...AKU GUNA LAPTOP CUCUMATKILAU...KORANG KLIK KAT BAWAH:












KEPUTUSAN RASMI
PKR : 31,195
BN :15,524
AKIM : 92
Majoriti : 15,672

KUMPUL KAD PENGENALAN


Berita Tergempar - Sebentar tadi saya telah mendapat mesej dari beberapa penduduk kampung yang memaklumkan UMNO dan BN sedang giat mengatur program merakyat, mereka dengan menabur wang kepada seluruh penduduk di Permatang khusunya bagi pengundi di parlimen tersebut.


Sejurus mendapat mesej tersebut saya bersama Puan Zuraida bergegas ke lokasi bagi melakukan tinjauan. Untuk mendapatkan kepastian dan mengelakkan fitnah saya sendiri menyamar menjadi jentera BN untuk mendapatkan beberapa gambar di dewan tersebut yang berhadapan dengan Politeknik Seberang Perai.Ternyata mesej yang saya terima benar-benar mengejutkan saya dengan apa yang saya lihat di harap dapat di kongsikan dengan saudara sekalian.


Difahamkan penduduk kampung khususnya bagi pengundi Permatang Pauh mendapat peluang untuk mendapatkan pinjaman sebanyak RM 3000 seorang selepas pilihan raya kecil Permatang Pauh. Di samping itu dikatakan mereka yang hadir untuk mendapatkan skim penipuan UMNO ini juga mendapat RM 50 seorang bagi tujuan pengangkutan. (Yang sebenarnya untuk mempengaruhi pengundi)
www.permatangpauh.com

GAMBAR SEKITAR CERAMAH MALAM AKHIR




Ke semua gambar ini sebelum & sewaktu hujan turun...Lautan manusia di sini

Isnin, 25 Ogos 2008

Akhirnya Kamu Tewas !!!


Salam...


Akhirnya skrip liwat siri ke-2 yang dlm perancangan & pengetahuan sesetengah pihak semalam berkubur dari segi moral manusia2 yang dahagakan kebenaran....


Hari ini bagaikan satu sejarah...perancangan jahat ini menampakkan kebodohan terlampau...walaupun skrip molek di susun...tapi kerna tidak rapi,menampakkan banyak perkara 'Kebetulan' 'Tergesa2' serta 'Tuduhan Tanpa Fakta'....hanya kalut dok sumpah...sumpah berbayar yang sampah....hehehe


Aku tahu,2 ekor mamat di atas sekarang dalam kepanasan...sebab aku merasakan mereka ini tidak menjangkakan skrip akhir dengan pengakuan Imam Ustaz Ramlang Porigi hadir & membuat pendedahan di pentas PKR dalam menafikan tuduhan terhadap kes liwat pada Anwar...


Dalam sidang media semalam Ustaz Ramlang menyatakan,sumpah berkenaan tidak boleh di terima pakai kerna ianya perlu di buktikan dengan fakta di mahkamah...so 2 ekor mamat kat atas tuh yang sibuk minta DSAI mcm dia pula yang kena liwat pehal?lu geli kot?mana dia anuar shaari yang kononnya dia juga hampir di liwat?mana nalakurapan lu punya cd rakaman liwat DSAI...semua cakap...cakap...cakap,tapi auta besar...


KHAKK...PTUIH...AMBIK KO AKU PUNYA DNA !!!


Dah tu...sekarang merasa la...2 ekor mamat tuh tido lena ker kat bilik hotel???aku rasa dok terbayang sungai buloh dh mcm mana si mamat C4 tuh...mungkin lepas nih nk kena renovation lain...bg dia rasa mcm dok dlm hotel...hehehe...mampus la ko ngan fakta yang di sembunyikan dari mahkamah akan keluar berkotak....bukan mcm mamat sekor yang berbelit2 cakap...cam pelaq....

Hari ini adalah hari terakhir kempen ke tiga2 calon PRK P-44 & dalam erti kata lain...Ariff shah sudah pun mengintai peluang yang cukup mudah untuk mengalahkan si 'A'....


Aku juga cukup yakin Ariff Shah akan dapat laluan cukup mudah mengalahkan si 'A' apabila di lihat dari propaganda yang di mainkan oleh media terutamanya UTUSAN MELOYA atau lepas nih lebih baik di panggil UTUSAN MELUGAI serta TV3 suku gila tahap gaban merepek sepanjang kempen PRK ini...


