Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih


UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!



Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Jumaat, 26 September 2008

Akhirnya 'HARI MALAYSIA' Diiktiraf 16 Sept

KUALA LUMPUR 25 Sept. – Kerajaan bersetuju menjadikan tarikh penubuhan Malaysia pada 16 September sebagai perayaan Hari Malaysia yang akan disambut di seluruh negara.

Menteri Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, Hari Malaysia lebih signifikan disambut di seluruh negara berbanding sebelum ini sambutan hanya dibuat di Sabah dan Sarawak.


‘‘Hari Malaysia akan dijadikan satu sambutan untuk seluruh negara memandangkan tarikh ini merupakan sejarah penggabungan negeri Sabah dan Sarawak dengan Tanah Melayu,’’ katanya pada sidang akhbar selepas majlis berbuka puasa bersama media di Muzium Negara di sini hari ini.


1 lagi kejayaan demi kejayaan Pakatan Rakyat...Amin...

1 ulasan:

kulatlapok berkata...

salam Bro;

Walaupun kita tidak ada 'hubungan diplomati', tetapi blog ko tetap berada dibawah blogroll aku...!!!
'Selamat Menyambut Hari Malaysia'dan
'Selamat Hari Raya'

Related Posts with Thumbnails