Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Sabtu, 18 Oktober 2008

BETUL TAK?

Kalau perempuan lawa pendiam
Lelaki akan cakap: woow, ciri-ciri isteri idaman...
kalau perempuan tak lawa pendiam
Lelaki akan cakap: eh tak reti komunikasi betul...

kalau perempuan lawa berbuat jahat
Lelaki akan kata: musti ada krisis dalaman nih.kesian
kalau perempuan tak lawa berbuat jahat
Lelaki akan cakap: dah la tak lawa, perangai pulak huduh...

kalau perempuan lawa menolong Lelaki yg diganggu
Lelaki akan cakap: heroin sejati...!
kalau perempuan tak lawa menolong Lelaki yang diganggu
Lelaki akan kata: taktik nak ngorat le tu...

kalau perempuan lawa dapat Lelaki hensem
Lelaki akan kata: ok gak la....
kalau perempuan tak lawa dapat Lelaki hensem
Lelaki akan kata: kesian..mesti kena bomoh lelaki tuh!

kalau perempuan lawa ditinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu betul mamat tu....
kalau perempuan tak lawa ditinggal kekasih
Lelaki akan kata:...patut pun kena reject...

kalau perempuan lawa penyayang binatang
Lelaki akan cakap: perasaannya halus...penuh kasih sayang
kalau perempuan tak lawa penyayang binatang
Lelaki akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi...

kalau perempuan lawa tak mau bergambar
Lelaki akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
kalau perempuan tak lawa tak mau bergambar
Lelaki akan kata: sedar pun diri...

kalau perempuan lawa menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan cakap: caring sungguh....
kalau perempuan tak lawa menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan cakap: nak tunjuk caring le tu....

kalau perempuan lawa bersedih hati
Lelaki akan cakap: dont worry i will make u happy forever
kalau perempuan tak lawa bersedih hati
Lelaki akan kata: sikit2 nak nangis!! mengada2...

kalau perempuan lawa masak
Lelaki akan kata: dah la lawa, pandai masak pulak tu...
kalau perempuan tak lawa masak
Lelaki akan cakap: ntah sedap ke tak????

kalau perempuan lawa main2 miss call
Lelaki akan kata: takpe...
kalau perempuan tak lawa main2 miss call
Lelaki akan cakap: ko ni takde keja lain ke... sibuk ni tau..

kalau perempuan lawa hantar2 email
Lelaki akan kata: sukenya....
kalau perempuan tak lawa hantar2 email
Lelaki akan cakap: balik2 email dia.boring.LA

Jamuan Makan Malam DAP Bagan

Kelihatan YB Lim Kit Siang,YB Chong Eng & YB Prof Ramasamy
Turut Berucap Ahli Parlimen Bagan yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang Y.A.B Lim Guan Eng
Ucapan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia yang juga Ketua Umum Keadilan YB Datuk Seri Anwar Ibrahim
Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang YB Haji Malik Kassim-kanan skali,turut serta Pakmus
Meja Hadapan Jamuan

Datin Mahani-dua dari kanan,Pn Norsiah Ketua Wanita keADILan Bhg Kepala Batas & suami
Antara Hadirin dalam jamuan DAP bagan
AIC tidak ketinggalan juga.....cayalah
Ribuan hadirin yang menghadirkan diri dalam jamuan tersebut
Jamuan di adakan bertempat di Sri Uda Pasar,Jalan Raja Uda 16-okt-2008



Sedikit terkilan,tiada media dari akhbar melayu..tapi kalau jemput mcm utusan melilau dgn berita hairan...masuk ker?selalunya editor nk berita sensasi yang boleh burukkan imej PR sj

