Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Selasa, 19 Ogos 2008

Masih Cerita Ramlang Porigi-Imam Waktu Sumpah

Tentu anda melihat insan yang dikatakan imam oleh utusan sewaktu sumpah seranah si seyey fool tuh kan....


Aku menerima 1 panggilan serta melihat dari sorang komen dari blog MSK




Snowflake said:


Assallamualaikum


Nama : Ramlang bin Porigi

Tarikh Lahir : 26 Jul 1979

Jantina : Lelaki

Lokaliti : 044 / 12 / 06 / 005 - Pondok Penanti MK 20

Daerah Mengundi : 044 / 12 / 06 - Penanti

DUN : 044 / 12 / - Penanti

Parlimen : 044 - Permatang Pauh

Negeri : Pulau Pinang


Satu kebetulan si Ram yang malang ni.Wassallam




Jadi tertanya2 plak aku...klau benar sama ramlang porigi pengundi di pmtg pauh di dun penanti itu dengan yang di maksudkan imam dalam acara sumpah seyeyfool tuh...Adakah dia ada sangkut sedara mara dengan yang terajang TONG tu?klau tak silap aku korang search kat SPR dapat la lokasi dia mengundi melalui no I.C Ramlang Bin Porigi...ni No I.C dia 790726125443 seperti yg member aku sms tadi...klau kod 12 mcm aku hitam kan tuh beranak di Sabah...tak tahu la plak kot2 dia pindah kat pondok penanti....



Kes nih dah makin menarik nih....patut la TOK GURU...TGHH,Datuk Dr Haron Din serta ulamak2 Muktabar kata tak ikut cara islam...mcm upacara kristian sj...jadi...harap hampa paham la noooo..... klau tak faham klik SINI dan SINI

6 ulasan:

Tokapi berkata...

Salam..

Salah ke Us. Ramlang Porigi ni mengundi di kawasan dia? Utk pengetahuan semua, Us. Ramlang ni memang pengundi di kawasan P44 Permatang Pauh... x caya? cuba check semakan daftar pemilih sebelum ini (http://daftarj.spr.gov.my/daftarj/) dan bukan yang khas untuk permatang pauh, yg t elah diupdate (http://daftarj.spr.gov.my/permatangpauhNEW/prayakecil.aspx)

Anda akan dapati nama beliau juga memang tertera di situ.. Ini bermakna dia bukan saja2 'dihantar' untuk mengundi hanya pada kali ini!

Ust Ramlang juga memang seorang kakitangan Masjid.. x caya carilah nama dia dalam Jakim..

Dan untuk memastikan ust Ramlang bukan pengundi hantu, bukak http://www.ahliumno.com.my dan check IC Ust Ramlang.. tertera di situ Ahli Pemuda UMNO bahagian Bukit Mertajam! Bukit Mertajam berada di DUN Penanti dan ia berada di Parlimen Permatang Pauh!.. adakah salah untuk beliau mengundi?

Adakah salah org UMNO menjawat jawatan Imam Rawatib di masjid2?

Adakah salah orang yang dilahirkan di Sarawak/Sabah, membesar di Pulau Pinang, bekerja di KL dan balik mengundi di kampung halaman?

buat pengetahuan juga, Us Ramlang adalah bekas penuntut Madrasah Manabi-Ul Ulum Penanti BM Pulau Pinang

meh kenal ngan ustaz ni - http://profiles.friendster.com/43341251

Sebelum menuduh, baik siasat dan perhati betul2..

Wassalam

Hijat Penang @ Panjang. berkata...

salam brader tokapi..

lambat la hang nii..orang dah korek abeh, terlondeh abeh dah sapa si mamat Ramlang tu, hang baru nak update dari mana dia tu...

aloha2 berkata...

hijat...

biaq pi la kot dia rasa tak berapa nk reti...demokrasi...dia pn penyokong TDM yang dok stanby nk blah dh klau DSAI jadi PM...lepas tu puak...mcm depa nih akan ciom tgn DSAI....jadi biasa la...demokrasi....mcm kita nih dah sampai kena lokap dgn pukul ngan FRU depa akan nafi la lepas nih...

maklumla bos depa dh lari pi ober see

ibnuadnan berkata...

hentikanlah fitnah ni!

utk pengetahuan korg..

ustaz ramlang porigi mmg imam kt masjid wilayah..
x caya? g sana sendiri, tgk ngn mata kpl, tnya org2 sana..
pastu jumpa dia, jgn lupa minta maaf lol..

ttg jwtn dia sbg pembantu hal ehwal islam, ye mmg btul itu jwtn dia. tp tugas dia sbg imam..
tau kn apa beza jwtn dan tugas? klu xtau g skolah balik...

knp dia mngundi kt pmatang pauh?
ok..dia mmg pngundi bdaftar kt sana cos sblum jd imam masjid wilayah dia dok n bkerja kt sna..

mmg dia org sabah, tp dia membesar kt penang..n dia adlh x-student pondok penanti

mcamana akau tau kisah dia? aku classmate dia kt pondok penanti dulu!

so jgnlah nak fitnah dia lg!!!

ibnuadnan berkata...

