Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Khamis, 29 Januari 2009

Ayat2 Yang Perlu Kita Faham Daripada Pak Karamu

Aliasak: Pak Karamu ! Bukankah UMNO itu orang melayu dan beragama islam dan tak cukup islam lagikah ?

Pak Karamu: Lagi-lagi kamu berbuat silap, saya tak kata kamu tu bukan islam, apa yang saya tegaskan di sini ialah dasar islam itu yang wajib di tegakkan di dalam UMNO bukannya semangat orang UMNO yang islam itu sebagai dasar , kamu kena faham apa dia semangat bangsa dan apa dia dasar islam dan kamu juga kena faham UMNO itu bukan islam dan islam itu bukan UMNO atau orang melayu itu bukan islam dan islam itu bukan melayu atau agama itu bukan bangsa dan bangsa itu bukan agama, sebab itu bangsa itu tiada rukun akan tetapi agama itu ada rukun, ini semua perlu di perbetulkan

Hanafi: Janganlah Pak Karamu masukkan UMNO pulak sedangkan UMNO banyak buat kebajikan termasuk banyak membena rumah Allah di seluruh negara ?

Pak Karamu: Kita semua ada akal, kita boleh fikir apa yang baik dan apa yang tidak baik, kita tidak menafikan UMNO banyak buat masjid dan sebagainya, tapi itu semua hanyalah syiar, apa yang kita nahu ialah hukum, kerana hukumlah yang menyebabkan seseorang itu menjadi kafir, fasik dan zalim selain dari munafik, kita dapat melihat kesan tidak berhukum dengan hukum Tuhan maka berlakulah banyak maksiat di dalam negara dan hukum islam sebenarnya bukanlah di fokuskan kepada menghukum tapi ia merupakan kepada sistem pencegahan

nak baca transkrip penuh????klik kat sembang2 Pak Karamu

Rabu, 28 Januari 2009

BLACKBERRY HENDAK DI JUAL ~ malaysiakini



































Harga RM850 Sahaja.. Masih Boleh Dirunding. Hubungi atau email di bawah ini untuk yang berminat. ambhgbb@gmail.com

-Send from my mobile device.

OH KEADILAN PULAU PINANG..!!! - malaysiakini

Sebarang tindakan yang diambil oleh keADILan Pulau Pinang berhubung isu Fairuz tidak akan membawa sebarang perubahan yang diingini jika lemak yang gemuk yang ada sekarang tidak dinyahkan dari pimpinan parti diperingkat negeri. Kini keadaan parti menjadi semakin celaru bukan sahaja akibat daripada isu Fairuz akan tetapi ia juga melibatkan pemimpin tertinggi negeri.

Episod anti Fairuz harus dijadikan satu ikhtibar untuk kedua-dua pimpinan serta ahli-ahli biasa parti keADILan supaya mereka tidak melangkau melampaui batas prinsip & budaya parti.

Parti keADILan ditubuhkan berdasarkan perjuangan untuk menegakkan keadilan untuk semua & atas prinsip masyarakat madani yang progresif ke hadapan, akan tetapi selepas Mac 2009, sesetengah pihak tertentu dalam parti mengambil langkah terbalik; membawa masuk budaya melampau dulu, kini & selamanya ke dalam parti.

Budaya seperti penyelewengan, kronisma serta patronisma kini sudah mula berjinak dengan parti reformasi ini terutamanya di negeri-negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Tidak dinafikan bahawa parti-parti lain dalam Pakatan juga menghadapi masalah tetapi ia bukan isu disini & ia akan dibincangkan dalam diskusi yang lain.

Isu Fairuz hanya sekadar mukadimah sahaja, ada lagi kes-kes yang melibatkan pimpinan negeri terutamanya di negeri pulau Mutiara yang belum diketahui umum.

Kebanyakan ahli-ahli akar umbi tidak berpuas hati dengan gelagat pimpinan tertinggi negeri sekarang yang nampaknya lebih umno dari umno. Apa yang dibincangkan & dipersetujui dalam mesyuarat perhubungan negeri tidak langsung diendah oleh pemimpin tertinggi negeri sendiri.