Renungan Untuk Upgrade-Naik Taraf

1) Dari bujang-kahwin No 1 ---- no.2 ----- DLL.
2) Dari pakai moto kap --- kancil-wira --- Honda ---- seterusnye..
3) Badminton ----- Golf ----
4) Rumah sewa---- rumah murah ---rumah teres --- banglow...
5) Technician ----supervisor ----- engineer --- manager...
6) Tv 14' --- 21' --- 29' ---- Home theather...
7) Sg Danga --- Tanjung Leman --- Langkawi ---- Hadnyai --- Bangkok ..
8) Dalam semua segi kita mau kanperubahan kearah yang lebih baik dan glamour...
9) mancing kat parit /longkang ---- sungai --- kolam (bayar punye)----laut dalam (sewa bot ewah)...... Kalong

TETAPI....
KITA JUGA LUPA....SEMAKIN BANYAK KITA KECAPI KEJAYAAN, SEMAKIN HAMPIRLAH SAAT KEMATIAN KITA....DITAKUTI SEMAKIN BERJAYA, KITA SEMAKIN LUPA, SEMUA YANG KITA DAPAT ADALAH PEMBERIAN TUHAN...'ON LOAN'...SETIAP KALI KITA BUAT ACTION PLAN ATAU BUAT REVISION, BERAPA BANYAKKAH KITA MASUKKAN ITEM-ITEM YANG MEMBAWA KEARAH 'PERSEDIAN UNTUK MATI'

Umpamanya:
1) tak sembahyang ---- pastikan sembahyang-- -jadikan amalan.....
2) banyak maksiat ----- kurangkan -----hapuskan...
3) Bangi ---- madinah ---- mekah---
4) sedekah RM1.00 ---- RM10.00 --- RM100.00/
5) sembahyang dirumah --- sembahyang di surau/mesjid. ...
6) 5 jam sehari menonton TV ----- 3 jam TV & 2 jam majlis ILMU....
7) 3 jam baca suratkabar/majallah /internet ----- 2 jam majallah/suratkhabar/internet & 1 jam membaca AL QURAN /selawat , zikir.
8) Apa apa aktiviti yang hasilnya adalah untuk AKHIRAT.Tetapi apa yang banyak berlaku pada ZAMAN AKHIR ini ialah PERSONAL improvement banyak kepada kearah KEDUNIAAN SEMATA. Perkara berkaitan AKHIRAT slowly di ketepikan.... .

Contohnya:
Kalau dulu rajin dan tak tinggal 5 waktu, tetapi beransur-ansur...Kalau dulu tak kenal DANGDUT/KARAOKE. .. bila tuhan beri kenaikan pangkat & gaji lebih benda seperti ni dah jadi biasa... Macam macam lagi yang kita pun sedia maklum dan tahu.... malah berlaku dikalangan ahli keluarga kita,jiran, rakan-rakan, DLL. Jadi samalah kita membuat BALANCE ACTION PLAN, BALANCE OBJECTIVE & TARGET dan BALANCE IMPROVEMENT.Tuhan beri semua makhluk didunia ini 24 jam sehari, tiadalah seorang pun yang mendapat kurang atau lebih barang sesaat pun... Tuhan juga memberi kita peluang untuk menggunakan masa yang ada untuk di manafaatkan dengan sebaik mungkin.. Tuhan hanya mahu kita beramal selama lebih kurang 40~~50 tahun demi untuk mendapat balasan Syurga untuk selamanya...

infiniti...
Semoga tuhan terus memberi kita petunjuk dan hidayah untuk kita berjaya di dunia dan akhirat.1. Roh para Nabi dan utusan menuju ke Syurga Adnin.2. Roh para ulama menuju ke Syurga Firdaus ..3. Roh mereka yang berbahagia menuju ke Syurga Illiyyina..4. Roh para shuhada berterbangan seperti burung disyurga mengikut kehendak mereka.5. Roh para mukmin yang berdosa akan tergantung diudara tidak di bumi dan tidak di langit sampai hari kiamat.6. Roh anak-anak orang yang beriman akan berada di gunung dari minyak misik...7. Roh orang-orang kafir akan berada dalam neraka Sijjin, mereka diseksa berserta jasadnya hingga sampai hari Kiamat.'

Zulfadzli Sg Dua Bayan Baru

Rehat Otak-Orang Tua Pekena Budak2

Agak2 la paklong ooiii...klau budak tuh besaq aku....mau kena belasah paklong tuh...hahahaha

KENANGAN AIDILFITRI 2008-1429 HIJRAH

Bloggers : Kulupsakah,Apserenapete@hijat penang,ronasina,aku OKU,wakjono & Aku berhari raya di rumah Matcomot...petang sebelumnya Manjung mai dtg...kelmarinnya pula Matsamankati@perakexpress
Matcomot mcm letih sj...
Geng AMK bayan baru,Zul fadzli relex atas kerusi
Y.A.B. Tok Guru amat disenangi oleh semua golongan peringkat sama ada kawan mahupun lawan (DATARAN MPKB 9-10-2008)

Pegi hantar keta basuh nk jemput DSAI sampai petang di Kelantan
YB Azmin Ali tiba selepas 5 minit ketibaan Tok Guru mengantikan DSAI yang masih di mahkamah seksyen pagi tersebut Y.A.B Tok Guru memerhatikan minuman keluaran bumiputera dalam jamuan tersebut
Ketibaan Y.A.B. Tok Guru Nik Aziz MB Kelantan
Hadirin di jamuan terbuka PAS Negeri Kelantan di Dataran MPKB Kota Bharu

Ahad, 12 Oktober 2008

SIKIT2 MELAYU,FAHAM APA TUH MELAYU?

Sibuk skrg nih ceta pasal melayu,tak kira siang atau malam...ada sj isu yang cuba di kaitkan bg menampakkan seolah2 melayu terancam...walhal sudah 50tahun ameno/BN perintah...melayu makin ke belakang,pimpinan hanya melayu yang sibuk cakap pasal melayu asyik jaga perut & bawah perut...

Aku cukup tertarik apa yg kulupsakah nukilkan dalam posting beliau serta posting [INI].bagi aku,dalam kubur nanti tader pun malaikat nak tanya...apa bangsamu....jauh sekali,apa parti kamu 'melayu atau tak'...
Klau nak kaitkan aku tidak cukup melayu...org tuh patut cermin muka dia...BN sibuk nk jatuhkan kepimpinan kelantan...tok guru nik aziz siapa?bukankah dia melayu?parti yg memerintah juga adalah parti yang majoritinya melayu yang ada kelab penyokong sendiri dari bukan melayu...


Woi ameno...aper yang korang cuba nk buat dengan cubaan bangkitkan isu sensitif ini?50tahun dh perintah,tak sudah2 takmau mengaku bahawasanya kesilapan melayu yang terpinggir sekarang adalah hasil tangan pemerintahan pimpinan ameno yang hanya pentingkan diri sendiri saja...


Aku klau ahli ameno,akan malu dgn parti yang riuh cakap isu melayu tetapi pekena orang melayu...baik aku masuk Gerakan...buat malu untuk anak cucu 40-50 tahun lagi sj...khaakkkk ptuuiiihhh...
Ingat lah...tinggal ameno tidak bermakna anda tidak sayang melayu atau jauh skali tinggalkan islam....hanya yang brfikiran kolot mahu pertahankan kuasa,harta & takhta sj takutkan ameno tumbang ke penghujung...the end...jd...doa2 la mereka ini punya lg pedoman utk menolak ameno..
Buat pimpinan Pakatan Rakyat,ingatlah...kita di angkat oleh rakyat...cerita kamu semua sibuk menjadi buah mulut akar umbi skrg di kawasan masing2...kebanyakan di antara kamu bukan di kenali rakyat...tetapi rakyat sebenarnya aangkat kamu dalam PRU yang lalu kerana rakyat tolak BN...jgn perasan sgt...takot nanti Rakyat Pakat2 tolak kamu Pakatan Rakyat...
Related Posts with Thumbnails