Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Sabtu, 2 Ogos 2008

Tour Merdeka-Harapan Baru Anak Muda Malaysia

Hari ini banyak hal yang di uruskan mengenai persiapan menghadapi pilihanraya kecil di Parlimen Permatang Pauh serta aktiviti program malamnya di cerok to'kun Tour Merdeka yang bermula di Pulau Pinang...

Paginya,di selesaikan urusan2 pejabat yang memerlukan penyelesaian sebelum aku bergerak ke kelantan ahad ini bagi beberapa perkara yang telah di rancang sebelum Tour Merdeka,selepas selesai waktu paginya urusan2 pejabat aku bergegas pulang ke rumah untuk menyalin pakaian & ke masjid untuk menunaikan solat jumaat...

Daripada awal pagi,aku terfikir sejenak dengan pengumuman kawasan pilihanraya yang Dato Seri Anwar akan bertanding...adakah sekarang ini tahap keselamatan Dato Seri serta keluarganya terjamin atau akan berlakunya perkara yang tidak diingini...tapi aku tak ambil pusing sangat sebab jika apa2 berlaku dalam waktu itu pun,apa perkara yang dapat aku buat sebab aku di penang...jadi aku fikirkan jam 3.30pm bersama YB azmin ali di pejabat yayasan aman pmtg pauh serta program Tour Merdeka pada malam harinya...

Selesai solat jumaat,aku bergegas ke yayasan aman bersama beberapa teman2 yang turut sama mendengar taklimat pilihanraya yang di sampaikan oleh YB azmin ali selaku Pengarah Pilihanraya PKR Pusat...dalam perjalanan aku menerima sms dari ijun yang menyatakan atas sebab2 faktor keselamatan sekarang ini,DSAI sekeluarga di minta untuk bersama kerana serba kemungkinan akan berlaku...terfikir pula aku,Dato Seri malam ni di Bagan Datoh...so YB Izzah akan berada di cerok to'kun atau akan berada di kuala lumpur bersama Datok Seri Wan Azizah?

Setibanya di yayasan aman,isu keselamatan menjadi pokok perbincangan di setiap ruang di yayasan aman oleh rakan2 yang hadir...macam diberi skrip pula untuk membicarakannya...rupa2nya berita sejauh mana pun,kita telah mendapat info sepantas kilat.mungkin kerana ia kecanggihan teknologi yang ada sekarang memungkinkan maklumat tersebut sampai cepat hingga ke segenap masyarakat...

Aku di sapa oleh teman lama dari bahagian aku...'macam mana pilihanraya kali nih?betol2 sengit'...betul ka apa ayat dia nih...pertandingan sengit atau otak dia yang senget?Calon PR dah tau DSAI...BN pula sapa...yang kalut sgt dia kata akan jadi sengit tuh?terpikir sejenak aku...

Aku mendengar lagi...'la nih kita nk tengok dia berani turun lawan dengan Dato Seri atau tak...kalau dia anak jantan...usaha la bagi dapat calon BN di Pmtg Pauh'...lagi aku konpius...

Abang din tujukan pada sapa nih?saya tak berapa paham la...sapa dia calon BN tuh?
'Cit,hang nih kawan lama pun buat tak kenai ka'...aku tanya lagi..'kawan lama'?Ustaz sepak tong tuh ka?dia bukan kawan aku...dia Bekas Imam Masjid Negara yang paling pandai skill penyepak hebat...cuma dia jadi imam tak jadi striker bola sj...

'Bukan hat tu laa..Abang hang si ezam tuh'...aku pun angguk kepala tanda paham,kenapa plak ezam?abang din nih dulu pernah dok dalam umno...saya tak biasa dok dalam umno,undang2 dia bukan saya reti sangat pun....setahu saya yang mana keluar parti atau di pecat dari umno...hina serta hentam parti,tempoh 'EDAH' 5tahun tak boleh bertanding sebarang jawatan...apa lagi nak jadi Ahli Parlimen...aku menjawab

'Lor,abang hang tuh kan mcm sesumpah,apa nak heran sgt takat nak mengemis minta jadi calon di pmtg pauh...paling tidak dia nk sebariskan nama dia dengan nama DSAI'...di perincikan abang din

'Ewah2,dari tadi dok kata abang saya...abang saya...bila dia menikah dengan kak saya'...aku buat2 serius...muka aku ni,nampak lagi lawak kalau serius...'biaq pi dia nk mai sini...kita tgk sikit sampai tang mana hebat dia sebagai raja sumpah atau tok keramat' (dok sumpah keramat kerap-kata YB gobalakrisnan tadi dalam ceramah).'klau dia tak tau jalan mai permatang pauh...tolong bagi tau dia kot lorong mana nk ikut'...aku lagi buat2 serius...