Ramlang Porigi pulak jadi popular. Padahal dia hanya sekadar saksi untuk sumpah Saiful Bukhari. Saksi bukan pengadil. Saksi juga bukan penghukum. Salah atau betul sumpah saiful bukhari, peduli apa bagi diri saksi seperti Ramlang.

Kita juga saksi yang menyaksikan sumpahnya Saiful Bukhari. Bezanya, Ramlang menjadi saksi dengan mata kepalanya sendiri sumpah berkenaan. Sedangkan kita hanya menjadi saksi berdasarkan rakaman di TV.

Orang kata, angkara politik manusia sanggup berbunuhan. Sanggup pulau memulau. Sanggup bercakaran sesama sendiri. Sanggup lakukan apa sahaja.

Hakikatnya bukan politik saja, tapi sikap taksub dan melampau itulah puncanya. Dalam apa halpun, sikap melampau dan keterlaluan boleh membawa bala. Org cerdik boleh jadi dungu. Sikap tidak rasional akan menguasai diri.

Ramlang, sebelum ini hanya dapat kita lihat wajahnya di kaca TV setiap sebelum khutbah Jumaat dibacakan. Dia duduk sebaris dengan imam-imam lain dan sidang jumaat yg hadir. Dia tidak buat apa-apa kecuali duduk diam. Kamera TV akan bergerak sepintas lalu dan wajahnya sepintas lalu juga akan muncul di TV. Ramai orang tidak perasan akan kewujudannya pun.

Sekarang ini Ramlang sudah popular. Dipopularkan oleh sebahagian portal politik dan blog-blog politik. SMS tersebar di sana-sini menyebut2 namanya.

Puncanya mudah.

Kerana terlalu marahkan Saiful Bukhari, bukan setakat Saiful Bukhari yang dimarahinya, malah saksi yang menyaksikan sumpah mubahalahnya pun turut diseret sama. Habis latarbelakang Ramlang disiasat dan dilondehkan. Kemudian beliau dikait-kaitkan dengan pelbagai andaian. Ada yang mengaitkannya sebagai sebahagian dari konspirasi.

Dikorek-korek oleh mereka, dia ini imamkah. Atau menyamar sebagai imamkah. Atau dan atau..

Oleh kerana Ramlang berasal dari Sabah yang dan menjadi pengundi Permatang Pauh, maka dikaitkan bahawa beliau dihantar dari sana ke Permatang Pauh sebagai pengundi hantu atau sebagai agen untuk menjayakan konspirasi.

Kebetulan Ramlang adalah ahli UMNO, maka macam-macam benda yang diandaikan.

Saya fikir, sewaktu Saiful Bukhari bersumpah itu, kalau kebetulan mereka melihat ada seekor semut yang lalu di situ, maka sudah pasti semut itu juga akan dikatakan sebagai salah satu ‘barua’ yang sedang menjayakan konspirasi terhadap DS Anwar.

Sudah tentu semut itu dituduh sebagai pengundi hantu atau dihantar khas dari hutan mana entah untuk menghapuskan DS Anwar.

Juga mereka akan menyiasat siapakah semut itu? Mereka akan mempertikaikan tahap ke’semut’an semut itu. Semutkah semut itu. Atau semut-semut kah semut itu. Atau semut yang disemutkan sebagai semut kah? Atau yang disemut-semut-kan sebagai semut-semut kah?

Saya Kenal Ramlang

Dirinya, abangnya dan adik-adiknya cukup saya kenali. Isteri Ramlang juga saya kenal. Abang dan adik-adik isterinya juga saya cukup kenali.

Saya yakin, tuduhan-tuduhan jahat ke atas beliau adalah tidak benar dan tidak berasas samasekali.

Wahai kawan-kawan, bersederhanalah dalam segenap hal. Sikap melampau membawa padah!

petikan dari http://al-ahkam.net/home/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=90120

Tanpa Nama berkata...

How are you? your website is cool
Take a look at that funny emo song:
http://tinyurl.com/a5sfeo

Related Posts with Thumbnails