Contohnya, dalam perlantikan baru atau perlantikan semula ahli-ahli majlis untuk Majlis Perbandaran Pulau Pinang/Seberang Prai, mesyuarat perhubungan negeri baru-baru ini telah memutuskan bahawa perlantikan ini akan dibawa ke bahagian untuk dibincangkan & bahagian akan mengesyorkan tiga calon untuk jawatan tersebut.


Malangnya, pengerusi perhubungan negeri selaku pengerusi mesyuarat tersebut sendiri tidak mematuhi apa yang diputuskan dalam mesyuarat negeri.

Ramai ahli bahagian Bayan Baru yang tidak puas hati dengan perlantikan semula En. Muhammad Bakhtiar b. Wan Chik sebagai wakil bahagian untuk ahli majlis yang juga menganggotai jawatankuasa pengurusan kewangan serta jawatankuasa pusat setempat yang berkuasa dalam menentukan kelulusan projek.

Prestasi Bakhtiar dikatakan lemah & ada ura-ura yang mengatakan bahawa beliau merupakan proksi atau kroni untuk pihak tertentu yang berkuasa dalam bahagian tersebut.

Sumber dalam bahagian memberitahu mesyuarat bahagian pada 24 Jan 2009 tidak membincangkan isu perlantikan seperti yang ditetapkan oleh mesyuarat perhubungan negeri malah apabila seorang AJK bahagian menyoal ketua bahagian berhubung perlantikan semula Bakhtiar, ketua bahagian yang juga pengerusi perhubungan negeri tidak layan & menolak usul untuk menbincangkan isu tersebut.

Ini memberi gambaran bahawa ada pihak tertentu yang cuba mengambil jalan pintas membelakangkan mesyuarat bahagian & mengkukuhkan tanggapan bahawa Bakhtir merupakan frontman untuk pihak tertentu untuk mendapat projek-projek majlis perbandaran.

Hal sebegini tidak harus terjadi jika pemilihan raya untuk kerajaan tempatan diadakan. Janji pilihan raya kerajaan tempatan oleh Pakatan Rakyat mesti ditunaikan & ia merupakan salah satu cara untuk membuka proses demokrasi ke akar umbi & mengurangkan berlakunya perkara-perkara tidak sihat seperti kronisma & proksi/patronisma yang biasanya berlaku melalui lantikan politik.

Selain daripada itu, kemungkinan selepas Raya Cina, satu kes yang melibatkan orang kanan pengerusi perhubungan negeri Pulau Pinang akan meletup jika pimpinan pusat tidak mengambil langkah yang tegas untuk memerangi penyelewengan yang melibatkan pimpinan parti di peringkat negeri.

Ada 5 kuari yang haram ataupun bertahun-tahun tidak membayar cukai kepada kerajaan negeri. Dari 5 kuari ini, 3 daripadanya merupakan operasi yang dijalankan oleh syarikat dengan orang kanan pengerusi perhubungan negeri bertindak sebagai pengarahnya.

Jika orang sebegini diberi jawatan dalam kerajaan negeri, tidakkah ia akan memudaratkan parti dengan melakukan penyelewengan seterusnya?

Jika pemimpin yang tidak mempunyai pegangan moral & imam yang kuat diamanahkan dengan tugas rasmi kerajaan, masalah besar akan melandar kerajaan & parti kelak.

Pemimpin bermasalah akan menarik minat lebih ramai ahli yang tidak berpegang kepada prinsip keadilan sejagat serta anti rasuah/penyelewengan & akhirnya membawa parti ke jalan yang bergelumang penuh dengan najis korupsi ala dulu kini & selamanya.

Dengan membawa kembali rakan-rakan seperjuangan yang neutral seperti Dr Mansor Othman & Cheah Kah Peng, seorang ahli MPT yang sekian lama telah dicold-storagekan oleh pimpinan negeri sekarang maka mudah-mudahan ia akan membentuk satu check & balance dalam badan penting parti di peringkat negeri.

Perlantikan jawatan diperingkat negeri seharusnya mencerminkan kepelbagaian yang sedia ada dalam parti bukannya datang dari kumpulan kroni tertentu yang mempunyai mementaliti "Bisa diaturrr".

Akhirkata, gemuk yang berlebihan jika tidak dikeluarkan dari badan pimpinan parti akan memudaratkan kesihatan badan tersebut & akhirnya akan membawa padah. Slogan berubah sebelum parah & berubah demi maruah adalah tepat dalam situasi di Pulau Mutiara.


- CK Chew


dari Laman Marhaen.

Selasa, 27 Januari 2009

BLOG NAK PERBURUK IHSAN ANAK ANWAR TAPI TERLUPA....







Eh...eh...apahal ngan picture nih?aku pun jadi pelik juga bila kaitan picture nih dengan akhlak Anwar.Aku pun jadi pening betul la dengan penulis blog tersebut...nak komen terpulang la,jangan memfitnah bro...jangan pula belajor tinggi2 akal bawah tapak kaki....hehehe

















Di atas adalah dakwan sebuah blog gambar anak Datuk Seri Anwar Ibrahim...Jadi,apa yang tak kena dengan gambar2 tuh?hisap rokok?aku pun isap rokok...pasal isu perempuan atau minum dengan kawan-kawan?bandingkan pula menantu,anak-anak menteri & timb perdana menteri pula kat bawah ni...






Ish...ish....anak sapa la plak kan?ish...ish...ish....ada sapa2 boleh tolong bagitau dak...nak juga aku tau anak sapa......Amboi.....amboi....amboi......................

argk.......best nya......
Di bawah ni ok x?comelkan........?
Wah...Wah...Wah.....................
-Air apa dia pegang?Heinikein atau Carlsberg?
-Amboi sampai kena pelok ker?
-Ada lagi 1 picture dengan suami Norjuma di meja yang ada liquor tak sempat aku nak load

BEKAS MB YANG MERENG

IPOH 26 Jan. - Keputusan anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) kawasan Bota, Datuk Nasaruddin Hashim meninggalkan Umno dan menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak menjejaskan kedudukan Barisan Nasional (BN), kata Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perak Datuk Seri Tajol Rosli Ghazali.Katanya keputusan Nasaruddin itu hanya membawa perubahan kepada jumlah kerusi di persidangan DUN.Tajol Rosli, yang juga Pengerusi BN Perak, berkata BN di Perak masih kukuh dan berazam mahu merampas semula Perak daripada Pakatan Rakyat pada pilihan raya umum akan datang.

kah kah kah…. MEMANG LAH TAK JEJAS BN PERAK….. kah kah kah…woit… munkeee ni ngoook….

BN BUKAN MEMERINTAH DI PERAK….. kah kah kah…woit…. munkeee…. KALAU MAIN BOLA DAPAT GEROMBOLAN DAPAT KOSONG PAKATAN DAPAT SEPULUH…. masuk lagi dua gol untuk pakatan tak akan jejaskan kosong…. kah kah kah…

woit…. dulu napa ambil satu minggu nak tinggal kan rumah resmi MB…. kah kah kah… dah lah lambat keluar….. masa keluar menangis pulak…. kah ah kah

TUKARTIUB

Ahad, 25 Januari 2009

MALAYSIAKINI-YB BN MULA SERTAI PAKATAN

Terkini-YB Dato' Nasarudin Hashim Adun Bota (BN) hari ini menyertai Pakatan Rakyat dgn penyertaan dalam Keadilan.

Ini telah menjadikan kerusi Pakatan Rakyat di Perak sebanyak 32 kerusi manakala Barisan Nasional hanya 27 kerusi.

Borang penyertaan telah di serahkan kepada Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sebentar tadi.Spekulasi sebelum ini yang membabitkan penyertaan ADUN tersebut sudah terjawab hari ini.

Putrajaya Oh Putrajaya,nantikan kedatangan Pakatan Rakyat.


--Sent from my mobile device
Related Posts with Thumbnails