Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Khamis, 21 Ogos 2008

Lagi Konspirasi Jatuhkan Kerajaan Perak-Perisik Rakyat

Jelas sekali pada pemerhatian aku adanya 1 konspirasi untuk menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak pimpinan Datuk Seri Ir Nizar Jamaluddin.Bertitik tolak dari isu muzakarah ciptaan puaka-puaka UMNO/BN sebaik KERAjaan BN Negeri Perak tumbang ditangan keramat rakyat negeri Perak, jelas menampakkan adanya usaha extreme untuk menggulingkan Kerajaan Pakatan Rakyat yang dipilih rakyat Perak.


Bodohnya si Tajol Rosli dalam isu muzakarah terserlah bilamana sibengong itu tanpa segan silu, tanpa sedar duduknya sebagai pembangkang, menawarkan kerusi MB kepada Ir Nizar yang dah sedia memegang jawatan MB Perak.Bodoh & Bengong itu memang sesuai diberi pada pencacai yang masih tak sedar akan duduk dirinya yang pada dasarnya tak punya apa-apa kelebihan tapi berhati besar bagai hati lembu menawarkan sesuatu yang dah jadi kepunyaan & hak Ir Nizar.


Kalau aku tawarkan kedudukan pembangkang pada sibengong Tajol ni mesti dia melatah mengata aku menghina dia walhal memang duduk dirinya disitu & sayugia juga disitulah sibengong ini pasti tak sedar duduk dirinya waktu ini.


Gagal menyunting PAS dengan umpan "demi melayu" maka diaturkan 1 janji konspirasi & matlamatnya mana-mana & apa cara sekalipun sibengong Tajol ni mahu juga dia jatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat yang diwakili masyarakat berbilang kaum.Mungkin airmata sibengong Tajol ini masih belum berhenti bercucuran sedari malam 9 mac lalu.menitis-nitis dipipi dambakan jawatan terdahulu.bengong ni rupanya fikir jauh kehilangan itu tak ada dalam hidup agaknya?


Habis kering idea dalam kepala lutut maka dicipta 1 perjumpaan yang tak sape pun tau apa tujuannya.hantar 2 orang pelakon dengan bekal 1 beg berisi ongkos tunai & tunggu...yang dijanji datang tanpa tahu apa tujuan perjumpaan diadakan terus dicekup penguasa senget yang sedia menunggu.Tuduhan?meminta RM5000 untuk luluskan projek perumahan.


projek perumahan apa?Sri Iskandar?apa ada di Sri Iskandar?Kerajaan Negeri Perak pun tak tahu wujudnya projrk perumahan di Sri Iskandar.macam mana pulak BPR boleh tahu?yang dituduh pula kalau diikutkan, bukan bidangkuasa mereka untuk luluskan projek...ini gila...gila yang ini mengalahkan gila sibengong Tajol.


Mungkin sibengong Tajol ni dah sampai tahap meroyan gila talakkan kuasa MB.entah...aku tak tau...mampuih pi la dia...TAPI......Dari pemerhatian aku, usaha bersungguh-sungguh untuk jatuhkan Kerajaan Negeri Perak ni bersebab.sebabnya masih dalam siasatan kami & aku yakin sangat-sangat, ada sesuatu yang puaka-puaka ni takutkan.mungkin puaka-puaka ni pernah buat sesuatu PENYELEWENGAN YANG BESAR semasa puaka-puaka ini mentadbir negeri Perak.Puaka-puaka ni mungkin terdesak takut selewengan depa ni lambat laun dikehui oleh Kerajaan negeri Perak sekarang...jadi sebelum terbongkar...usaha menjatuhkan Kerajaan Perak sekarang mesti dibuat.


MESTI ADA UDANG SEBALIK BATU..!


Tunggu...bangkai hangpa tak leh tutup dengan daun pisang...pasai satu hari nanti pasti Tok Wan yang meniaga nasik lemak akan jumpa...kalau dah Tok Wan jumpa bangkai tu...hangpa tunggu la...1 kampung geger..!

Perisik Rakyat

untuk layari ke matsamankati

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails