Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih


UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!



Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Khamis, 18 Jun 2009

OH NASHARUDDIN - malaysiakini

YB Dato' Abdul Halim Abdul Rahman, ahli Parlimen Pengkalan Chepa yang juga Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat ketika berucap di Dewan Rakyat semalam menegaskan bahawa sebarang perkara yang melibatkan dasar parti termasuk isu Kerajaan Perpaduan (Unity Government) tidak boleh dilaksanakan jika tidak diluluskan oleh Majlis Syura PAS, badan tertinggi di dalam PAS.

Hal tersebut (Kerajaan Perpaduan) tidak pernah dibincangkan di dalam Majlis Syura yang diketuai oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.Ia juga tidak pernah dibincangkan di dalam Lajnah Politik PAS, Jawatankuasa Agong atau Pakatan Rakyat.

Ketika menjawab soalan dari ahli Parlimen BN Putatan, Marcus Mojinggoh di Dewan Rakyat, Ustaz Halim (PAS Pengkalan Chepa) menyatakan, adapun kenyataan balas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa adalah kenyataan peribadi dan bukan mewakili parti.Untuk makluman, Ustaz Halim berbahas semalam dalam sesi perbahasan Rang Undang-undang Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) pindaan 2009.

Isu kerajaan perpaduan dijawab selepas memberi respon kepada Marcus yang bertanyakan isu tersebut dalam perbahasan semalam.Beliau merujuk pertanyaan beberapa ahli Parlimen BN yang mahu penjelasan mengenai kenyataan Ustaz Nasharudin yang dilaporkan berkata beliau positif ke atas kenyataan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak mengenai isu kerajaan perpaduan.

Kenyataan Ustaz Halim kemudian disambut oleh beberapa ahli Parlimen Pakatan Rakyat, antaranya Lim Kit Siang (DAP Ipoh Timur) yang menyifatkan kenyataan Najib adalah hanya untuk memecahbelahkan Pakatan Rakyat sahaja.Kit Siang seterusnya menyatakan, kenyataan Najib itu sebenarnya tidak terkesan kepada Pakatan Rakyat, sebaliknya hanya umpan sahaja.

Malah cara Najib yang mengunakan kaedah politik pecah dan perintah (divide and rule) menjelaskan lagi bahawa konsep 1Malaysia Najib sebenarnya hanya untuk "no one in Malaysia" sepertimana kaedah ini ditunjukkan dengan rampasan kuasa yang dilakukan oleh Najib di Perak.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails