Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Jumaat, 22 Ogos 2008

Harga Minyak Turun-23 Ogos...Dah Terdesak Ke?

Salam...

Aku tadi masa tgh baik dok pekena maggi...Henpon aku tak berhenti,ada yang tel...ada yang sms...semua pakat dok tanya awat paklah umum minyak turun...

Nasib baik aku tak tersedak maggi...bukan tersedak pasai harga minyak turun...aku dh jangka dari awal walaupun PM kita kata nak kaji & harga baru 1 sept...bagus & bagus sebab harga turun awal...yang aku tersedak pasal harga yang di umumkan turun tuh...hehehe...

Masa depa penaik....kita mengkelan (terlekat kat kerongkong) sampai nk telan nasi tak lepas...pakat berebut nk isi tangki bg penuh...siap ada yg bawa tong spare untung2 tahan sampai hujung tahun....hehehe....harga petrol naik 70sen...tetiba diesel 1.00

Bila umum turun saja...aku rasa celah gigi pulak dah harga tuh...turun jenis syok2 bagi geli...ish...ish...ish...mlam nih mesti pemberita senyum sampai terangkat pipi bila berita di mulakan dgn 'Sari Berita Utama...Kerajaan sedar terhadap keadaan rakyat yang tertekan akibat kenaikan harga bahan bakar itu....bermula esok harga tersebut akan turun bagi petrol 15 sen & diesel 8 sen...ianya telah di umumkan PM Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi'...awat diesel dia tak turun harga 20sen?kenapa 8sen saja?kena tipu lg kita ni yeeerr......

Hehehehe...aku rasa janda timah klau tau dia kena tipu,silap haribulan kena lap la skrin tv tuh kena ludah ngan janda timah...tak geli pun...takat nk bgtau harga TURUN sedangkan dah berbulan rakyat alami derita...ingat turun dgn byk tuh selesai derita?di singapura dah berapa kali turun...?

Pengumuman tuh hanya sekadar sikit gula2 sour plum yang di berikan gomen buat kita...apa pun kita sambut baik...tapi ingat lah....dalam keadaan mengundi hari selasa ni di permatang pauh...saya masih merayu pada semua pengundi...Anda Mewakili Kami 27 Juta rakyat Malaysia untuk menentukan DSAI ke parlimen,Ketua Pembangkang...seterusnya pada 16 September sebagai PM yang ke-6...MERDEKA...MERDEKA....MERDEKA...masa tuh silap haribulan harga minyak turun lagi 70sen...wei...byk tuh...hampa nk rasa geli 15 sen atau 70sen?

Aku amat harapkan...korang semua sedar akan kepincangan nih...aku juga di beritahu ada usaha sedang di jalankan oleh pihak tertentu apabila kemuskilan kita terhadap kerajaan yang menghantar UTK,Komando 69 ke permatang pauh...seluruh silat lincah & Pekida berdiri menyokong BN?nampak mcm ada usaha provokasi yang mgkin akan berlaku....aku cuma agak saja...harap ianya sebagai andaian yang belum tentu kebenarannya....

Aku minta doa...golongan yang di arahkan utuk melakukan sesuatu tidak munasabah...di harapkan dapat berfikir secara rasional,kerna ini adalah pilihanraya kecil terakhir yang akan menyaksikan UMNO/BN beraksi di gelanggang Pilihanraya sebagai parti pemerintah...InsyaALLAH...Jalan yang Allah S.W.T tunjukkan ini adalah jalan yang akan membuatkan mereka BN gelabah...gelisah...resah yang teramat sangat...anda jadi la sebagai salah seorang pejuang kecil yang amat tinggi pengorbanannya...AKU TETAP MEMBANTAH KENAIKAN HARGA MINYAK SEBELUM NIH...wallahualam

3 ulasan:

matcomot berkata...

minyak tak turun dia yang kena turun.jadi la turun skit.la dah takda minyak power lah.semua minyak blh naik blh turun.minyak hat naik tak turun turun dah takda.

Raktamrittika berkata...

Bukan terdesak...lagi dah, malahan dah sesak, menyesak dan bersesak dah kaum kerabat PUAK assabiyah tu.

Yang pasti akan berkata katalah si TPM esok..TIDAK ada kaitan dengan PRK PP, kebetulan sahaja, bukan tindakan meraih undi..

Dan kita sebagai rakyat..HARUS percaya...kan?kan?

aloha2 berkata...

matcomot..

harga minyak ikan belacak pun turun ker?hehehe

raktamritika...

biasa la...dh agak dah TPM nk sebut apa...Cobaannnnnn...

Related Posts with Thumbnails