Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Sabtu, 9 Ogos 2008

KEMPEN RM 1 DI PMTG PAUH



Salam....


Di harap semua yang telah sedia maklum dengan kempen ini buleh terus menyumbang dalam hal ini terus menerus...kempen ini amatlah bermakna kerna ianya di sarankan oleh teman2 yang tidak berkesempatan untuk datang berkempen & membantu sebagai jentera...


Sumbangan anda dalam bentuk wang amatlah kami hargai & di ucapkan Jutaan terima kasih...Moga sumbangan yang cukup bermakna dari anda di murahkan rezeki anda & di balas oleh yang maha ESA....wallahualam

Riwayat Temanku 2

Di usia 26 thn aku masih blum mendaftar menjadi ahli umno,kenapa??????mungkin belum ada yang mai serah borang pada aku kot....hehehehe,

Kita berpatah balik di kala usia aku meniti dewasa..bertemu seorang teman,insan yg aku maksudkan teman aku kini bergelar exco amk malaysia.pada waktu itu aku banyak berdiam diri dlm soal politik...kenapa??siapa???biar lah rahsia...hehehe.

Di usia 23 thn,sekitar tahun 2005,perkenalan aku dengan si polan teman aku ini atas dasar rakan sepermainan badminton...perkenalan kami mengheret aku utk mengetahui selok belok kancah politik malaysia.walaupn pada mula hanya mendengar dan tidak berani melawan (lawan ngan dia berdebat mampuih aku,dia ni lawan sampai kena buang u...aku set dalam kepala,nanti blk baca buku baru bleh lwn ngan dia ni..hehe).waktu itu aku hanya mengia dan menghangguk kepala.banyak perkara yg dia sering bicara tentang insan yg bernama anwar ibrahim,

Mulanya aku tak laa karan sgt,biasa ja...dia ni nama pun penyokong anwar ibrahim,takkan nak kutuk anwar ibrahim kot.ada saja dia cerita tentang insan bernama anwar ibrahim.(sebut nama bg jelas).............aku pun mula terdetik ketika melihat vcd di mana ketika anwar mula di bebaskan di mahkamah,bermula waktu itu...aku begitu tersentuh ketika mendengar bacaan doa oleh ust. badrul amin memohon petunjuk kebenaran dari allah s.w.t...

Walau terpaksa berlantaikan simen...ehh ehh ramai plak org kat sana...hairan bin ajaib,hanya kerana batang tubuh anwar,yg di pecat dari jawatan timbalan perdana menteri,atas tuduhan salah laku seks dan rasuah,ramai lg yg masih mahu memberi sokongan.mungkin semua ni saudara mara dia kot...(aku tak percaya lg)

Hai sampai beribu org ni,pelik betul..selepas anwar di bebaskan kerana kes salah laku seks digugurkan ke atas beliau,yg bermaksud beliau tdak meliwat sesiapa pun.lepas tu tunjuk plak video kawasan lapangan terbang KLIA...fuh terkejut betol aku...ribuan lautan manusia,yg pakai lebai,yg pakai sngkok,yg pakai sari,yg pakai kot pun ada...rmai sgguh saudara anwar.rakan aku time ni panjat tiang KLIA aku dpt maklumat..sokong sungguh2 dia ni,,kenapa???????

Persoalan mula timbul di benak fikiran aku yg hampir benak.kenapa ramai sgt yang sokong anwar????dalam suratkhabar utusan,berita harian,tv 1 sampai 7 tak tunjuk pun..yang tau bebas dan kerjaya politik anwar ibrahim sudah terkubur...kerna tiada sokongan lg.

Alih2 berpuluh ratus ribu org dtg ke KLIA utk mengucap selamat jln kepada anwar ibrahim ke munich,jerman utk mendapat rawatan sakit tulang belakang.aku pun mintak la dekat si polan ni pinjam vcd dia.dekat nak berasap aku wat kajian,kot2 palsu ke.......

Masih ku ingat ketika ini,perdana menteri malaysia pd waktu itu menjawb soalan wartawan,kenapa anwar dibebaskan ketika itu,ketika paklah memerintah ayat dia lebih kurang la)paklah jwb,saya bukan jenis orang yg suka msk campur hal mahkamah hal undang2.jika terbukti anwar tidak bersalah,apa lg yg hendak kita persoalkan..terpukau sejenak aku waktu itu,ya la,ayat SAYA BUKAN JENIS SUKA MASUK CAMPUR HAL MAHKAMAH.

Mebuat aku terfikir,,adakah perdana menteri dahulu suka msk campur hal mahkamah??atau mempengaruhi mahkamah?????(time ni goyang tahap teruk dah aku kat umno)selepas itu bermacam vcd ceramah aku tengok,yg pasti semua pembangkang laaaa...menteri kerajaan tak dak vcd pun,semua ucapan depa bleh tgk kat tv...........

Time ni balik kg aku bawk sekali vcd ceramah ni.....terutama ceramah anwar ibrahim,bg mak ayah aku tgk sama...tetibaayah aku nak pinjam..nak bg kawan tgk plak.aku apa pun tak kata,tetiba nak pinjam,sejak bila minat dengar politik ni???org mcm ayah aku ni mana fanatik parti mana2 pun,tp dah dok kawasan kubu kuat,pangkah umno la,kerna pada ayah,negara dah aman elok,dok kalut cari pasai buat apa....jangan pandai cari salah orang saja keja tak jalan.(wah dasyat gak ayat ayah aku)

Lupa plak nak bagitau,aku waktu ni kerja kat pulau lagenda,berniaga kecil-kecilan.jumpa si polan pun kat pulau laa....tme ni yg paling best bila ayah aku keluar aja minum kat kedai kopi di tunjang...bersembang sentuh ja bab anwar ibrahim...cepat2 dia jawab..'semua ni konspirasi untuk jatuhkan anwar ibrahim..'ewahh ewah konspirasi plak ayah aku ni.heheheheh..

Persoalan lg,kenapa mudah ja ayah percaya kata2 anwar sedangkan hanya tengok vcd saja?????bila di tanya...ayah jawab,ceramah anwar tdak mengata orang tanpa fakta dan bukti,ckp ada isi.,tidak memfitnah orang lain....wah bleh tahan ayah aku...........tapi ayah berpesan pada aku,apapun jgn taksub kepada manusia,cukup hanya sekadar mengkagumi atau menghormati,.............manusia tetap ada salah dan silap...

Ya memang ada salah dan silp...silap aku kerna hanya mendengar berita dan maklumat dari satu pihak saja.jadi pada waktu ituaku ula mencari di mana realiti nya perjalanan politik malaysia....ala tgh best ni ngantuk da.....sambung lain nanti,skrg dh lewat jam 4am...maklumla meniaga kedai aku tutup jam 1am,tara nk makan ngan org rumah,nk balik n on9 lg...jd sabar la ye

Jumaat, 8 Ogos 2008

Tarikh Laluan Ke Putrajaya Tetap 16 September

Aku menerima email laporan lengkap sidang media yang di buat oleh Dato Seri Anwar Ibrahim 8 ogos 2008....Ringkasannya

PETALING JAYA:Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR),Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menghadapi tuduhan meliwat semalam yakin akan dapat membentuk kerajaan menjelang 16 September ini. Kami berada di landasan yang betul ketika ini.