Silap haribulan calon 'A' ini akan hilang pertaruhan deposit kerna undi yang tidak sampai 1000,itulah calon AKIM yang cukup selesa akan di tewaskan oleh Ariff Shah apabila kegagalan 2 ekor mamat di atas memburukkan imej Anwar di Permatang Pauh...Allo my prend...lu ingat Orang Permatang Pauh dengan Rakyat Malaysia kayu mcm otak lu 2 orang ka?


Akal taruh lutut la hampa 2 ekor nih...aku rasakan kali nih adalah PRK terakhir di mana calon BN adalah dari UMNO...kemungkinan selepas ini UMNO/BN akan bertahan dalam tempoh Pilihanraya Umum ke-13...InsyaALLAH itu la last election yang mereka akan bertanding & di situ juga mereka akan mengorek kubur mereka sedalam2nya apabila...16 September 2008 saya cukup berkeyakinan PM ke-6 adalah Dato Seri Anwar Ibrahim....InsyaALLAH...


Kepada Pengundi Permatang Pauh,Harapan Kami 27 juta rakyat untuk memberikan kemenangan kepada Dato Seri Anwar Ibrahim dengan mengundi Parti Keadilan Rakyat ESOK 26 ogos 2008 tarikh keramat DSAI di angkat kembali rakyat permatang pauh sebagai Ahli Parlimen...Ingatlah...sebutir permata yang bersinar dari permatang pauh ini sepatutnya di nobatkan sebagai PM beberapa tahun lalu...Jangan Hilangkan PERMATA ini untuk hak 27 juta rakyat malaysia...


Korang lihat pengakuan Ustaz Ramlang semalam di ceramah pentas PKR klik kat [Susan]

MAAFKAN KAMI USTAZ RAMLANG

Gambar Ustaz Ramlang Porigi mendedahkan di pentas ceramah Parti Keadilan Rakyat perihal sebenar kejadian sumpah laknat & sidang Media





Salam...


Jika Ustaz memerhati tulisan di posting ini...saya sendiri serta mewakili teman2 seperti perisik rakyat,matcomot serta beberapa individu yang terlibat mencari & membongkarkan siapa diri ustaz yang sebenar selepas saya di maklumkan dalam bilik gerakan utama AMK di seberang jaya oleh Ketua AMK Samsul Iskandar menerima sms status penglibatan ustaz dalam sumpah laknat yang tidak melibatkan Imam Besar Masjid Wilayah...sebelum ianya meletop dalam internet selasa lalu setelah posting perisik rakyat (topeng_Perak) di sebarkan dalam tranungkite.net termasuk status ustaz dalam UMNO BM...

Bukan niat kami mengaibkan ustaz...tetapi ianya keperluan segera sebagai mencari penjelasan sebenar perangkap konspirasi yang di atur oleh golongan desprate UMNO/BN terhadap pemimpin Dato Seri Anwar Ibrahim...bukan sahaja selaku calon Parlimen Permatang Pauh ini...amatlah penting beliau akan mewakili mengembalikan hak serta membebaskan belenggu selama ini seluruh 27 juta rakyat Malaysia yang tertindas & di tipu...

InsyaALLAH...saya & teman2 akan secara peribadi menemui Ustaz selepas kekalutan pilihanraya ini selesai...kelancangan kami membongkarkan kepincangan kejadian sumpah laknat di masjid tempoh hari bukan mahu mengaibkan diri ustaz,jauh sekali memfitnah...tetapi kami inginkan pengundi serta rakyat malaysia tahu kebenaran di sebalik kejadian sumpah tersebut...

Sekali lagi,saya & teman2 memohon maaf secara terbuka kepada ustaz...apa yang baik dari Allah...apa yang buruk dari diri kami sendiri...mungkin inilah bentuk laknat Allah pada Saiful dengan menampakkan begitu hodohnya dirinya yang seronok nak jaja jubur busuknya...Wallahualam....

Cermin Kenderaan Petugas Di Pecahkan

Beginilah cermin kenderaan 'Din Komando' yang di hempas dengan ketulan bata oleh beberapa buah motosikal di seberang jaya sekitar jam 6.30petang sewaktu kesesakan lalu lintas....



'Din Komando' (nama manja) berdiri ketika menceritakan kejadian yang berlaku petang tadi di seberang jaya.Pemuda yang bermotosikal memakai baju BN ketika kejadian berlaku...Di cermin belakang kereta 'Din Komando' ada beberapa poster wajah Datuk Seri Anwar Ibrahim di tampalkan sejak hari penamaan calon.

Awat la puak2 BN nih...klau hampa tgk muka Anwar nih fobia ka...jadi sasau ka...atau hampa nih dah jadi 3 suku?klau dh hebat sgt...hampa tahan driver la...buleh tahan juga panglima abang din nih...buat apa pecahkan cermin...cuba la jentik hidung dia...silap2 pecah muka bebudak tuh...

