Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Khamis, 20 November 2008

KES LIWAT YANG TANGGUH LAGI

PETALING JAYA - Mahkamah Tinggi hari ini memutuskan untuk mendengar hujahan pihak pendakwaan dan pembelaan pada 5 dan 6 Februari depan berhubung permohonan pendakwa raya untuk semakan bagi membatalkan keputusan Mahkamah Sesyen yang tidak membenarkan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim dipindahkan ke Mahkamah Tinggi




Keputusan itu diputuskan oleh Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah. Pihak pembelaan memohon supaya Anwar dikecualikan daripada menghadiri sesi berkenaan.Mahkamah membenarkan permohonan tersebut tanpa bantahan pihak pendakwa. Terdahulu, Anwar tiba di mahkamah pada jam 9 pagi bersama isteri, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail. Mahkamah mula bersidang jam 9.12 pagi. Anwar ketika ditemui di luar mahkamah berkata, beliau akur dengan keputusan penangguhan tersebut.



"Saya mahu kes ini diselesaikan dengan cepat...tak mahu tangguh-tangguh. "Jadi strategi mereka berjaya sebab suka tangguh-tangguh," katanya ringkas. Minggu lalu, Hakim Mahkamah Sesyen S. M. Komathy Suppiah memerintahkan kedua-dua pihak mendapatkan arahan dan perintah daripada Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah hari ini berhubung permohonan pendakwa raya bagi semakan serta penangguhan semua prosiding sementara menunggu keputusan Mahkamah Tinggi. Ia dijadual didengar hari ini dan esok.

Isnin, 17 November 2008

SHAHRIR MENTERI 15 DOIT !!!

Salam sejahtera..hari ini aku skali lagi di kejutkan kan kerana menteri RAMBUT PUTIH hanya mengumumkan penurunan harga minyak sekitar 15 sen bg petrol...apa dah jadi nih bro?hingga saat penurunan ini harga petrol unleaded masih di atas paras RM2.00,aku cukup hairan kenapa kita masih di dunggu dan di selaputkan dgn selut ke dlm minda agar menjadi seperti lembu yang di tarik hidung,makan apa yang di beri...


Oii,minyak sudah aku ulangi berkali2 patut di turunkan harga di bawah paras RM1.92...jgn buat rakyat Malaysia mcm merempat di negara asing...KAMI RAKYAT MALAYSIA!!!keadaan ekonomi tidak stabil...jgn di tambah masalah rakyat sekarang yg sudah bermasalah kewangan...mungkin masalah kewangan ini tidak di rasai isteri menteri keduitan...tp nih masalah yang di hadapi oleh rakyat...ada kilang udah tutup operasi..ada pekerja yang di buang majikan...jangan di tambahkan lagi masalah rakyat dengan penurunan hanya 15sen.....khakkkk ptuihhhh....

Woi orang UMNO/BN...knp otak berselut ha?korang tuh sudah menyusahkan orang2 miskin di pendalaman,makcik/pakcik yang mendapat hasil dari mengutip sampah menjual barang lusuh,para pekerja kilang yang sudah tidak mendapat pembelaan sewajarnya akibat penutupan kilang2 mereka,pemandu teksi yang sudah tidak mampu mendapat hasil bagi membiayai keluarga mereka...para petani yang tidak dapat hasil memberangsangkan sejak kenaikan harga minyak...kos baja serta racun meningkat berlipat ganda...hasil jualan?hampeh...sawit turun mendadak..petani yang terpaksa menanggung kerugian akibat malapetaka (ujian ALLAH) banjir hampir seluruh semenanjung...menteri umum turunkan 15sen sahaja?

Kerna tangan2 hampa yang mengundi + tipu muslihat Suruhanjaya Penipu Rakyat serta para golongan kapitalis dalam UMNO yang sibuk dgn SUB KONTRAK & lain2 mahu pertahankan BN & UMNO...Kami pula terpaksa menanggung akibatnya.....

MASA UMUM HARGA MINYAK NAIK...GOMEN Penaik sekali dgn harga GAS...Bila UMUM TURUN HARGA MINYAK (ciput)....KENAPA HARGA GAS TAK UMUM TURUN?!!!