Insya Allah kita akan bentuk kerajaan Pakatan Rakyat menjelang 16 September," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR hari ini.Sebelum ini,bekas Timbalan Perdana Menteri itu berkali-kali melaungkan keyakinannya bahawa terdapat ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) yang akan melompat menyertai Pakatan Rakyat pada tarikh tersebut.


Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan jumlah ahli Parlimen Barisan Nasional yang akan melompat parti menyertai kerajaan Pakatan Rakyat itu.
“Yang penting jumlahnya mencukupi untuk membentuk kerajaan menjelang 16 September depan,” ujarnya.

Dengan ini setiap hak rakyat Malaysia akan dianggap sebagai suci dan akan dilindungi oleh kehakiman yang bebas dipandui oleh prinsip-prinsip yang selari dengan semangat Perlembagaan Persekutuan.


Perbicaraan bermotifkan politik yang dibuat ke atas saya, dengan izin Allah merupakan yang terakhir.

Maknanya...maksud DSAI itu ianya mengambarkan kepada kerajaan skrg...hayat perasuah,serta mereka yang selama ini memfitnah semakin pendek menjadikan 1 titik tolak kepada mereka2 berusaha sedaya mungkin menafikan lalaun DSAI ke Putrajaya...oleh itu...lihat la sekalian alam DENGAN IZIN ALLAH S.W.T. RAKYAT MALAYSIA AKAN MENGECAPI KEMERDEKAAN SEBENAR JIWA SELEPAS TARIKH 16 SEPTEMBER 2008.AMIN...

4 Hospital Tidak Mahu Palsu Laporan Perubatan LIWAT

Salam...

Alhamdulillah,setelah kita semua di sajikan 1 drama bersiri pendek...rata2 buleh menghurut nafas lega apabila kebenaran sekali lagi terhasil setelah pendedahan laporan perubatan lengkap Dr Mohamed Osman dari Hospital Pusrawi serta maklumat setakat hari ini dari YB Azmin Ali Ahli Parlimen Gombak (Calon Menteri Penuh PR) bahawa ke semua 4 hospital yang terlibat untuk di palsukan laporan perubatan agar membolehkan DSAI di sabitkan dengan isu liwat GAGAL....hospital2 terbabit ialah:-

1.Hospital Pusrawi
2.Hospital Besar Kuala Lumpur
3.Hospital Selayang
4.Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia

Bagi aku sikap profesionalisme doktor2 tersebut amatlah harus di puji kerana mereka bukan saja mengangkat martabat dalam bidang kedoktoran tetapi telah menunjukkan mereka ini mempunyai maruah yang cukup tinggi sebagai pengamal dalam bidang perubatan...SYABAS & TAHNIAH....

Setelah beberapa info yang di perolehi sejak pagi tadi termasuklah pembebasan seorang bloggers yang cukup terkenal dengan blognya penarik beca a.k.a bakaq haq jam 4 yang di tahan malam semalam di kediamannya di gombak...ini semua menunjukkan sikap sang penguasa menggunakan ruang yang masih sedikit tinggal untuk mereka mempertahankan kuasa.golongan desprate ini amat risau dengan kebangkitan rakyat bahkan mereka sendiri tidak lagi menaruh kepercayaan 100% kepada kakitangan awam setelah mereka ini di lihat telah bertindak memihak kepada rakyat terbanyak...mereka mengikut arus gelombang kebangkitan rakyat...

Sewaktu tengah hari tadi,sempat aku ke kedai kak pah melihat juadah lauk untuk di jamah lepas solat jumaat nanti...setibanya aku di sana...salah seorang pekerjanya menyapa..'Kak Pah pi mesyuarat jentera keadilan di Permatang Pauh'...

Geli hati pun ada,bukan kerna kak pah pi mesyuarat...tapi bila di lihat saja muka aku...dh tau jenis geng budak jahat atau geng budak baik...dlm 12 tahun yang lalu,se inggat aku bila nk mengaku ahli parti yg berlawanan dari pada pemerintah ni...payah la...silap2 kena kutuk rapat...aku juga teringatkan rakan sekelas aku Saudara Zalmi yang cukup kuat dengan PAS di Prt. Buntar...

Bila terserempak dengan aku di sebuah bank baru2 ini,aku dengan baju wajah DSAI,dia terus memelok aku dalam orang ramai di bank berkenaan...semangat dia pelok aku...ingatkan kerna lama tak jumpa...dia bersuara 'Alhamdulillah bekas ketua kelas aku & salah seorang pelajar terbaik di sekolah penyokong pembangkang'...aku trharu tapi kontrol la dalam bank...ramai orang la beb...begitulah keakraban kami di akar umbi sebagai penyokong yang mengharapkan 1 perubahan untuk rakyat marhaen seperti kami di bawah ini...

Berbalik pada ceta kak pah...bila pekerjanya menyapa mcm tuh,aku pun bertanya 'dah tu kedai nih sapa jaga'...

'Abang desa la laki dia..sebab turn dia,semalam ceramah YB saifudin di mengkuang titi turn dia pi tgk' jwb pekerja kak pah...

Ish,bayangkan sampai mcm tu skali semangat & komitmen rakan2 kita mengharapkan kemenangan berpihak kepada DSAI kerna janji2 beliau amat di tagih oleh rakyat sekarang...

Klau dulu kedai yang menyokong pro pembangkang nih tadak orang nk masuk,sekarang sejak jamuan kemenangan PR di buat di kedai kak pah...rezeki dia makin bertambah...makin ramai pelanggan dia...

Aku cuma risaukan pengundi pmtg pauh dalam kalangan wanita umur 55thn ke atas...jenis yang dok laki bini,anak2 pakat kerja di kl,johor,kltn & lain tpt di malaya atau sama waktu dengannya...mereka ini tiada tpt utk di luahkan perbincangan mengenai politik hanya semata2 berita tv3 suku,utusan meloya & beberapa media yang tidak beretika ketika membuat laporan..

Semalam sebagai contoh terbaik...aku menonton berita Edisi 7 di NTV7 jam 7mlm...laporan lengkap dengan penangkapan penarik beca a.k.a bakaq serta laporan perubatan penuh serta akuan bersumpah Dr Mohamed Osman mengenai saiful tidak di liwat sebab tiada kesan lgsung...laporan berita tersebut juga memaklumkan Dr Mohamed Osman terpaksa membuat akuan bersumpah kerna 'tidak mahu lagi keselamatan keluarganya di ancam oleh pihak polis'

Bila berita jam 8 tv3 suku...lepas gambar naruto...tak sebut walau sikit pun mengenai laporan tuh...yang sibuk depa tunjuk menteri kepala botak tengah tuh komen...mcm budak tadika...