Aku agak lepas nih depa kata...inilah perbuatan penyokong PR...hehehe...mau saja aku telan biji pinang....

RAMLANG PORIGI-Ianya Satu Konspirasi

Ustaz Ramlang Porigi tiga dari kiri,turut kelihatan dua dari kiri YB Azmin Ali,YB Dato Zahrin Hashim,YB Dr. Mujahid Yusoff Rawa & Dr. Mansor Othman


Orang ramai yang turut serta di Yayasan Aman,mendengar sidang media diadakan


Di hadapan pintu sidang media diadakan sesak dengan kehadiran penyokong & pengundi tempatan.


YB Tian Chua berada di hadapan penyokong memberi kata2 semangat agar apa pendedahan Imam Ustaz Ramlang menyemarakkan lagi semangat para penyokong.


Para Wartawan mula keluar selepas sidang media berakhir...turut kelihatan YB Husam Musa (tiada dalam gambar) memberi semangat kepada hadirin.

Selepas menghadiri beberapa siri ceramah bersama TG Nik Aziz dan DS Anwar Ibrahim, Imam Masjid Wilayah, Ramlang Porigi mengadakan sidang akhbar di Yayasan Aman, Penanti sebentar tadi.


Didalam sidang media tersebut, Ramlang menjelaskan bahawa beliau bukan lah Imam Besar Masjid Wilayah seperti yang siarkan didalam akhbar, malah beliau sendiri tidak pernah merasakan bahawa beliau seorang ulama seperti yang diwar-warkan.


Beliau menjelaskan bahawa beliau telah diarah oleh pihak atasan untuk menghadiri majlis tersebut. Secara kebetulan, beliau baru saja melangsungkan majlis akad nikah dan itulah sebabnya mengapa beliau memakai jubah dan kopiah berwarna merah, yang merupakan pakaian seragam imam.


Didalam majlis bersumpah Saiful, Ramlang menjelaskan bahawa beliau telah diarahkan hanya untuk mendengar lafaz sumpah tersebut dan tidak terlibat dalam penyediaan teks sumpah. Teks yang disediakan ditulis didalam tulisan rumi, dan telah berlaku kesilapan sebutan semasa menyebut ‘watallahi’.


Dimajlis tersebut, Saiful telah bersumpah bahawa DS Anwar Ibrahim telah meliwat beliau tetapi telah tersilap semasa menyebut tarikh dimana Saiful telah menyebut 26.8.08, bukan 26.06.08.



Ramlang juga berkata bahawa sumpah tersebut tidak boleh dipanggil sumpah mubahalah kerana hanya satu pihak yang hadir. Didalam sumpah mubahalah, kedua-dua pihak wajib hadir dan sumpah mubahalah hanya perlu dilakukan selepas mahkamah tidak dapat memperolehi bukti dalam sesuatu kes.


Apa yang dilakukan oleh Saiful ialah sumpah laknat. Beliau juga mengatakan bahawa Saiful tidak menunjukkan wajah kesal atau bersalah semasa bersumpah, malah tidak menunjukkan rasa takut sama sekali.


Ramlang menjelaskan bahawa beliau mendaftar sebagai ahli Umno kerana hendak menolong kawan, tetapi tidak dijelaskan apakah pertolongan itu. Beliau menjadi ahli Umno pada tahun 2003, sebelum berhijrah keKuala Lumpur pada tahun 2004.Beliau juga menjelaskan tiada memegang apa-apa jawatan didalam Umno. Beliau juga tidak merasa kesal diatas pendedahan ini kerana beliau tidak mempunyai apa-apa kepentingan di dalam Umno.


Ketika ditanya apakah sumpah Saiful ini satu konspirasi, Ramlang tidak menolak kemungkinan kerana ianya dilakukan sehari sebelum penamaan calon di Permatang Pauh.


Ramlang menjelaskan bahawa beliau terpaksa membuat penjelasan ini kerana tidak tahan dikutuk dan dicerca selepas akhbar menyiarkan penglibatan beliau didalam majlis sumpah tersebut. Malah selepas majlis tersebut, dan selepas menerima pelbagai cercaan dan kutukan, tiada pihak yang mahu menjelaskan keaadaan mempertahankan beliau. Dan beliau mengucapkan terima kasih kepada Pakatan rakyat kerana memberi peluang untuk menjelaskan keadaan.


Ramlang juga menjelaskan beliau tidak menerima apa-apa ganjaran atau imbuhan dari mana-mana pihak. Ketika ditanya apakah beliau tidak merasa bimbang terhadap keselamatan beliau, Ramlang menyerahkan kepada Tuhan.


