Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih


UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!



Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Rabu, 20 Ogos 2008

Ramlang Naik Pangkat-TAHNIAH


Salam...


Aku baru dapat [info] Us Ramlang dah naik pangkat hari nih jadi Imam...semalam masih penolong tadbir hal ehwal agama islam...korang tak percaya masuk dalam web jakim....


Yang buat aku pening....[JAKIM] baru update hari nih lepas kita henjut habis-habisan sapa us ramlang tuh...bila dh pecah tembelang....web pun Update bahawa imam di masjid wilayah ada 8orang termasuk la ramlang....dok bawah skali dlam senarai tuh...apa2 pn [TAHNIAH] la


Pelik x?pelik kerana web tak update atau pelik kerna tetiba update...tapi percayala...ianya juga 1 kebetulan...hehehe...Ya ALLAH...rakyat permatang Pauh....26 Ogos tarikh keramat membawa DSAI masuk Parlimen....27 Ogos jadi Ketua Pembangkang...16 September tukar kerajaan n DSAI jadi PM...Ayuh...Undi Parti Keadilan.....Adil...Adil...Adil.....
ni plak dalam web seorang teman....lihat la betapa bijaknya si sialfol tak reti & tak paham...Allah tu ujungnya S.W.T atau S.A.W
Perkara ni di sedari oleh Nat Setiausaha Dato Seri Anwar yang di tahan apabila dia menghantar email kepada petugas di pejabat DSAI yang di maklumkan pada aku oleh chegu bard sewaktu aku ke kl bila laporan polis di buat pada DSAI...korang nk baca...korang klik la kat [SINI]

4 ulasan:

kulatlapok berkata...

salam Bro..

Bukan senang nak jadi senang..kalu dah naik pangkat maknanya dah besar sikit periuk nasi tu..!! ..
SAW dengan SWT tu depa kata teknikal je... bila buat dengan NIAT yang Allah SWT tahu... pastinya ade saja yang tak kena...apapun Yang Maha Kuasa lagi mengetahu Isi segala dilangit dan bumi....Wallahualam

aloha2 berkata...

kulatlapok...

betol bro..tapi yang best tukang komen kes ni klau tahap bercakap pandai dari lawyer...klau hujah warak dari ulama...

apa pun...Allah mengetahui segalanya...kalau fitnah ini sebenar2nya fitnah..tggung la azab para penyebar...wallahualam

ibnuadnan berkata...

Ramlang Porigi pulak jadi popular. Padahal dia hanya sekadar saksi untuk sumpah Saiful Bukhari. Saksi bukan pengadil. Saksi juga bukan penghukum. Salah atau betul sumpah saiful bukhari, peduli apa bagi diri saksi seperti Ramlang.

Kita juga saksi yang menyaksikan sumpahnya Saiful Bukhari. Bezanya, Ramlang menjadi saksi dengan mata kepalanya sendiri sumpah berkenaan. Sedangkan kita hanya menjadi saksi berdasarkan rakaman di TV.

Orang kata, angkara politik manusia sanggup berbunuhan. Sanggup pulau memulau. Sanggup bercakaran sesama sendiri. Sanggup lakukan apa sahaja.

Hakikatnya bukan politik saja, tapi sikap taksub dan melampau itulah puncanya. Dalam apa halpun, sikap melampau dan keterlaluan boleh membawa bala. Org cerdik boleh jadi dungu. Sikap tidak rasional akan menguasai diri.

Ramlang, sebelum ini hanya dapat kita lihat wajahnya di kaca TV setiap sebelum khutbah Jumaat dibacakan. Dia duduk sebaris dengan imam-imam lain dan sidang jumaat yg hadir. Dia tidak buat apa-apa kecuali duduk diam. Kamera TV akan bergerak sepintas lalu dan wajahnya sepintas lalu juga akan muncul di TV. Ramai orang tidak perasan akan kewujudannya pun.

Sekarang ini Ramlang sudah popular. Dipopularkan oleh sebahagian portal politik dan blog-blog politik. SMS tersebar di sana-sini menyebut2 namanya.

Puncanya mudah.

Kerana terlalu marahkan Saiful Bukhari, bukan setakat Saiful Bukhari yang dimarahinya, malah saksi yang menyaksikan sumpah mubahalahnya pun turut diseret sama. Habis latarbelakang Ramlang disiasat dan dilondehkan. Kemudian beliau dikait-kaitkan dengan pelbagai andaian. Ada yang mengaitkannya sebagai sebahagian dari konspirasi.

Dikorek-korek oleh mereka, dia ini imamkah. Atau menyamar sebagai imamkah. Atau dan atau..

Oleh kerana Ramlang berasal dari Sabah yang dan menjadi pengundi Permatang Pauh, maka dikaitkan bahawa beliau dihantar dari sana ke Permatang Pauh sebagai pengundi hantu atau sebagai agen untuk menjayakan konspirasi.

Kebetulan Ramlang adalah ahli UMNO, maka macam-macam benda yang diandaikan.

Saya fikir, sewaktu Saiful Bukhari bersumpah itu, kalau kebetulan mereka melihat ada seekor semut yang lalu di situ, maka sudah pasti semut itu juga akan dikatakan sebagai salah satu ‘barua’ yang sedang menjayakan konspirasi terhadap DS Anwar.

Sudah tentu semut itu dituduh sebagai pengundi hantu atau dihantar khas dari hutan mana entah untuk menghapuskan DS Anwar.

Juga mereka akan menyiasat siapakah semut itu? Mereka akan mempertikaikan tahap ke’semut’an semut itu. Semutkah semut itu. Atau semut-semut kah semut itu. Atau semut yang disemutkan sebagai semut kah? Atau yang disemut-semut-kan sebagai semut-semut kah?

Saya Kenal Ramlang

Dirinya, abangnya dan adik-adiknya cukup saya kenali. Isteri Ramlang juga saya kenal. Abang dan adik-adik isterinya juga saya cukup kenali.

Saya yakin, tuduhan-tuduhan jahat ke atas beliau adalah tidak benar dan tidak berasas samasekali.

Wahai kawan-kawan, bersederhanalah dalam segenap hal. Sikap melampau membawa padah!

petikan dari http://al-ahkam.net/home/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=90120

aloha2 berkata...

ibnuadnan...

ceq tau la anta salah sorang teman dia...tapi apa kata tuan suruh dia tel mak dia ya...apa ceta semalam di kampung kubang hulu...mak dia menangisi di depan YB Saifuddin sebab dia berada di tempat lokasi sumpah saiful...apa kata anda minta dia tel mak dia di kampung...

kenapa dia tak jawab apabila malaysiakini tanya siapa yang arahkan dia...susah sgt ka?

hmm...rasanya mungkin saya nih salah faham...tapi bagai mana pula hati seorang ibu?seorang anak berada di lokasi yang tidak sepatutnya dia berada...mcm tuh ka yang dia mengaji di pondok dulu?bersama dgn manusia mcm saiful tuh...susah sgt dia nk tolak?

wahai ibnuadnan...minta la dia telifon mak dia...nih hang jgn nak tolong back up la...minta la dia tel mak dia...kesian mak dia menangisi perbuatan dia...

Related Posts with Thumbnails