Tapi mmg inilah nilai yang di buat oleh menteri kepada penyokong2 depa yang mmgnya benak,bengap,bengong,bangang & mana2 lagih yang rasa bersesuaian dengan otak kayu depa tuh...Aku cukup berharap kali ini para pengundi PR yang amat mahukan perubahan tinggal di luar pmtg pauh atau penang aku minta...pulanglah...pulanglah...aku rayu sungguh2 PULANGLAH untuk mengundi di parlimen P-44 pmtg pauh...hanya 26ogos ini adalah penentu bukan sahaja untuk penduduk parlimen permatang pauh...Undi anda adalah untuk Nasib Seluruh Rakyat MALAYSIA..SEMENANJUNG,SABAH & SARAWAK...

klau yang duduk di sabah dgn sarawak...ambik la tiket airasia...pulang untuk mengundi atau berkempen kat maklong,tokwan,pakngah serta lain2 kenalan...kiraan aku cukup mudah

Tambang air asia pi balik (Return Tiket) = RM800
Anwar Menang Besar/September tukar kerajaan
harga minyak turun 70 sen (jimat Minyak)
= RM2.00 x 50liter x 4 sebulan = RM 400
= RM 540 (harga minyak BN 2.70)-RM400=RM 140
= RM 140 x 12 bulan = RM 1680 (jimat wooo)

Bayangkan minyak saja dh jimat RM 1680 setahun nak bandingkan harga tiket tuh...belum lagi prasarana hat lain2...inflasi (harga barang) turun,anak2 sekolah dengan bantuan penuh kerajaan baru,lain2 caj bil di turunkan serta tol di turunkan...jadi...klau kita tahu ada rakan2 kita penyokong PR atau pengundi atas pagar yang sikit mirip kepada PR...bagi la tambang suruh dia balik mengundi...aku harap sgt2 kejayaan di permatang pauh cukup bergaya serta PR jejak kaki ke putrajaya dengan penuh mandat pengharapan yang tinggi...hat BN tak suruh balik pun takpa...wallahualam

Khamis, 7 Ogos 2008

Laporan Perubatan & Akuan Sumpah Dr. Mohamed Osman

Laporan nih dah di dedahkan dalam web malaysia-today pagi2 tadi...so nk baca korang klik la kat surat tuh...sat lagi aku upload akuan sumpah Dr. Mohamed Osman

ni pula link nk baca akuan sumpah Dr Mohamed Osman...

http://us3.malaysia-today.net/2008/content/view/10901/84/

Riwayat Temanku 1

Di sini aku paparkan email yang di terima dari seorang teman karibku apabila dia menghubungi aku untuk minta di siarkan sejarah beliau yang mahu menjadi seorang pejuang dalam arena politik bagi menaikkan taraf Islam,membantu bangsa,mempertahankan negara,serta menaikkan ekonomi agar semua rakyat malaysia bersama2 mengecapi nikmat kekayaan negara dalam memilih perjuangan gagasan parti politik negara ini...sama2 kita renungkan

salam....

Nukilan ini aku nk tuju agar sedikit sebanyak tercatatnya sejarah kecil bagi diri aku dalam bersama2 memperjuangkan agenda yang di inginkan untuk di kecapi oleh semua rakyat...

Apabila pulang saja ke kg halaman tercinta dgn membawa rakan2 satu sek sekitar tahun 1998 aku berasa amat berbangga...diusia berganjak remaja...kenapa?????kerana kg halaman ku berada dlm daerah kubang pasu.

Kenapa???kubang pasu???parlimen kubang pasu???hehehehe aku di gelar orang kuat mahathir,,dt sri dr mahathir.....perdana menteri malaysia...bangga betol aku..rakan sek aku datang dari pelbagai daerah...aku tnggal d asrama sek men teknik jln stadium alor star.....

Sampai saja di muka pintu kg aku,kg chegar mukim jeram...aku dengan kembang kempis berbangga menunjuk pintu gerbang yang tertulis...'SELAMAT DATANG KE KAMPUNG CHEGAR,,KINI ANDA BERADA DI KUBU KUAT UMNO'...kepada rakan2 ku...berpinau mata mereka semua (sakit mata tgk),terutama yg datang dr daerah pendang...

Almaklum la kawasan PAS,masa tuh Al-Marhum Ustaz Fadhil Noor MP situ.cian diorang kwsn tak maju.kuah kuah kuah......ketika itu bangganya tidak terkira........maklumla kawasan dr mahathir......

Ketika itu,bertekak sampai kluar lidah pun aku sanggup demi memperkatakan unmo parti memperjuangkan rakyat malaysia...manakala PAS????bagiku waktu itu,mereka hanya tahu cari salah org itu dan org ini..itu salah ini salah.....semua org salah...mereka ja betul.hehehehe

Hebat aku pada ketika itu...umur 16 sdh tahu serba serbi tentang politik terutamanya dalam UMNO...

Ketika gelombang reformasi 1998/1999 aku d ambang peperiksaan spm...namun tetap berpegang teguh sokongan sebagai penyokong tegar UMNO,kalau dah mahkamah kata anwar salah...kita hat baru nak ambik spm ni dok kalut apa,awat (kenapa) kita ni pandai lg drpd hakim ka???

Menanah telinga rakan2 ku yg cuba mempertahankan anwar ibrahim....................................................................................kini diusia 26 tahun....jam dh 3.40am,kita bersambung daa.....aku ngantuk sgt nie...

Calon P-44 (Bee END)

Aku di hubungi seorang wartawan harakah sebentar tadi meminta komen andaian calon BN di P-44 nanti...aku tak pasti,tetapi ianya tetap menjadi sebutan rakan2 di kalangan UMNO

1-Datok Abd Jalil Majid
(Ketua UMNO Monyet Bhg Pmtg Pauh)

2-Datok Ahmad Saad
(Menawarkan diri utk pemilihan Umno kali ini sebagai Ketua UMNO Monyet Bhg Pmtg Pauh)

3-Datok Pirdaus Ismail
(Calon P-44 2 penggal & calon Striker Pasukan Bola My-Team)

4-Datok Zainal Abidin Othman
(Bekas Timb Menteri Pembangunan Luar Bandar & Wilayah)

5-Ezam Md Noor
(budak kecik yang juga calon Raja Sesumpah 1998-2008)

6-Saiful Bukhari
(Pelakon terbaik 2008-Drama 'Punggungku Tatapan Dunia)

Jadi,aku dh bagi komen pada wartawan tadi aku dh istihar minggu sudah dalam ceramah,Siapa saja Calon yang bertempur dengan DSAI bukan sahaja lawan Pakatan Rakyat...mereka ialah Musuh & Lawan kepada kehendak rakyat,so sekarang dalam ramai2 tuh sapa yang layak korang pilih untuk lawan DSAI di Parlimen P-44

UMNO = MONYET

Usul ini telah diserahkan kepada Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Negeri PP untuk di ketengahkan kepada Pak LAH.Kita Lihat kenyataan Beliau dalam The Star dan Ulasannya.


Umno man: No need for a big gun to take on Anwar


BUTTERWORTH: Umno does not need a tiger to fight a tiger, said Permatang Pauh Umno division chief Datuk Abdul Jalil Abdul Majid. Abdul Jalil said a monkey could also defeat a tiger if the monkey was clever and used the right tactics. He was commenting on the impending battle royale between Barisan Nasional and PKR's Datuk Seri Anwar Ibrahim in Permatang Pauh.