(Aku Ciplak Depan Tokey Posting [MSK] )


Dalam pada itu juga,beliau turut di tanya mengenai kemungkinan risiko tindakan akan di ambil mengenai jawatan beliau sekarang di Masjid Wilayah 'Saya akan tetap bertugas seperti biasa di masjid berkenaan,jika tiada apa2 tindakan daripada jabatan'

Ahad, 24 Ogos 2008

BN Bangang...


Ketakutan serta kurang pemahaman mereka mengenai perundangan pengambil alihan kerajaan pusat serta kekeliruan yang cuba mereka lakukan agar pengundi celaru bagaimana Anwar mahu ke putrajaya.



kononnya Anwar tidak konsisten...walhal mereka yang gelabah menggunakan isu lapok menyerang anwar secara peribadi..



Gelabah tak tentu hala...terpaksa cuba alihkan pandangan kepada isu rasuah serta penyelewengan mereka selama ini.



Kononnya Anwar moral rendah...agen yahudi...semuanya anwar jahat belaka...tetatp mereka....



Mengiktiraf negara Israel adalah perbuatan mulia,moral tinggi (akhlak putera-puteri & pemimpin BN)...walhal...mereka tutup bahawa mereka rendah akhlak...moral rendah & teman rapat Yahudi...

Anda nilai la sendiri

Sumpah,Sampah,Sesumpah!!!











Salam...

Selepas aku mengupdatekan blog mengenai beberapa insan yang kononnya akan berkokok di sg petani esok dgn skrip 'Saya tidak Yakin Pada Anwar' 'Anwar Agen Yahudi' 'Anwar Tidak Sensitif Dengan Melayu' & pelbagai lagi isu yang akan mereka canangkan bagi menghalalkan kemasukan mereka ke dalam UMNO...


Aku juga berkesempatan berada di beberapa bilik gerakan PKR & info terus dari bilik gerakan BN melalui teman2 yang mana maklumat yang jelas bahawa sokongan penduduk terhadap calon PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim amat tinggi skali...sebab itu lah keputusan menurunkan harga minyak dibuat dengan terdesak oleh kerajaan...aku amat mengalu2kan...tapi.....


Sudah kau hancurkan ekonomi rakyat dgn kenaikan 70sen...harga keperluan melambung seiring dengan kenaikan 70sen...apakah dengan turunnya 15 sen akan membuatkan harga barang keperluan di pasaran munjunam mengikut penurunan harga minyak?jawapannya 'TIDAK' sama skali...Ianya akan tetap akan kekal dengan kenaikan harga minyak yang di naikkan 70 sen dulu...

Tidakkah tgn yang naikkan harga minyak serta menurunkan sedikit itu telah merosakkan ekonomi kita semua?jawapannya pula adalah 'YA'


Aku sempat ke bilik gerakan DUN Seberang Jaya apabila di hubungi Setiausaha PRK DUN apabila beberapa perkara yang timbul apabila BN melihat kekalahan sudah dalam tangan mereka...kerna itu perancangan licik mereka ini akan membuatkan siapa saja termasuk Prof dari Zimbabwe atau Perangcang Strategi timor leste tak terfikir...


Cukup licik & cukup tidak kita sedari hanya kepekaan jentera di bilik gerakan akan membuatkan mereka ini terbantut walaupun esok mereka akan mengedarkan sumpah si saiful & pengakuan beberapa individu di hadapan imam masjid negara lalu,YB Ustaz Taib Azmudeen...terdesak sungguh ya mereka ini...


Kita tidak boleh memandang ringan kerana usaha jahat ini di susun rapi seperti mana penyusunan skrip sumpah saiful...korang bley masuk dalam blog perisik rakyat yang akan aku linkkan nanti..sebab aku dh mengantuk sangat nak menaip beberapa perkara yang akan cuba di lakukan...kekangan dari Jentera PKR amatlah di alu2kan...


Di sini aku masukkan beberapa gambar banner jahat yang di dakwa di gantung oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mengelirukan pengundi dgn niat bukan sahaja menakutkan pengundi malahan cubaan melaga2kan kepimpinan Pakatan Rakyat aku ambil dari kamera hp aku...kamera perisik rakyat terang lagi,tapi file dh silap terdelete pula...gambar2 tersebut di ambil di bilik gerakan utama PKR DUN Seberang Jaya yang di bawa oleh lori misteri...di sekat oleh SKUAD Angkatan Muda Keadilan Malaysia...jahat betul la korang ek?
Related Posts with Thumbnails