Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Sabtu, 15 November 2008

PERISTIWA TRAJIS....UNTUK RENUNGAN SEMUA




Seminggu lepas, sewaktu saya on call 24 jam, saya dapat panggilan dari anggota balai, bagi tahu, ada satu mayat di temui di dalam sebuah rumah.Jiran mendakwa terhidu bau busuk.

Saya bersama 6 anggota bantuan teknik dan Forensik ketempat kejadian, juga terdapat 5 anggota balai yg sedia menanti saya. Saya membuat pemeriksaan di sekeliling rumah bagi mengesan sebarang kesan kesan jenayah. TIADA. saya intai melalui tingkap, memang baunya busuk menusuk hidung.

Bau mayat !..saya nampak sesusuk tubuh yg terbaring di atas sofa...dengan hanya berkain pelikat sahaja..jelas mayat satu lelaki, berulat, dengan mata dan gigi telah terkeluar... saya terpaksa memecah masuk kedalam rumah....dan buat pemeriksaan.

Ada dompet yg mengandungi RM33. jam tangan, dan IC serta beberapa no tel.rumah usang, tanpa talipon, tiada peti sejuk...ada sedikit beras dan minyak masak.

Nyata mayat tersebut, seorang lelaki 75 tahun....saya menghubungi satu no tel.di jawab oleh seorg perempuan muda...20 tahun...dan itu cucunya...mayat di bawa ke Hospital Ipoh untuk bedah siasat esoknya. di mana anak anaknya? baru seminggu anaknya datang membawa emaknya ke Johor kerana bercuti, menyambut merdeka dan membawa emak berjalan jalan...mungkin ayah tak mahu mengikut...berdasarkan siasatan Forensik, ayah tua tu meninggal pada hari anak anaknya membawa ibunya ke Johor.

Sewaktu di temui memang mayat telah seminggu, berdasarkan keadaan mayat dan size ulat yang menghurungi mayat. saya menegur anaknya di bilik mayat...tentang kesilapan mereka meninggalkan ayah mereka dalam keadaan sebegitu daif...tanpa menghubungi, tiada link dgn jiran jiran...seorang pun anak anaknya 5 lelaki , 4 perempuan tak sanggup mengecam mayat ayah mereka...apatah lagi mengangkat jenazah ayahnya.

Cuma adik perempuan dan suaminya sahaja yg sanggup masuk kedalam bilik mayat dan mengecam...sejurus sebelum pengsan. kenapa sampai jadi begini ? apa yg tak kena? saya akan mengirimkan gambar gambar kejadian ini sekiranya kawan kawan mahu lihat, bagaimana kesedihan ini diabadikan.(kiriman email)


Sebarang pertanyaan boleh di emailkan ke

Jumaat, 14 November 2008

HARGA MINYAK,GAS & TARIFF ELEKTRIK TURUN SEGERA !!!

Menteri sibuk menyuruh pekedai dan peniaga menurunkan harga barangan kerana telah menurunkan sedikit harga minyak tetapi tidak peduli pada harga GAS MEMASAK kita yang masih tinggi.Sebab itulah harga makanan masih mahal, sebab kos gas memasak terlalu tinggi. 14kg LPG silinder masih lagi RM25 (mungkin lebih di kawasan pendalaman).

Jika Filipana boleh menurunkan harga sudah hampir sebanyak RM0.75 sekilogram kenapa Malaysia tidak boleh?Jika diambil nisbah yang sama, tong 14kg silinder kita sepatutnya boleh dibeli pada harga bawah RM15.00.

KENAPA....Kerajaan Filipina boleh menurunkan harga GAS MEMASAK tetapi gomen Malaysia yang kononnya prihatin dengan rakyat tak turun2kan lagi harga GAS MEMASAK nih...Tak percaya?hampa pi ushar kat link ni...aku cukup hairan...lepas tuh bising,kenapa para peniaga tak turunkan harga barang...khakkkk ptuiiihhhh....


Lagi 2 korang jangan lupa tariff elektrik...aku cukup tak puas hati bila tariff elektrik masih di tahap lama...sedangkan turbain tak jalan semua sebab nak jaga pemodal kapitalis yg bekalkan tenaga kepada TNB yang terpaksa bayar mahal pembelian tenaga tersebut...


Nih tariff elektrik nih nak bagi gemok Che Khalib CEO TNB tuh lagi ker haa?bila jumpa makcik2 dalam felda...'Marilah kita berjimat cermat'


CEO TNB elaun ngan gaji bulanan dalam setahun bersama elaun lebih RM 1 juta...bukan aku kencing...siap aku boh foto lagi...tarif elektrik untuk sapa?kenyangkan lagi perut2 yang tak faham kesusahan rakyat di bawah ini?aku harap..rakyat bley faham walaupun x panjang aku nk story kat hampa...


TURUNKAN HARGA MINYAK...GAS MEMASAK & TARIFF ELEKTRIK SEGERA !!!

KERAJAAN KATA EKONOMI KITA OK!!!TETAPI.....

1. Flextronics 4 days week for Month Nov and Dec.

2. AMD Penang announced this morning VSS lay off 500 employees.

3. Spansion force to take leave (5 days in this quarter)

4. Jabil planned shut down from Dec 24 to Jan 4, will be 6 days leave.

5. Agilent planned shut down from Dec 24 to Jan 4, will be 6 days leave. Jan09 might have another shutdown. No increment 2008 review.

6. Avago no plan shutdown as no more in house production, hiring freeze.

7. ASE shut down every fortnightly on Monday starting from Nov 3.

8. Fairchild planned 'Mass Vacation' for 9 days leave in FY08

9. INTEL - No increment 2008 review, VSS for those under perform and massive cut cost/travel 2009, no shutdown plan yet

10. Motorola, Penang- Still hiring+profit, suspect got government 'look after', Singapore cellphone plant cut 800 job and now waiting for sale.

11. Siltera, kulim - Propose close down this Malaysian 1st Fab company, loss RM4billion in 2008

12. SENSATA Plant shutdown from 22 DEC 2008 to 02 JAN 2009; NO increment in 2009; NO Profit Sharing in 2009!

13. ST-NXP Wireless cuts 500 jobs World-Wide, including subcontractors, from the current total of more than 7500 people.

14. Flextronics cuts 118 jobs in Limerick, Ireland
The job cuts were confirmed during this weekend. Flextronics has announced that the company will cut around 100 jobs at the Limerick plant, said RTE. The reason for the cut backs is due to the global economic downturn. Flextronics employs around 300 staff at the Limerick facility, which provides warehousing and logistics services to a number of companies in the region.

15. Dell lays off 700 in Ireland
The Dell facility in Raheen, Limerick is to lay off 700 temporary workers. Additional to that, Flextronics in Limerick is also rumoured to lay off 100 staff. Mary Coughlan, Irish Minister for Enterprise, Trade and Employment, met with members of Dell's senior management to discuss the future of 3000 employees at the manufacturing facility in Limerick.

16. STMicro to lay off at Phoenix facility

  • a) Switzerland based chip maker STMicroelectronics is to lay off staff at its Phoenix, Arizona facility
  • b) Local newsreports state that the chip maker will lay off 100 staff. The facility - which currently employs around 850 staff - will expercience an ongoing lay off process. azcentral cites spokesman Mike Michael Markowitz in
  • c) Saying that "about 100 of the plant's 850 workers were let go this week and that the process would continue".
  • d) Last year, the company announced closure plans for 3 American chip facilities and that chip manufacturing would be transferred to low-cost locations. Staff and management hoped for a buyer to keep the plant open.

17. Dell workers asked to take unpaid vacation

  • a) Media reports state that CEO Michael Dell - of computer giant Dell - has asked employees to consider taking a maximum of 5 days unpaid holidays.
  • b) As reported earlier, Dell is currently running a restructuring programme to counteract the economic and financial downturn.
  • c) This includes 8,900 job cuts, voluntary severance packages and a global hiring freeze. "We are asking employees on a voluntary basis to consider taking off (up to) five days ... as unpaid time off as a flexible way to reduce costs for the company," the CEO was cited in a Reuters report in saying.

18. Tele-Fonika Kable to cut 900

  • a) Polish based cable and wire producer Tele-Fonika Kable plans to lay of 900 employees or 19% of its workforce.
  • b) The lay offs will affect all production units across the group. The company has seven plants, of which five are located in Poland, said PB. Tele-Fonika Kable also plans to sell parts of its business, however it will not close down any plants. The company wishes to optimize production process and reduce costs.

MENTERI KEWANGAN KITA AKAN SEBUT....KITA TIDAK AKAN MENGALAMI MASALAH EKONOMI WALAUPUN DUNIA MENGHADAPINYA....HAHAHAHA...rakyat kena tipu lagi woiiii

YB AHLI PARLIMEN ROMPIN-ALA SAMSENG?

KERATONG: [4.00 pm] Satu berita gempar telah terjadi selepas solat Jumaat sebentar tadi. Ia berkaitan dengan "amukan" Ahli Parlimen Rompin Jamaluddin Jarjis terhadap Imam Solat Jumaat di Masjid Felda Keratong 4 dekat sini. Kejadian dipercayai berpunca daripada "sakit hati" JJ terhadap Iman Solat Jumaat terbabit yang membuat khutbah perihal soal "Keadilan Dalam Islam". Iman yang mengendalikan khutbah tersebut ialah Ustaz Suhaimi Saad (foto) , yang juga merupakan Timbalan Yang Di Pertua Dewan Pemuda PAS Pahang. Menurut Ustaz Suhaimi, ketika membaca khutbah beliau menyentuh tentang keadilan yang dituntut dalam Islam secara menyeluruh. "Ini termasuklah hal-hal yang berkaitan dengan akta zalim (ISA) yang dilihat tidak adil dalam Islam" katanya.

Menurutnya selepas selesai mengimami solat, beliau telah didatangi oleh Ahli Parlimen Rompin itu dalam keadaan yang penuh dengan emosi dan muka yang bengis. "Saya tidak menyedari bahawa Ahli Parlimen Rompin itu turut menjadi jemaah solat Jumaat yang saya imamkan" katanya. Ahli Parlimen Rompin itu telah mengherdik Ustaz Suhaimi yang membaca khutbah berbaur politik katanya. Namun beliau menjawab "Khutbah yang saya baca itu adalah secara umum berkaitan Islam dan tidak bertujuan politik". Namun JJ nampak marah dan tidak berpuas hati dengan berkata "Andainya khutbah seperti itu dibaca, saya pun boleh membawa khutbah". Lalu Ustaz Suhaimi menyahut "Jika Dato' fikir, boleh membaca khutbah apa salahnya. Elok Dato' baca khutbah minggu depan" . Kenyataan Ustaz Suhaimi itu amat menyiksakan jiwa Ahli Parlimen Rompin berkenaan. Di mana akhirnya beliau mencabar supaya Ustaz Suhaimi keluar masjid.


Lanjut...masuk PAHANGDAILY

TENSION!!!!

A GOOD ONE...

One Moment listen please!


The Moment you are in Tension
You will lose your Attention
Then you are in total Confusion
And you will feel Irritation
Then you will spoil personal Relation
Ultimately, you won't get Co - Operation
Then you will make things Complication
Then your blood pressure may raise Caution
And you may have to take Medication
Instead, understand the Situation
And try to think about the Solution
Many problems will be solved by Discussion
This will work out better in your Profession
Don't think it's my free Suggestion
It's only for your Prevention
If you understand my Intention
You will never come again to Tension

PANAS !!! APA DAH JADI TKM 1 PENANG???

Salam Sejahtera,

Kali ini aku tidak dapat mendiamkan diri setelah pelbagai pihak serta masyarakat melihat serta melakukan beberapa aduan yang melibatkan kepimpinan seorang yang berjawatan tinggi di Pulau Pinang iaitu YB Fairus TKM 1 yang di dakwa telah mengkhianati amanah rakyat serta Parti....

Aku sudah lama mendapatkan input mengenai beliau,rasanya aku juga sudah bersiap sedia dgn risiko yang bakal di hadapi jika dakwaan ini membuatkan ada pihak yang kurang senang.....aku rasa amat bertanggungjawab dgn diri aku kerana selama berjuang dengan rakyat sejak era reformasi 1998 sewaktu pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim hingga sekarang.....

Sebab itu aku pernah bercakap di dalam pakatan rakyat ada 3 golongan iaitu

1.Golongan era 1998 (kebanyakan anak muda)

2.Golongan selepas pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim 2004

3.Golongan Kemenangan 8Mac & Kemenangan Pilihanraya Kecil Permatang Pauh

Bagi aku golongan yang 1 ini telah melalui pelbagai kesukaran bahkan aku cukup yakin perjuangan mereka hingga di penjara serta menghabiskan segala duit simpanan dalam akaun...klau tak percaya,pi tanya bekas2 ketua pemuda keadilan era saudara johari kassim,muhammad rodzi dll....tahap perjuangan mereka tidak dapat di nilai dgn wang ringgit....sewaktu itu ketua perhubungan negeri adalah Dr. Mansor Othman...aku puji sikap & semangat beliau yang mampu bertahan dalam perjuangan rakyat hingga sekarang....

Golongan ke-2 adalah banyak di antara mereka tidak lagi tahan dgn UMNO,ramai juga yang gagal dalam merebut atau mendapat tempat dalam UMNO.Dengan pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah peluang utk berjuang sekurang2nya modal yang ada serta kerja buat yang buleh di sumbangkan dapat dilihat dengan mata kepala Datuk Seri sendiri....hat nih aku bley la juga respek...tapi x mcm golongan yang 1 la.....

Golongan yang ke-3 nih ada lah golongan lalang yang mencari peluang apabila golongan muda yang dulunya 98 hanya menjadi pemerhati politik (tak dapat mengundi) & pendokong Barisan Alternatif (BA) telah bangkit bersama2 perjuangan Pakatan Rakyat.Golongan ke 3 ini la kebanyakan dulu penakut nak bangkit bersama anak muda...dalam keadaan seluruh pejuang era 98 & anak muda inginkan perubahan...mereka golongan ke-3 ini hanya menjaga tembolok/perut masing2.

Tapi aku rasa Datuk Seri Anwar harus bijak mengenali golongan2 ini....begitu juga berbalik dengan dakwaan terhadap TKM 1...aku mahukan tindakan segera....apa pentingnya menjaga nama parti atau menjaga amanah rakyat Pulau Pinang sebelum tergadai parti itu sendiri jika di lewat2kan tindakan disiplin kepadanya....

Sebelum ini cerita2 mengenainya hanya aku dgr sewaktu bersembang dgn teman2 di permatang pauh,di komtar & cerita2 TKM 1 sudah tersebar hingga ke kuala lumpur...walaupun 1 ketika aku pernah teruja dgn kepetahan & karismanya....tapi ianya tersembunyi 1 kepalsuan...aku tidak teragak2 nak inform pada semua pembaca setelah aku meneliti dakwaan sebuah blog,yang bg aku cerita sama,tak lari walau 1 dakwaan pun sama ada yang di sembangkan di permatang pauh,komtar,kuala lumpur atau teman2 yang awal mengenali TKM 1 sewaktu menjawat jawatan penerangan di Bahagian Selayang...

Di bawah adalah link dalam blog yang sama cerita dgn dakwaan2 yang aku dengar...klau 1-2 org mungkin aku bley kata ianya sebagai berniat jahat...


Kalau sampai berita yang sama dari semua yang aku dengar...mana mungkin brniat jahat dari orang2 yang berlainan tetapi sama bercerita dari golongan era 1998,2004 & 2008

Aku berharap tindakan segera akan di ambil oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim seberapa segera demi menjaga maruah parti & nama baik para pejuang era 1998...sudah kami bina perjuangan demi kepentingan rakyat kerana Allah...jangan di hancurkan tembok perjuangan ini dengan insan2 yang cuba meranapkan semangat serta roh rakyat....sudah ramai yang cuba membantu TKM 1...tetapi hanya kekecewaan yang di terima....

Angkatan muda Pulau Pinang sudah bersiap sedia untuk menghantar memorandum seberapa segera bagi mempertahankan perjuangan rakyat....di harapkan tembok perjuangan ini tidak akan hancur dek kerana imej yang tercalar di sebabkan seorang individu...

Perbualan Dulu2 Perdana Menteri Dan Timbalannya

Ini berbualan yang AMK Johor catatkan kata-kata Perdana (PM) & Timbalan Perdana Menteri (TPM)...
tahun 1998.
TPM : I dengar you akan tahan I di bawah ISA ?
PM : Tidak,Bukan ISA, I nak you resign...
TPM : Pemikiran dan pandangan dah usang... you tidak bersedia untuk melakukan reformasi dalam parti dan bersikap lebih toleransi dan you fikir you terlalu popular hanya kerana 10,000 atau 20,000 org hadir dalam perhimpunan itu dan ini. Tetapi pad hakikatnya kita masih kalah dalam pilihan raya kecil......
tahun 2008
PM : Saya tidak kenal siapa itu Anwar Ibrahim !! ( sambil terseyum bila ditanya wartawan )
TPM : Saya yakin Kelantan akan di tadbir oleh Barisan Nasional pada pilihanraya umum nanti.....
tahun 2009
PM : Saya yakin Permatang Pauh menjadi milik kita !!!
TPM : ....saya tidak mengenali Altantuya, semuanya fitnah !!

AMK Johor : Fikir-fikirkanlah. UMNO ini merapu atau Kerapu ???

Khamis, 13 November 2008

TERKINI!!!Adun BEBAS Ngemah-Akan SERTAI KeADILan



Gabrile Adit Adun BEBAS Ngemah SARAWAK akan masuk Parti Keadilan Rakyat. Satu upacara sambutan akan diadakan Sabtu ini.

Pucuk pimpinan – PKR, DAP dan PAS – akan hadir dalam satu jamuan ‘ Sahabat PKR ‘ pada malam Sabtu yang sama ini di Sibu untuk meraikan kesampaian Adun baru ke dalam Pakatan Rakyat.

Akan di rayakan sama ialah Dr. James Masing Salleh dan berapa ratus penyokongnya dari masyarakat Iban yang akan menjadi ahli PKR.

MINYAK WAJIB SEGERA TURUN BAWAH PARAS RM1.92

Hari ini harga minyak dunia sudah mencecah bukan lagi paras $70 USD setong...tetapi sudah berminggu mencecah di bawah harga $65-60 USD setong....harga minyak kita sepatutnya sudah turun di bawah paras harga RM1.92...tetapi menteri rambut putih dgn selumbernya menipu rakyat terutamanya mereka yang taksub dgn UMNO...kepala hotak berselut hanya fikirkan projek tebas rumput,cuci parit & longkang...tetapi kepala hotak depa yang tak di cuci dgn statement bengong Menteri UMNO nih...

Bukan itu saja....rakyat malaysia yang menyokong atau taksub dgn parti UMNO...lupa bahawa kita negara pengeluar minyak....minyak yang banyak dgn pelaburan bijak petronas dgn membuka pelaburan hingga luar negara...sepatutnya rakyat negara kita tidak di cengkam dgn kenaikan yang menyebabkan semua golongan dari atasan hingga bawahan membayar kenaikan minyak serta harga2 barang keperluan dgn kesan jangka panjang tidak di sedari oleh semua pihak apabila golongan kapitalis (pemodal besar) ini mengaut keuntungan yang berlipat ganda hasil kenaikan bahan bakar itu...Bila Naik harga Minyak takmahu pikir rakyat terbanyak...bila nak turun,kerajaan pikir Peniaga Stesen Minyak & Kapitalis (Pemodal Besar)...ADILKAH macam ni?

Kita juga ada menyaksikan dakwaan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai harga minyak naik mendadak hanya bersifat sementara walaupun di sangkal oleh menteri air liur saberi chik...hari ini sudah terbukti,tetapi mereka juga lupa sebab lumpur2 di dalam kepala mereka masih ingatkan projek longkang & parit....ibu2 tunggal & org2 kampung masih mengharapkan kain batik & pelikat dari UMNO sewaktu kempen pilihanraya...hinggakan tidak memberi ruang kepada akal & minda mereka berfikir secara waras...


Wujud juga media perdana & cybertrooper BN yang memutar belit fakta2 pemimpin pakatan rakyat serta menyanggah beberapa isu bagi melupakan rakyat yang kepala hotak penyokong UMNO yang berselut lagi jijik dgn pemikiran sempit....terutamanya isu2 mengenai perkauman,agama & lain2...walhal,merekalah yang memusnahkan semuanya....bahasa melayu...hancur....islam hanya nampak pada acara tahunan tilawah & sambutan maal hijrah...lain2 hancur dalam senyap...

Kelmarin,bekas perdana menteri yang mereka sanjung dulu sampai skrg sudahpn mengeluarkan kenyataan bahawa dalam perlembagaan Perdana Menteri Malaysia tidak semestinya MELAYU...mana dia pemimpin2 UMNO yang sibuk bertumbok,baling kerusi dalam Mesyuarat UMNO & Berdemo bila kerajaan baru PR pulau pinang nak hapuskan DEB,yang telah terhapus pada awal 90-an serta mempelbagaikan bahasa papantanda di kawasan perlancungan.....mana mereka ini...di mana mereka ini?WOI UMNO!!!!

Melayu Mudah Lupa?Melayu Sudah Lupa?Melayu Buat2 Lupa...atau memang hampa puaka2 yang hanya jaga perut,serta bawah perut...penting diri...mulut bagaikan najis melaungkan HIDOP MELAYU....walhal kamulah pelingkop AGAMA,BANGSA & TANAHAIR...aku cabar orang2 UMNO....jgn nanti berdalih kata madey nyanyok sudah...aku dh jemu dgn alasan paklah tido,mahadey nyanyok...apa bezanya Najib-skandal yang bakal di tabalkan UMNO sebagai PM yang ke-6?

Aku harap,kalau minyak masih tidak turun....Sebelum atau pada perhimpunan Agong UMNO nanti...rakyat akan Bangun Dengan Kekuatan ker Pejabat2 YB BN nyatakan hasrat menolak kepimpinan yang ada serta menyokong pembentukan kerajaan baru Pakatan Rakyat...

Dibawah Ini Statement Bangang seorang Menteri rambut putih UMNO-yang pastinya aku bukan Menantu Raja Gula Malaysia hidup senang jika harga minyak mahal

Harga minyak mungkin turun lagi ke paras RM2 sebelum penghujung tahun ini.Bagaimanapun, kerajaan tidak bercadang meneruskan penurunan itu sehingga di bawah RM1.92 seliter

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Samad berkata, kerajaan mungkin menetapkan paras minimum bagi harga runcit petrol dan diesel walaupun harga di pasaran dunia terus merudum

“Sama ada harga minyak akan turun sehingga RM1.92, itu terpulang kepada perbincangan kerana sekiranya ia turun mendadak, pemberian subsidi juga mungkin dikurangkan,” katanya kepada pemberita pada Majlis Penyampaian Anugerah Kecemerlangan Perniagaan Beretika di sini semalam

Shahrir menambah, penetapan harga minyak, baik naik atau turun tidak akan dibuat secara mendadak (khakk ptuihhh 78sen tak mendadak).“Dulu kita guna kaedah penurunan dua kali sebulan supaya pengguna tidak rasa terkejut. Begitu juga sekiranya keputusan kenaikan harga minyak dilakukan

hampa tak percaya aku cut paste statement nih...klik kat sini kosmo
Artikel lama

Rabu, 12 November 2008

KENAL SIAPA INI?...UPDATE

Kenal Siapa Lelaki Ini?Aku akan bagitau siapa dia nanti....putar alam & putar belit...hati2 dengan lelaki ini...aku akan sertakan laporan polis terhadap lelaki ini...


UPDATE

Lelaki Ini NASABRI BIN MAT AROP K/P: 700822-08-5443 adalah pemangsa yang menipu dgn cara meminta kepada mana2 individu bawah umur 40 tahun untuk mendapatkan DANA BELIA di bawah KEMENTERIAN BELIA RM30-50K dengan bayaran RM250-RM300 untuk bayaran kertas kerja untuk di uruskan olehnya...Manakala buku akaun bank rakyat di serahkan kepada lelaki ini dengan salinan kad pengenalan

Sehingga kini sudah beberapa laporan polis dibuat kepadanya termasuk di sebelah Pulau-Pulau Pinang....sehingga hari ini masih tidak tahu status ke mana perginya lelaki ini...dimaklumkan dia berada di lokasi Padang Serai,Kulim,Baling,Gurun hingga Jitra....



Ratusan Ribu Ringgit telah di tipu oleh lelaki ini.Mempunyai 2 isteri termasuk isteri keduanya GRO dari negara jiran.dia sudah tidak lagi berada di tempat kerja beliau iaitu di Agensi Dadah Kebangsaan(ADK) di Pulau Pinang


Modus operandi tertumpu kepada mereka yang punyai masalah kewangan...berita juga di terima,lelaki ini adalah daripada kalangan PEKIDA...kepada mereka yang mengenai lelaki ini,termasuk ADIK BERADIK KITA....bantulah..ramai teranianya..di harapkan dapat menghubungi pihak polis yang berdekatan atau menghubungi Syam 019-559 7527 atau azman 019-408 5232



Selasa, 11 November 2008

BERITA BAIK

Kerajaan Mongolia akan membawa kes pembunuhan Altantuya ke MAHKAMAH ANTARA BANGSA.

Di bawah ini adalah laporan harian MONSAME dari ibukota Mongolia Ulanbator.Kerajaan Mongolia telah menulis surar resmi kepada Menteri Hal Ehwal Luar Rais Yatim tetapi sampai ke hari ini masih belum mendapat jawapan.







( Laporan Montsame )

Ulaanbaatar, /MONTSAME/ The world community is well aware of the ruthless murder of Mongolian citizen ALTANTUYA Shaariibuu on October 19, 2006, in Punchak Alam, Malyasia, being shot twice and blown up by an explosive.

The Government of Mongolia reaffirms hereby that it has been consistently paying attention, from the very beginning of this cruel crime to the court proceedings. The Prime Minister and the Minister for Foreign Affairs (previous name) of Mongolia have sent letters twice each to their Malaysian counterparts expressing their confidence that related Malaysian authority would bring a murderer to justice and deliberate a fair court conviction for the case.

The Government of Mongolia deeply regrets that the Malaysian high court judge made a decision on October 31, 2008, to acquit Abdul Razak Baginda–the murder suspect for killing Mongolian ALTANTUYA Shaariibuu.


Although Mongolia has no legal rights to take part in the court proceedings, the Government of Mongolia is responsible for protecting legitimate rights and interests of its citizen under international treaties and national legislation.

In connection with the recent court decision to acquit the suspect Abdul Razak Baginda, the Minister for Exterrnal Relations of Mongolia Mr. S.Batbold has sent another letter addressed to the Foreign Minister of Malaysia Mr. Rice Yatim requesting the latter to pay attention to and render support for ensuring conditions for a final court decision free from politics and other side influence.


The letter carries a statement by Mongolia’s Government testifying that it will have a strong reasoning for turning to the international court in order to defend rights and interests of its citizen if the court’s final decision results in unfair trial and proceedings.

A trial for the special unit officers charged for the murder is expected to take place shortly and the Mongolian Government keeps its eyes and ears wide open on the proceeding.S.Batbaya



jeng jeng jeng…. kah kah kah…. buat lapoan polis di london…. biar razak baginda tak dapat lari ke sana…. kah kah kah….


buat laporan polis di paris…. biar dolah baginda tak boleh buat shoping ke paris….buat laporan polis di australia biar dolah baginda tak dapat pergi melbourne….. kah kah kah


dan buat laporan polis di london dan di paris…. kah kah kah…. biar bik mama tak dapat beli panties size 175 di harrods dan di channel…. kah kah kah…. nak tanya sikit ada ke panties size 175 …. kah kah kah…. kah kah kah kah… kah kah kah


Dicatat oleh Tukar Tiub

Isnin, 10 November 2008

BERAHIM ALI NAK JOIN UMNO?

Aku menerima sms dari temanku yang berada di sebuah institusi kewangan di kl-katanya berahim ali dari kelantan tuh nak masuk UMNO....

Bila masa berahim ali nih keluar UMNO?dia di pecat dari UMNO....mcm Budak kecik yang kempen di permatang pauh tu....yang suka sumpah2.....

Aku pun tak sahih awalnya berita tuh...tapi bila hari nih punya Paper Malay Mail,ada komen dia pasal PAS kononnya x updated...Anwar pula bla....bla....bla....hampa nak tau cerita lanjut....pi cari Paper Malay Mail......

Lompat Si Katak Lompat.....Lompat la Tinggi2....Cepat la adik cepat.....kita tengok wayang berahim ali............

Bodohnya UMNO Tanjong-Utusan Melilau

PULAU PINANG 10 Nov. — UMNO Bahagian Tanjong menyerahkan memorandum bantahan kepada Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) berhubung isu penggunaan pelbagai bahasa pada papan tanda nama jalan di tapak warisan Georgetown.

Memorandum itu disampaikan oleh Timbalan Ketua UMNO Bahagian Tanjong, Raja Munir Shah Raja Mustapha kepada Yang Dipertua MPPP, Datuk Zainal Rahim Seman di sini hari ini.

Memorandum tiga muka surat itu antara lain mempersoalkan tujuan MPPP dan kerajaan negeri menggunakan pelbagai bahasa bagi papan tanda nama jalan di tapak warisan itu yang disifatkan sebagai mencabar ketuanan Melayu.

Zainal Rahim berkata, MPPP belum menetapkan mekanisme tertentu untuk pelaksanaan cadangan kerajaan negeri itu.

Pada 24 Oktober kerajaan negeri mengumumkan akan menggunakan pelbagai bahasa pada papan tanda nama jalan di tapak warisan Georgetown dan ini disifatkan sebagai tidak menghormati Perlembagaan Persekutuan. - Bernama




Ahaks............nih lagi 1 samdol yang takat berani kot belakang pemimpin parti sendiri.......masa mahadet meng'English'kan sains dgn matematik............sekor berok nih x nampak batang hidung...........

Bila Paklah jadi PM..........Berok2 samdol nih juga tak nampak muka nak Me'melayu'kan sains dgn matematik...........bila kerajaan negeri nak buat papantanda pelbagai tulisan bahasa (hanya di kawasan pelancongan).........ramai yg jd beruk dalam zoo..........

berok2 nih tak faham & tak belajar bahasa........mgkin berok nih takot kalau tulis pelbagai bahasa.............nama tmpat yang di tulis dgn tulisan jawi 'Georgetown' (kononnya melayu) akan di eja jadi 'johntown' (cara bacaan setelah di eja),klau tulisan cina pula jadi 'Kuntown' kalau india jadi 'Santown'..................

Betapa bodohnya UMNO tanjong...........lupa pula dengan 50 tahun memerintah..............melayu pulau pinang masih kongsi rumah sebumbung 3 keluarga yang tiada kaitan saudara hanya saudara sesama islam.........

Inilah tahap pemikiran Politik UMNO.................rakyat juga ada yang ikut akal mcm melayu dalam UMNO nih............mcm bro Isham ckp.........United Malays National Organisation (1 lagi ketuanan bahasa melayu dalam UMNO).........tuh bahasa apa bodohhh.........Khakkkkkkkkk Ptuihhhhhhhhhhhh

Senarai Panjang Salah Laku YB Zulkifli Noordin

Sebagaimana lazimnya, saya mulakan dengan memohon maaf kepada para sahabat yang merupakan peminat dan pengkagum YB Zulkifli yang kadangkala saya tulis sebagai Zulkipliarq. Niat saya ialah supaya pembaca tidak tertipu dan ditipu oleh pemimpin yang sebegitu, jika pun anda anggap dia sebagai pemimpin.

Perkara ini merupakan satu kejutan atau pun mungkin dianggap fitnah bagi orang luar atau mereka yang tidak mengenali Zul, akan tetapi adalah merupakan bahan sumpah seranah atau pengetahuan umum kepada yang terlibat seperti area officer, aktivis parti ataupun pegawai petugas pilihanraya. Yang cerodong, lurus bendul, fanatic, termakan budi atau ikut-ikutan sahaja yang tidak akan dapat menerima hakikat ini.

Jangan pula sewenang-wenang menuduh saya agen Umno atau pensabotaj parti. Saya sentiasa ikhlas dalam perjuangan rakyat. Ini bukan soal memburukkan parti cuma mendedahkan apa yang buruk tentang si polan itu yang telah mendatangkan banyak masalah kepada aktivis serta pegawai parti. Jika ia berjaya berubah kepada yang baik, Alhamdulillah. Tetapi, kita telah sedia maklum tentang niat jahatnya untuk berkampong dengan Najib! Bagaimana ya?!

Senarainya yang berjaya dikumpul setakat ini ialah:-

1. Melemparkan fitnah terhadap ‘otai’ dan aktivis parti kununnya mereka melarikan wang peruntukan pilihanraya serta bendera parti semasa berkempen dengan menghebahkan kepada jentera parti sehingga mewujudkan salah sangka dan curiga.

2. Sebaik sampai setelah memperolehi watikah perlantikan dengan wang RM2000.00 dari pusat, dia terus memberitahu yang wang tersebut habis dibelanjakan atas urusan pilihanraya. Bagaimana mungkin?

3. Bermulut celupar, tidak berakhlak dan kaki maki hamun walau atas perkara kecil sahaja.

4. Tidak telus dalam kisah wang derma pilihanraya yang dikutip secara langsung mahupun melalui internet. Tidak dibentangkan dalam mesyuarat pilihanraya. Melenting dan memaki hamun apabila isu itu disentuh.

5. Pecah amanah tentang rumah yang dipinjamkan semasa kempen pilihanraya dengan membuat pendua kunci tanpa keizinan tuan rumah serta tidak menjaga dengan baik.

6. Menipu dengan memberi pelbagai alasan palsu apabila tidak hadhir dalam program yang telah dirancang dan dipersetujui terlebih dahulu. Kononnya ke luar negara bersama DS anwar Ibrahim.

7. Tiada disiplin dalam kempen pilihan raya sehingga menyusahkan petugas parti yang mengatur program.

8. Menipu wakil calon dengan imbuhan elaun apabila dilantik sebagai pembantu kemudiannya. Hanya membayar RM1000, itu pun setelah puas merayu dengan sms seperti meminta sedekah. Itu pun tidak berbaloi dengan perbelanjaan sendiri semasa menjalankan tugas.

9. Menipu tentang hakikat yang ia tidak pun menyerahkan penyata kewangan semasa terlibat dalam pilihanraya umum terdahulu.

10. Menipu tentang bantuan kutipan infaq untuk pembiayaan pelajar yang menyambung pelajaran. Ia tidak telus dan tidak amanah dengan wang ringgit.

11. Menipu dalam blog, kununnya dia sanggup berkorban dengan meletakkan jawatan MP bagi membolehkan DS Anwar bertanding di Parlimen Kulim Bandar Baru. Sebaliknya ia enggan melepaskan jawatan itu tetapi memberi pelbagai alasan yang muluk-muluk.

12. Menipu yang ia tetap bersama Pakatan Rakyat dan tidak akan menyertai Umno sedangkan sudah tersebar adanya surat akuan yang mengikatnya untuk berbuat demikian. Malah ianya sudah pun disahkan pemimpin Umno setempat yang telah pergi berjumpa Najib. Begitu juga dengan perbincangannya dengan YB Zahid Hamidi semasa mengerjakan umrah.

13. Menipu rakyat Malaysia terutamanya orang Islam betapa ia pejuang Islam dan bangsa sedangkan apa yang diperjuangkan ialah untuk perut dan poket.

14. Menipu pembantunya dahulu dengan mengatakan yang ia menjadi mangsa permainan politik DS Anwar Ibrahim. Sedangkan sebaliknya terjadi apabila ia memadu hubungan intim dengan Najib. Dah berjumpa 5 kali beb!

15. Menipu pasukan peguam pembela kes nya tentang diskaun tambang mengerjakan umrah Ramadhan lalu supaya menggunakan perkhidmatan agensi pelancongan sahabatnya. Sebaliknya mereka terpaksa membayar penuh juga.

16. Menipu dalam janjinya membayar semula perbelanjaan keraian majlis yang dibuat Abang Mi Relau (RM200) dan Abang Mail Matang Kerat Telunjuk (RM600). Si Cabuk itu dikatakan angkat kaki terus tanpa menghulurkan bayaran belanja kenduri yang dibuat setelah makanan disebat.

17. Menipu tentang janji akan menyumbangkan RM1000.00 dalam majlis sambutan Aidilfitri di Dewan Dato’ Fadzil Nor Serdang baru-baru ini, malah beliau tidak pun hadir berjumpa rakyat.

18. Menipu tentang kesanggupan membayar perbelanjaan para peguam dalam pembelaan kesnya, sebaliknya setiap seorang dibayar Rm1000.00 sahaja.

19. Menjual temberang melalui pembantu peribadinya, kununnya Zul akan memberi bantuan kepada mangsa banjir di Kampong Sungai Kecil Ulu. Walhalnya dia hanya pergi membaca khutbah yakni kaedah mudah untuk mencari populariti tanpa perlu mengeluarkan wang.

20. Menipu pembaca dengan mencipta cerita kununnya dia membaca khutbah tidak di masjid Junjong kerana dia selalu sangat membaca di situ sedangkan hakikatnya, ia tidak dibenarkan atas sifat pembohongnya dalam janji untuk membantu 5 keluarga mangsa banjir.

21. Menipu kununnya dia sering turun memantau atau melawat kawasan sedangkan ia hanya melakukan secara ‘remot’ atau kawalan jauh dengan menggunakan khidmat pecacainya si Fadzil dan Rosjah.

22. Menerima banyak dana sama ada dari wang zakat, derma atau infaq tetapi tidak diketahui ke mana wang sumbangan itu mengalir selain pembinaan dua buah rumah orang miskin. Itu pun wang sumbangan dari Sheikh Arab yang diatur sahabatnya Fudzail kat Dubai.

Setakat ini, itu sahaja yang berjaya saya kumpul dari majlis bercerita serta perbincangan sesama sendiri yang senantiasa dijalankan demi memperkuatkan lagi perjuangan untuk rakyat.
Sekian. Wassalam.

MERDEKA RAKYAT NEGARA PERKASA

- Mi Itik


Lelaki...Lelaki

Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap:: woow, cool giler...
kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus...

kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody's perfect
kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
perempuan akan cakap: memang.... muka pun macam pecah rumah!

kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
perempuan akan cakap: wah.. machonya.. macam hero filem!
kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia...

kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: sepadan sangat...
kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!

kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..
kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:...(terdiam, tapi telunjuknyameliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya).. .

kalau lelaki handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: perasaannya halus... penuh kasih sayang
kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harusmenyayangi.. .

kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: matching... hebat luar dalam
kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?...

kalau lelaki handsome tak mau bergambar
perempuan akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnya ya?...

kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap: ini barulah lelaki gentlemen
kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang begitu....

kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: let me be your shoulder to cry on
kalau lelaki tak handsome bersedih hati
perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan ni (Pondan)?

heheheheh... ...bukan sy kate..org kater...


Ini pula artikel sebelum di jawab bagi isu perempuan...perempuan..[SINI]

Ahad, 9 November 2008

12 Orang Di tahan

12 Orang termasuk MP PJ Utara,Tony Pua ditahan dalam perhimpunan Bersih di Amcorp Mall,PJ sebentar tadi..Mereka dibawa ke IPD PJ,Crowd 200

Perginya Mereka Yang Bernama Insan


Hukuman ke atas Imam Samudra, Amrozi Nurhasyim dan adiknya Ali Ghufron telah dilaksanakan tengah malam tadi, beberapa kilometer dari penjara dikawal ketat di pulau Nusakambangan island.


“Sekitar pukul 12.15 tengah malam tadi (waktu tempatan) ketiga-tiga mereka yang didapati bersalah iaitu Imam, Amrozi dan Ali menjalani hukuman mati dengan ditembak oleh pasukan penembak,” kata jurucakap Jabatan Peguam Negara, Jasman Panjaitan.

“Hasil bedah siasat menunjukkan ketiga-tiga mereka sudah meninggal dunia,” katanya.
Jabatan Peguam Negara dijadual mengadakan sidang akhbar untuk memberi butiran lanjut…..


Moga ALLAH meletakkan roh mereka bersama para solehin & para ambiak...AMIN
Related Posts with Thumbnails