Respon :


As alledge by Datuk Abd Jalil Majid on STAR paper today(2/8/08) Abd Jalil said a monkey could also defeat a tiger if the monkey was clever So those it mean UMNO is seeking for clever monkey to contest at Permatang Pauh, does the people of that division needs a monkey to be their Wakil Rakyat. Well, to us preferable A tiger than a monkey


Apo punya bangang jadi Ketua UMNO Bhg pun aku taktau la...klau macam nih aku nk cadangkan kepada petugas serta penduduk Permatang Pauh...asal nampak si jalil nih...jgn jemput masuk dalam rumah...beli siap2 sesikat pisang emas...sampai saja,hulur n halau dia keluar...hehehe...aku tak cakap UMNO monyet...tapi pemimpin yang membuat perumpamaan mereka seolah2 MONYET...terutama diri dia sendiri sebab dia tawarkan nak jadi calon...lawak2

Keterangan Hakim






Bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dihadapkan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pagi ini, mengaku tidak bersalah atas tuduhan meliwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan. Anwar dibebaskan atas bon peribadi RM20,000.

Hakim SM Komathy kemudiannya membenarkan Anwar diikatjamin diri tanpa penjamin.

Katanya, Anwar juga tidak perlu menyerahkan pasportnya kerana yakin mantan timbalan perdana menteri itu tidak akan melarikan diri.

Beliau juga menetapkan kes itu disebut semula pada 10 September depan di mahkamah tinggi Kuala Lumpur.

Anwar, 60, dituduh melakukan perbuatan itu terhadap Mohd. Saiful, 23, antara 3.01 petang hingga 4.30 petang 26 Jun 2008 di unit 11-5-1 Desa Damansara Condominium, No 99, Jalan Setiakasih Bukit Damansara di sini.

Sebaik pertuduhan dibawakan, Anwar yang berdiri di kandang salah berkata: "Tuduhan ini adalah berniat jahat dan khianat dan saya tidak bersalah yang arif."
Update : DSAI berkata PM mengetuai konspirasi terhadapnya...beliau berikrar akan menumpukan kepada kemenangan permatang pauh
Jelas Anwar, tumpuannya kini pada Pilihan Raya Permatang Pauh. Katanya, beliau akan memulakan ceramahnya malam ini di Taman Medan, Petaling Jaya.

"Dari Taman Medan kita akan ke Permatang Pauh. Dan insya-Allah dari Permatang Pauh sampai ke Parlimen dan kita ambil alih kerajaan dan perbetulkan segala kekhianatan, penipuan dan rasuah yang ada," katanya.

DSAI Di Ikat Jamin,Bloggers Bakaq Pula Di Tahan!!!

Alhamdulillah mendengar berita DSAI telah di bebaskan sementara dengan ikat jamin Bon Peribadi....Mungkin ini sedikit berita kegembiraan kepada semua pejuang yang akan bertempur di pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh...

Semangat ini akan membuatkan kita akan lebih bertenaga untuk menghadapi kejayaan dlm pilihanraya tersebut nanti...aku sempat mengira kekuatan tarikh2 hari ini kes pendakwaan dengan susulan penamaan calon serta tarikh pembuangan undi...

Angka2 ini amat kuat keputusannya jika di lihat dari segi kitab tajul muluk yang aku blajar dari abang mat dalam blog dia...

7-8-2008 = 7+8+2+8 = 2+5 = 7

16-8-2008 = 1+6+8+2+8 = 2+5 = 7

26-8-2008 = 2+6+8+2+8 = 2+6 = 8

Adakah 7 jangkaan awal kepada kita DSAI di reman,tetapi telah di bebaskan dengan ikat jamin...jadi ianya di pihak DSAI buleh ikat jamin,maka 7 tersebut kuat di sebelah DSAI...

Penamaan calon juga di harapkan tiada kerumitan 7 pada DSAI membolehkan DSAI layak bertanding kerana ianya akan membolehkan 8 pada hari pembuangan undi keputusannya kemenangan DSAI dengan bergaya...

Abang Mat,betoi tak aku punya tilik nih...klau tak betoi...komen sikit...jenis baru baru nk jadi bomoh internet...hehehe

Manakala Bloggers yang terkenal dengan nama penarik beca a.k.a. bakaq di tahan di ketahui teman2 bloggers pagi tadi.

Blogger yang menggendalikan blog Penarik Beca, ditahan polis malam tadi.Menurut isterinya, empat orang polis datang kerumah mereka dan menahan Bakar (nama sebenar Penarik Beca) bersama-sama dengan telefon bimbit dan laptopnya.

Hanifah Maidin, peguam yang akan mewakili Bakar menghubungi polis sebentar tadi dan disahkan bahawa Bakar a.k.a Penarik Beca ditahan dibawah Akta Hasutan.

Rakaman Bual 'R' Teman Saiful

Jika tidak silap aku rakaman ini di rekodkan di hadapan beberapa individu,seorang pengarang akhbar serta beberapa individu lain termasuk peguam.

Aku berada di lokasi tersebut pada malam rakaman tetapi hanya di luar bilik mengawal lif dari mereka yang tidak di kenali masuk ke tempat rakaman yang di jalankan sekitar jam 10mlm...buleh baca,aku cilok dari salah 1 laman blog...aku agak saja la...betoi rasanya individu yang aku maksudkan tuh...

http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=13969&mode=thread&order=0&thold=0

Ini pula link peringatan kepada DSAI oleh seorang yang mengenali si seyey fool pada 11 march 2008 serta komen2 si seyey fool menafikan dia nk perangkap DSAI dlm blog najwan riwayathayat.blogspot.com

Musang Berbulu Ayam 1
http://riwayathayat.blogspot.com/2008/03/awas-ada-musang-berbulu-ayam.html

Musang berbulu ayam 2
http://riwayathayat.blogspot.com/2008/03/awas-ada-musang-berbulu-ayam-2.html

Musang berbulu ayam 3 di sedari DSAI selepas pulang umrah
http://jahilgoblog.net/?p=194

Rabu, 6 Ogos 2008

Teori R.A.H.M.A.N?


ARTIKEL BERNAS diulas 'Liang Lahad'


Saudara ku yang berilmu.


Anda sebagai pembaca mesti ingat bahawa ini bukanlah satu ramalan tetapi ianya lebih merupakan satu 'formula' seperti kebanyakan formula politik yang lain.


Kita sentiasa faham 'formula' adalah simbol yang terbaik lagi mustajab dalam menyelesaikan apa juga masalah. Formula matematik menyelesaikan masalah matematik, formula sains menyelesaikan masalah sains maka begitu juga formula politik menyelesaikan masalah politik.


Apakah Teori "RAHMAN" ini?


Teori "RAHMAN" mengikut tafsiran orang UMNO adalah Tunku Abd Rahman (R), Tun Abd Razak (A), Datuk Hussein Onn (H), Dr. Mahathir (M), (A) ..masih kosong dan (N) ..tak tahu siapa.


Inilah andaian orang UMNO dan hari ini orang UMNO yang ada huruf "A" atau "N" pada pangkal namanya sedang berangan-angan, kononnya ada harapan akan jadi PM satu hari nanti.


Percayalah, Liang Lahad amat yakin sepenuhnya yang angan-angan mereka ini hanya tinggal angan-angan. Impian tidak akan terlaksana.


Saya pernah berdebat sesama rakan dalam UMNO di PWTC lapan tahun dulu bahawa tafsiran mereka itu salah dan mereka mempertikaikan saya. Mereka ketawa. Mereka mempermainkan saya. Pernah saya katakan kepada mereka "Memang Anwar akan jadi PM tetapi Anwar tidak boleh jadi PM di dalam UMNO kerana landasannya tidak serupa." Mereka terus ketawakan kata-kata saya. Tetapi bermula September 1998 apabila Sdra Anwar Ibrahim dipecat dari jawatan TPM dan Timbalan Presiden UMNO, orang-orang yang sama berdebat itu datang berjumpa saya dan minta saya jelaskan kembali "Teori RAHMAN" menurut pandangan saya. Lalu saya kupaskan kepada mereka satu persatu dengan jelas dan terperinci.


Di artikal yang ringkas ini saya perturunkan tafsiran saya mengenai "Teori RAHMAN" menurut pandangan saya untuk memperkuatkan semangat semua rakan-rakan reformis dan seluruh rakyat Malaysia yang mahu "Tumbangkan kezaliman tegakkan keadilan mempertahankan kebenaran" bahawa kita semakin hampir kepada kejayaan dan kemenangan.


APAKAH TAFSIRAN SAYA?Sila ikuti selanjutnya...


Cara mereka (orang UMNO) mentafsir 'RAHMAN' menggunakan huruf-huruf roman sedangkan 'RAHMAN' adalah bahasa Arab dan merupakan perkataan dalam Al-Quran. Ternyata sudah bahawa orang-orang UMNO ini amat buta dalam agama. Mana bisa satu kalimah Al-Quran bertulisan Arab diterjemah dalam tulisan rumi. Memang manusia di dalam UMNO adalah jenis manusia yang mengabaikan Al-Quran.


"RAHMAN" bukanlah ejaannya R.A.H.M.A.N tetapi di ambil sepenuhnya "AR-RAHMAN". Ia adalah bahasa Al-Quran, kalimah Allah swt maka mestilah ejaan Arabnya ialah "Alif", "Lam", "Ra", "Ha", "Mim", "Nun".


Lihat mana ada huruf "Alif" selepas "Mim". Jadi Abdullah Ahmad Badawi janganlah berangan-angan menjadi Perdana Menteri selepas Mahathir. Kalau pun awak jadi PM hanya seketika, kerana kamu tidak layak kerana "Alif" lain yang lebih layak menurut tafsiran Liang Lahad. Kamu cuma sekadar mengisi "kekosongan" sementara "Alif" lain mempersiapkan diri menjadi PM yang sebenarnya.


Rahman bererti "Pemurah" dan sememangnya negara kita lahir dari sifat Pemurah Allah swt. Kita menikmati kemewahan, kemakmuran, kekayaan, kekuasan adalah disebabkan oleh sifat Rahman Allah swt kepada hambanya.


Huruf-huruf Ar-RAHMAN untuk pemimpin UMNO seperti berikut, "Alif", "Lam" "Ra" adalah untuk dua orang Abd Rahman dan Abd Razak, "Ha" nama Hussein dan "Mim" nama Mahathir. "Nun" tidak ada nama bagi sesiapa pun selepas Mahathir. Kenapa pula? kerana "Nun" ianya bermakna "NAZAK". Iaitu UMNO yang sebelum ini diterajui oleh pemimpinnya sebagai pemerintah negara ini sudah NAZAK. Ia juga membawa makna 'tenat'. Umno menjadi tenat dan kemudiannya UMNO akan "MATI".


UMNO bukanlah seperti yang dislogankan oleh pengikutnya "dulu, kini dan selamanya". Bagi hamba Allah yang memahami Tauhid dan kejadian makhluk maka sudah cukup yakin UMNO adalah bersifat 'baharu' seperti kita juga. UMNO bukan 'qodim'. Setiap yang bersifat baharu sudah pasti ada awal dan ada akhirnya. Kata-kata di dalam sebuah kitab lama "Awal bermulanya kita, TIADA, khudrat Allah swt menjadikan, ADA, tetapi akhirnya TIADA. Kita inilah yang tiada. Maka Allah swt jualah yang ada.


"Oleh itu kalimah "UMNO: Dulu, Kini dan Selamanya)" itu adalah sesuatu tanggapan bahawa UMNO bersifat "Qodim" dan ini bertentangan dengan ajaran Islam yang mengatakan hanya Allah swt sahaja yang bersifat Qodim. Kalimah slogan UMNO ini sudah cukup menjadikan orang syirikkan Allah swt. Oleh itu apabila kita berjumpa orang-orang UMNO yang mengatakan atau lekatkan sticker "UMNO: Dulu kini dan Selamanya". Yakinlah secara tidak sedar mereka telah mensekutukan Allah swt.


Dosa yang tidak diampunkan oleh Allah swt adalah dosa orang yang mensyirikkanNya.


Oleh kerana UMNO bersifat 'baharu' maka dia pastinya akan musnah. Berbalik kepada teori "rahman" ini iaitu selepas "Mim" maka "Nun" akan menjelma yang membawa maksud NAZAK. Memandangkan keadaan terkini, UMNO hari ini memang nyata UMNO cukup NAZAK. Maka tidak mustahil setiap yang nazak pasti akan mati.


Habis selepas UMNO siapa pula akan ambil alih negara ini?


Ar-Rahman adalah sifat 'Pemurah' Allah swt yang Maha Agong, Maha Kaya, Maha Bijaksana lagi Maha Perencana yang Terbaik. Atas sifat Ar-Rahman inilah maka kita dikurniakan oleh Allah swt dengan rezki yang melimpah, kemakmuran, kekayaan, kesenangan, kesihatan, kejayaan dan lain-lain lagi. Anugerah yang kita terima ini disalurkan oleh Allah swt kerana tiga pemimpin yang terdahulu yang menaburkan benih dan menanam usaha yang murni.


Tunku Abdul Rahman membuat pelantar atau 'tapak usaha' bagi penggantinya memulakan benih-benih kemakmuran dan kejayaan. Kemudiannya Tun Abdul Razak sebagai pengganti mengusahakan benih kejayaan atas nama pembangunan negara. Tanah-tanah baru diteroka dan ditanam dengan berbagai tanaman 'bumi hijau', perut bumi dikaji untuk diketahui isi khazanahnya, laut diselami untuk menggeledah kekayaannya dan berbagai lagi. Impian Tun Razak hanya satu iaitu supaya rakyat mendapat manfaatnya.


Ketika Datuk Hussein Onn mengambil alih teraju negara segala 'benih kejayaan' yang ditinggalkan oleh Tun Razak belum lagi berbuah dengan lebat. Kalau ada pun hasilnya baru sekadar berbunga dan berputik. Hasil dari 'benih kejayaan' yang ditinggalkan oleh Tun Razak tidak sempat dipetik oleh Datuk Hussein Onn kerana dia meletakkan jawatan akibat tekanan Timbalannya.


Ini seumpama nenek yang menanam di dusun durian. Dia dan anaknya tidak sempat memakan dan memetik hasil tetapi sebaliknya cucunya yang akan puas memakan buahnya, menjual berbakul-bakul dan akhirnya hidup bermewah.