Harga beras pula kenapa tidak turun?Tarif Elektrik?masih lagi harga yang di luar kemampuan rakyat...udahla harga minyak,gas,barang2 harian,besi,simen dll naik mendadak...di mana pula otak hampa dalam melihat masalah rakyat yang ciput gajinya....?yang kerja kerajaan?yang kerja swasta?yang cari makan hasil pertanian,penternakan & perniagaan?ada korang pikir wahai orang2 UMNO...WOI....yang sibuk dok pikir melayu...melayu...melayu...bley kenyang ka dgn perkataan melayu tuh?bley sara keluarga ka dgn perkataan melayu tuh?bley cerdik ka anak2 yang sudah di enggriskan sains ngan mathematik hingga terlupa laungan 'melayu' nih?ni la kerja UMNO/BN

Woi...sedar tak berapa ramai melayu yang tak makan di kampung2 akibat kenaikan mendadak harga minyak,Gas yang tak turun2,minyak yang turun ciput,peluang pekerjaan yang tidak dpt menampung penganggur,pekerja yang di buang & PENDATANG2 ASING bermaharajalela dalam industri pekerjaan negara kita?

Korang makan la 'melayu' korang dgn menjahanamkan minda rakyat malaysia yang majoritinya melayu..korang melalak la 'melayu' tuh walaupun korang tahu di tipu oleh pemimpin melayu...korang mentekedarah la 'melayu' walaupun korang tahu melayu sudah di tipu dari zaman penjajah hingga 50 tahun perdana menteri semuanya dari UMNO...melayu jadi pariah dalam bumi sendiri,menjadi golongan kelas ketiga sesudah bangsa2 lain dlm negara...korang undi la UMNO/BN atas dasar 'melayu' walaupun hasil negara di sapu pemimpin melayu & membiarkan pula rakyat malaysia yang kebanyakkan melayu menagih/meminta/tak malu/takut dll lagi...sebab itu mahadey dulu kata kita hanya fikir subsidi..sebab kita suka mcm tuh....tgk la kontraktor UMNO.....

Aku tak peduli korang nk 'melayu' mcm mana...tapi aku orang 'melayu' yang mahukan rakyat malaysia kebanyakkannya bangsa 'melayu' menikmati hasil negara ini sama rata...aku orang 'melayu' yang mahu kelas kita bangsa 'melayu' setaraf dgn bangsa2 lain di malaysia ini.aku 'melayu' mahu bangsaku setanding & segagah bangsa lain dalam malaysia ini serta maju setanding dgn bangsa2 lain di peringkat antarabangsa.AKU 'MELAYU' YANG TAK SUKA DI TIPU OLEH BANGSA AKU SENDIRI TERUTAMANYA DARI BAB AGAMA & EKONOMI !!!

WOI MENTERI...TURUNKAN HARGA MINYAK,GAS,TARIFF ELEKTRIK,BERAS,TEPUNG,BARANG2 DAPUR,SIMEN,BESI,RACUN,BAJA & LAIN LAIN LAGI....jangan tipu rakyat lagi...Kami bukanlah insan yang kaya ataupun 'MENANTU TOKEY GULA MALAYSIA'

Oleh kerana harga minyak turun hanya ciput iaitu 15sen...hari ini aku gelarkan MENTERI RAMBUT PUTIH SEBAGAI 'MENTERI 15 DOIT'@ 15sen..

KEBODOHAN UMNO YANG RAKYAT TERTIPU

Sibuk betul ngan si UMNO nih membebel mcm org lain bodoh tahap mcm tenggiling...otak berselut mcm projek longkang yang depa berebut dok sapu juga..






Jenis puak2 nih mcm org tua2 cakap...'BODOH TAK BOLEH NAK AJAR,CERDIK TAK BOLEH NAK IKUT'...tapi tuh tahap pengikut saja...klau tahap pemimpin...'MEMBUJUR LALU MELINTANG SAPU'...sekarang dok pening kepala projek banyak dh xdpt...nk kena berebut projek pusat (sementara belum tukar kerajaan sblm MAC 2009...jadi,pulun habis2an sebelum depa habis,so..sementara tuh buat bising mcm2 isu...hehe...nak tau lagi pi jumpa acid burn dlm blog dia kt [sini]
Related Posts with Thumbnails