Maka begitu jugalah dengan Mahathir. Dia tidak payah berusaha keras. Apabila sahaja dia memegang teraju pemerintahan segala 'benih-benih kejayaan' yang diusahakan oleh Tun Razak telah membuahkan hasil. Mahathir hanya memetik dan membelanjakannya saja. Dia hanya perlu menyediakan lori. Sebab itu di zaman Mahathir, rakyat merasa sedikit kesenangan kerana semua asas kesenangan telah diusahakan oleh Tun Razak dahulu.


Ketika Mahathir mengambil alih kuasa, Felda mengeluarkan kelapa sawit dan getah, Petronas semakin melimpah ditumpahi minyak, anak-anak Melayu sudah pun pandai menulis dan membaca, kelas dewasa telah berjaya membasmi masyarakat buta huruf, mereka yang keluar negara di zaman Tun dan Datuk Hussein mula balik menabur bakti. Ini cukup memudahkan Mahathir mengutip hasil dan bermewah dengan hasil itu.


Inilah sifat Rahman Allah swt yang kasih kepada kita rakyat Malaysia.Oleh itu Mahathir jangan mendabik dada kononnya kejayaan Malaysia hari ini atas usaha dan kegigihannya. Kemewahan Malaysia di zaman Mahathir sebenarnya adalah ditetapkan atas perancangan Allah swt kerana usaha gigih pemimpin yang terdahulu. Allah swt mentakdirkan "Mim" itu adalah MUNAFAAT. Dan MUNAFAAT ini untuk rakyat MALAYSIA kerana Tunku meletakkan Islam agama rasmi Malaysia.


Bermakna "Mim", MUNAFAAT untuk MALAYSIA, majoriti rakyatnya MUSLIM beragam Islam yang menurut sejarah mula bertapak di MELAKA. Sejarah Islam itu berkembang di MADINAH selepas berhijrah dari MEKAH yang dibawa oleh Nabi MUHAMMAD saw. Lihatlah betapa banyaknya huruf "Mim" pada perkataan yang dinyatakan di atas. Inilah betul-betul RAHMAT Allah swt yang mentakdirkan untuk kita. Kejayaan kita bukan kerana Mahathir tetapi kerana adanya RAHMAT Allah swt.


Kita kembali kepada 'Teori Rahman' selepas "Mim" akan berganti oleh "Nun". NAZAK. UMNO menjadi NAZAK selepas Mahathir jatuh atau dijatuhkan. Sudah jelas sekarang pengganti Mahathir bukanlah mampu dibawa oleh orang di dalam UMNO lagi. Kenapa pula?


Teori RAHMAN sudah berakhir selepas Mahathir. Oleh itu siapa pula yang mengambil alih teraju negara?Mari kita kembali kepada perkataan yang teratas sekali di dalam Kitab Suci Al-Quran Nul Karim iaitu "BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM". 'Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani'.


Seperti yang saya nyatakan di artikal saya sebelum ini di laman-laman web pro reformasi bahawa abad ini adalah abab kebangkitan Islam sedunia dan rantau Asia Tenggara. Ini bermaksud abad ini adalah zaman orang MUKMIN mentadbir negara dengan penuh adil dan kasih sayang kerana orang Mukmin sentiasa taat kepada perintah Allah swt dan akan berusaha menjadikan dirinya hamba Allah.


Kasih sayang adalah sifat AR-RAHIM Allah swt seperti yang dilafazkan di hujung kalimah Bismillah...


Kalimah AR-RAHIM bermula dengan huruf "Alif". Ini membawa maksud selepas Teori Rahman iaitu berakhirnya Mahathir, UMNO mati. Nazak dan Noktah "Nun".


AR-RAHIM pula muncul. Rakyat bangun menuntut dilaksanakan "Alif" petama iaitu ISLAH (reformasi).Mereka mahukan kerajaan yang adil yang IHSAN kepada rakyat. Negara yang AMAN pemimpin yang IKHLAS.


Kemudian keseluruhan rakyat mahukan ISLAM ditegakkan kerana ISLAM adalah agama ALLAH bagi orang yang berIMAN.


Cuba lihat betapa banyak "Alif" yang muncul pada maksud kalimah AR-RAHIM ini.Antaranya ialah ISLAH, IHSAN, AMAN, IKHLAS, ISLAM, ALLAH dan IMAN. Inilah tuntutan kehendak rakyat Malaysia kepada pemimpin pengganti selepas Mahathir nanti.


Kalau kita lihat kepada tuntutan-tuntutan ini maka nama seperti Abdullah Badawi tidak mampu memikul apatah lagi melaksanakan tuntutan rakyat ini. Walau pun Abdullah Badawi juga mempunyai "Alif" (jika betul Alif) pada namanya tetapi "Alif" yang dia miliki tidak berupaya membawa kehendak rakyat Malaysia.Itulah sebabnya di awal tadi telah saya nyatakan bahawa Abdullah Badawi kalau pun menjadi pengganti Mahathir tetapi duduknya hanya seketika. Lagipun Abdullah bukan "Alif" mungkin dia "A'in".


Maka kalau Abdullah naik pun dia hanya duduk sementara menunggu "Alif" yang sebenar mempersiapkan diri untuk menjadi pemimpin yang sebenar-benarnya, yang menjadi pemimpin atas Izin, keHendak dan Redha Allah swt. Abdullah Badawi akan akan duduk sementara kerana dialah yang akan menguruskan pengkebumian UMNO yang kini Nazak.Jadi kalau bukan Abdullah Badawi maka "Alif" mana pula yang sebenarnya?Mari kita kembali lagi sekali kepada "Bismillahirrahmanirrahim". Berapa "Alif" yang ada dalam kalimah ini? Ada tiga (3) "Alif" bukan?


Kalau ada tiga "Alif" bermakna untuk tiga orang.Orang yang pertama Abdullah Badawi (kalau dia Alif lah: Alif pada namanya masih samar) hanya duduk sementara UMNO dikebumikan. Selepas UMNO dikuburkan oleh Abdullah Badawi maka Abdullah Badawi sendiri akan diturunkan dari kerusi Perdana Menteri.Selepas Abdullah Badawi diturunkan maka "Alif" kedua pula akan naik. "Alif kedua ini juga masih samar antara Alif dan 'Ain.Tapi tidak mengapa kerana dia juga bersifat sementara kerana "Alif" ke 3 iaitu "Alif" yang sebenar-benarnya masih di dalam proses untuk penyempurnaan haq.


Anda tentu bertanya siapakah "Alif" kedua itu? Maka jangan marahkan saya kalau saya katakan "Alif" kedua itu adalah AZIZAH. (Telahan saya berasaskan ejaan jawi Wan Azizah bermula Alif bukan "'Ain" yang dieja ruminya A'zizah).


Azizah juga naik menjadi PM hanya untuk sementara iaitu untuk menunggu selesai proses pilihanraya kecil salah satu kerusi parlimen yang dikosongkan untuk ANWAR IBRAHIM (ada dua "Alif" untuk Anwar dan Ibrahim). Selepas dua "Alif" ini ANWAR IBRAHIM menang mudah pilihanraya kecil parlimen maka berlakulah pertukaran kuasa yang sebenarnya.


"Alif" inilah yang mampu membawa Malaysia ke era yang lebih gemilang yang berteraskan kepada pedoman Al-Quran untuk memberikan kasih sayang (AR-RAHIM) kepada semua rakyat Malaysia yang berbilang kaum atas tuntutan ISLAH, IHSAN, AMAN, IKHLAS, ISLAM, ALLAH dan IMAN. Lihat semuanya "Alif".


Maka itulah ANWAR IBRAHIM merasakan penderitaan, penyiksaan, kezaliman, aib dan maruahnya dijatuhkan sebegitu hebat kerana ketika pelaksanaan Teori AR-RAHMAN semua perkara yang melibatkan kasih sayang (AR-RAHIM) diabaikan oleh Mahathir.


Semuga apabila ANWAR IBRAHIM (dua Alif) menerajukan negara ini nanti, INSYAALLAH, semua yang telah menyimpang jauh dari kasih sayang Ar-Rahim akan diperbetulkan termasuklah dalam semua bidang dan institusi kerajaan yang kini dilacur dan diperkosakan oleh Mahathir.


Betapa institusi ini dilacur dan diperkosa oleh Mahathir, ANWAR IBRAHIM telah melihat sendiri dengan matanya, merasai perit dengan tubuhnya, memegang dengan tangannya, melangkah dengan kakinya, mendengar dengan telinganya, berbicara dengan lidahnya dan menghidu dengan hidungnya. Semuanya ini memerlukan ISLAH yang besar dan saya yakin ANWAR IBRAHIM mampu melaksanakannya di bawah payung BA (Barisan Alternatif). Alif juga.


Tanda-tanda nilai-nilai AR-RAHIM, kasih sayang dan perpaduan antara kaum di negara ini telah berbuah di dalam Barisan Alternatif sekarang. Walaupun UMNO cuba merosakkan nilai kasih sayang ini dengan berbagai cara namun ianya tetap gagal dan akan terus gagal.


Kasih sayang dan perpaduan hanya akan wujud dilaksanakan di dalam Barisan Alternatif (BA). Mereka boleh laksanakan kasih sayang itu kerana mereka bukan berfahaman perkauman. Kalau kita kaji semula, berani saya mengatakan bahawa dalam parti-parti komponen Barisan Alternatif (BA) seperti PAS, keADILan, DAP serta PRM tidak satu pun parti-parti itu berfahaman perkauman. Semua parti-parti ini mempunyai ahli-ahli dari berbagai kaum. Tidak seperti UMNO dengan Melayunya, MCA dengan Cinanya dan MIC dengan Indianya.


Saya berdoa ke hadrat Allah swt dengan berkat kekasihnya Nabi Muhammad saw agar menjadikan negara ini dipimpin oleh seorang manusia yang bersifat insan penuh kasih sayang, taat kepada perintahNya, taqwa pada Allah swt. Pemimpin yang penuh tawaduk, zuhud dan mementingkan kehendak rakyat lebih dari kepentingan dirinya sendiri. Amin.


Sekian saya mengupas Teori Rahman yang sentiasa menjadi bualan dan panduan orang-orang UMNO hingga hari ini.


"KEMBALIKAN HAK KEPADA YANG BERHAK"

"ANWAR IBRAHIM: ADA HAQ PADA PERJUANGAN MU"




Klau teori mcm ni bley tak?hehehe


Teori RAHMAN ni guna pakai zaman UMNO je..


R = Rahman

A = Abd Razak

H = Hussein Onn

M = Mahathir

A = Abdullah

N = Sebutannya "END" (TAMAT lah zaman UMNO.. hehehe..)

Doakan,Jika Mampu...Menyumbanglah

Salam..

Ketua AMK Teluk Kemang, Sdr. Amirudin Abd. Wahab (012 3589872) akan menjalani pembedahan membuang ketumbuhan dalam perut (Stage 2) pada 07.08.2008 di Hospital Besar Tuanku Jaafar, Seremban, Negeri Sembilan. Mohon pada teman-teman seperjuangan agar mendoakan kesejahteraan dan keselamatan beliau dalam menjalani pembedahan..Wasallam

Rehat Minda




Jawatan Kuasa Kabinet mengenai Istiadat telah mengeluarkan Surat Pemerintah mengenai adab dan cara bersalam yang betul mengikut semangat ke Malaysia-an.


Sila fahami ..... Cara bersalam yang betul


1. Badan perlu dibengkokkan 90 darjah.

2. Yang menyalam perlu memegang kedua belah tangan orang yang disalam.

3. Sengetkan kepala ke kanan sedikit untuk mendapat feel yang lebih.

4. Mulut cium tangan perlu dimuncung lebih kurang 1 inci. Seperti contoh di atas




CARA INI DI NAMAKAN 'BONAMAM' iaitu .. BODEK NAK MAMPUS !!! haha


Ehsan AMKNPP

Kes Mahkamah,Permatang Pauh 16-26 ogos

Pengumuman telah di buat pilihanraya permatang pauh akan menjadi medan pertembungan harapan rakyat dengan mempertahankan kuasa memperlekehkan kemahuan rakyat...

http://www.youtube.com/watch?v=irL3G8TYzj8

Dalam masa yang sama juga selepas SPR membuat pengumuman tarikh penamaan calon serta tarikh pembuangan undi menyaksikan agenda tersembunyi apabila dengan tiba2 notis untuk minta esok DSAI hadir ke mahkamah juga di hantar pada hari yang sama selepas pengumuman tarikh oleh SPR....

Klau di tanyakan janda timah,pastinya dia mengatakan kebetulan...tapi apakah rasionalnya kesemua yang menjadi kebetulan dengan melanggar ke semua etika undang2 yang patut di junjung dengan sekadar untuk mempertahankan kerakusan kuasa...?amatlah pelik...tapi perkara ini mungkin tidak difikirkan oleh wan chik yang keluar jam seawal 4 pagi untuk turun ke laut...

Yakin la semua,isu ini adalah cubaan mengalih pandangan tentang kesensaraan yang di hadapi oleh Leha yang meniaga nasi lemak di kampung sebelah,ah siang tokey kedai basikal ujung kampung...maniam yang sekarang menghadapi masalah untuk menoreh kerna musim hujan...

Klau agenda melayu yang di persoalkan...apakah yang bernama anwar ibrahim ini adalah seorang manusia dari mindanao...mungkin juga susuk tubuh anwar itu adalah sebagai bahan permainan setan kelompok2 BN dengan istilah Melayu...sedangkan yang mereka aibkan juga sebangsa dengan mereka...

Apakah tiada pegangan agama...atau mereka ini lebih percaya kepada akal logik dari janji Allah dengan kekuasaannya...

Insaflah rakan2 semua...Wallahualam

Selasa, 5 Ogos 2008

SAH!!!Saiful Bukhari Tidak Di Liwat!

Alhamdulillah,

Aku baru nk keluar...tetapi tiba2 informer dah hubungi untuk aku update...si mangkok Seyey Fool tiada kesan liwat....Laporan HKL sendiri...sekarang depa dalam usaha untuk paksa HKL ubah laporan agar menunjukkan Seyey Fool di liwat...

Ni Link dalam malaysiakini yang mengikuti deligasi Ketua Wanita PKR yang juga Ahli Parlimen Ampang YB Pn. Zuraidah menuju ker HKL memberi 10 jambak bunga kepada petugas2 HKL yang hingga sekarang pertahankan Laporan mula TIADA KESAN LIWAT...patutla tak keluar report lagi...

Jadi,benarla khabar angin yang aku terima daripada seorang individu yang mengesahkan si mangkok tuh dapat RM2.5juta dalam akaun CIMB Branch di Johor...patut la Lembaga Hasil yang nk hantar surat cukai tetiba tak jadi takut jadi isu budak umur 23 ada RM2.5juta dalam akaun

Ni Link dalam Malaysiakini

http://www.malaysiakini.tv/video/16114.html

ni plak blog YB Ampang

http://www.p99ampang.com/

aku nak bergegas ker Tmn Cermai...bye...jumpa lagi...adios...amigos

Maaf Lama Tak Update

Salam...

Maaf sgt2 sbb lama sgt tak sempat nk update kerna teramatla sibuk....3hb jam 3.30petang aku ker taman cermai di samagagah utk hadir perbincangan & mesyuarat tertutup mengenai persiapan pilihanraya...aku puji geng2 unit ehsan yang berkawal di kedua2 pintu masuk bilik mesyuarat sepanjang di adakan...di pengerusikan oleh Shamsul Iskandar Mohd Akin...Ketua AMK Malaysia....

Jam 6ptg mesyuarat tamat,selesai solat asar...aku sempat menyapa YB Azmin yang baru tida dari kl...

'YB,Bos dh ada mn?risau plak dengar kata hari depa nk tahan dia...'

'Bos dlm perjalanan sekarang,dia bertolak lepas asar dari segambut tadi...,persiapan mcm mana?'

'InsyaALLAH semuanya mcm di rancang,sapa calon BN...si ezam tuh ka?'

'Saya tak tahu lagi,tapi mungkin orang tempatan...budak kecik tuh tak payah sebut la...terkinja-kinja nak jadi calon,orang tak mahu sampaikan UMNO Pmtg Pauh pun tolak,awak masih terhegeh2...korang la dulu bersungguh jaga dia,aku nih semua jahat...apa pun aku tak cakap..aku diam tapi korang kata macam2 tambah2 din nih...now u see,i masih kt sini...'sambil berseloroh...

Pening aku sebentar,maklumla aku pun dulu sokong si budak kecik nih...tapi tuh kenangan lalu,sekarang move forward...

Aku terus ke kedai mamak subaidah lepas ucapan YB Azmin...aku tertarik 1 ayat dia 'Budak kecik tuh saya minta cermin dulu muka dia klau nk persoalkan akhlak orang lain...tak payah sampai 6 kotak dakwaan dia dari tahun 98 hingga sekarang...saya nk buka 2 saja kotak dia...1 kotak di jakarta...1 kotak di bangkok....' ucapan tersebut di sambut dengan teriakkan hadirin pada petang tersebut.

Aku ke sana dengan Ketua AMK Kelantan,S/U AMK Kedah serta rakan2 Exco AMK Malaysia bagi mengikuti sikit pandangan yang mungkin perlu dlm perbincangan untuk agenda selepas pengumuman tarikh penamaan calon serta tarikh pembuangan undi di parlimen P-44 Pmtg Pauh...

Selepas Jamak Solat Maghrib Isyak kerna aku akan bergegas ke kelantan selepas program DSAI dlm pengumuman calon PR & Pengumuman Jalan Menuju Ke Putrajaya...aku terus ker Pejabat AMK kerna DSAI akan merasmikan pusat jentera AMK Malaysia...ni link dia di bawah yang aku songlap dari salah 1 laman blog

http://wrlr.blogspot.com/2008/08/anwar-rasmi-bilik-gerakan-amk.html

Malamnya di tapak ceramah,aku sempah berjumpa beberapa teman...kalau gaya malam nih kehadiran yang lebih daripada 50ribu orang...InsyaALLAH majoriti DSAI boleh bertambah dari DSWA...cakap2 beberapa teman sampai kami pekena Sup panas yang famous di mana2 ceramah...

Selepas ucapan bersemangat dari YB Azmin ALi-Ahli Parlimen Gombak (Ketua Whip Pembangkang),YB. Datok Husam Musa-Exco Kerajaan Negeri Kelantan,DSAI,Y.A.B Lim Guan Eng...aku sempat berbincang dengan teman lama aku YB Amirudin Shaari-Adun Batu Caves....Aku terus ker S.P sekejap tukar kereta kerna YB Datok Husam Musa nak pulang ker kelantan pada malam tu juga...

Aku terus ker Hotel Sunway di seb jaya ambik YB Datok Husam....bergerak ker kelantan melalui tol BKE Kulim...sampai di tempat hentian sebelum tol yang pertama kami menunggu YB Ir. Amiruddin Hamzah-ADUN Anak Bukit yang juga Exco Kerajaan Negeri Kedah...kami hanya menunggu di kereta,YB Datok Husam hanya berdua dengan YB Ir. Amiruddin berbincang...

Lepas perbincangan tersebut,kami pun terus ker kelantan...beberapa perkara sempat aku bertukar2 pandangan dengan YB Datok Husam,sesampainya di kawasan baling..aku lihat Datok keletihan & meminta dia berehat dulu...hingga la kami sampai di rumah beliau lebih kurang jam 5pagi...Lepas subuh,aku tido d umah Wan Khairul Ketua AMK Kelantan...Jadi nak ceta aku mimpi apa ka?takkan kot...hehehe...kita sambung lagi...aku nk makan nasi jap...lepas nih aku nk g bilik Gerakan AMK di Taman Cermai..semalam aku dh tiba d Penang selepas jumpa Zamakhsari bekas ketua AMK kelantan,sekarang nih beliau sebagai Bendahari AMK Malaysia...

Bersungguh2 dia ajak aku makan nasi berlauk di kelantan nih...mmg sedap mcm anak tuan kedai juga...hehehe...ok..org rumah aku dh berkali2 panggil makan...so...adios..amigos

Ahad, 3 Ogos 2008

Tour Merdeka-Sungai Petani Kedah




Semalam program terakhir di utara dalam sesi jelajah Tour Merdeka nih,sempat la juga aku kesana...


Fuh,padang yang di gunakan di taman keladi penuh sesak dengan kehadiran lebih 5000 orang yang memenuhi setiap sudut ruang dalam padang berkenaan...


Penceramah malam tersebut ialah


YB Tan Wee Tsu-Exco Kerajaan Negeri Kedah,YB Ir. Zamri Yusoff-Ahli Dewan Negara,Zulkifli Ibrahim-Exco AMK Malaysia,Amizudin Ahmat-Exco AMK Malaysia,Azman Nasruddin-S/U AMK Negeri Kedah serta di pengerusikan oleh Saudara Adam-Ketua Penerangan AMK Negeri Kedah


Terima kasih kepada semua jentera di ke-2 negeri dari Unit ehsan,UKP,Briged,AMK dll petugas yang terlibat secara langsung atau tidak langsung...


Siap sedia Hujah2 dangkal BN dalam pilihanraya umum nanti...di atas ada surat yang buleh kita renung2kan sejenak...adios..amigos..
Related Posts with Thumbnails