Abang din tau aku melawak dengan dia,jadi klau orang yang tak kenal kami...mungkin kata kami bergaduh dah waktu tuh...abang din tanya lagi sambil di hulur kueh keria dengan karipap...'dengar katanya Izzah tak jadi mai ya malam nih?sebelum semua ahli keluarga dato seri balik n berkampung dalam pilihanraya nih di pmtg pauh,semua di minta berada di kl ya'?aku kata kemungkinan tuh besar...tapi belum dapat confirmation lagi dari Azra P.A YB Izzah...

Setelah puas bersembang,aku menuju pulang ke rumah sebelum malam nanti ke cerok to'kun pula bagi Tour Merdeka ini...dalam jam 6petang aku menerima sms dari Azra yang berbunyi YB Nurul memohon maaf kerana tidak dpt bersama dalam sesi Tour Merdeka mengikut perancangan awal berikutan ianya perlu diubah memandangkan dsai kemungkinan beliau di tahan serta perkembangan pilihanraya kecil Permatang Pauh... jadi benarlah cakap kebanyakkan mereka yang sudah mengetahui berita ketidak hadiran nurul...aku tak kisah sebab program malam ini tetap perlu di teruskan walaupun tidak dengan kehadiran YB Nurul Izzah...

Tepat jam 8.30,aku keluar menuju ke cerok to'kun untuk program jelajah Tour Merdeka-Harapan Baru Anak Muda Malaysia...setibanya aku dengan teman2 di sana,amat terkejut dengan kehadiran yang begitu ramai sekali mencecah lebih 3ribu hadirin yang kebanyakan ingin mendengar persiapan PR dalam pilihanraya kecil nanti...

Ceramah bermula bicara oleh pengerusi majlis yang cukup popular iaitu Amizudin Ahmat-Exco Angkatan Muda KeADILan Malaysia dengan panggilan Din Binjai,penceramah yang mengisi ruang hingga jam 12tgh mlm ialah YB Ong Chin Wen-Timbalan Ketua Angkatan Muda Pulau Pinang,Zulkifli Ibrahim-Exco Angkatan Muda KeADILan Malaysia,YB Ravin ADUN Batu Uban,Chegu Badrul Hisham Saharin-MPT KeADILan Malaysia (Bekas Calon Rembau lwn K.J),YB N.Gobalakrisnan-Ahli Parlimen Padang Serai

Dari awal ceramah hadirin tidak berganjak mendengar kupasan isu serta persiapan menghadapi pilihanraya kecil di pmtg pauh...pilihanraya kecil amat penting sebagai ahli parlimen bagi membolehkan DSAI berada di dalam parlimen serta mengambil alih tampok kepimpinan di putrajaya daripada UMNO/BN.sejarah akan terukir dengan ternobatnya seorang PM yang bukan daripada kalangan parti yang sudah memerintah lebih 50tahun di malaysia ini.tarikhnya 16 september 2008

Rakyat sekali lagi akan di jamu dengan skrip di zaman Dr Mahathir iaitu Anwar sebagai Agen Yahudi,Agen Amerika,Agen Cina,Agen Hindraf,kaki pungkoq dari zaman remaja & lain2 lagi...walhal...tuduhan yang di lemparkan ini tak ubah seperti fakta yang tidak layak di printkan di A4 paper,selayaknya dia buat tisu tandas kerana mereka yang membawa serta menjaja skrip ini adalah orang yang punya mata tetapi melihat tanpa menggunakan akal...telinga dengar tetapi sekadar menerima tanpa menggunakan akal...mulut bercakap tetapi dengan skrip fitnah yang telah di mainkan dalam tv,internet tanpa hujah,bukti bertulis serta fakta kukuh yang boleh di sanggah dengan fakta serta bukti yang ada pada PR serta DSAI itu sendiri...sebab apa?macam abang MSK kata,otak ada tapi tadak akal...orang sebegini adalah lebih teruk dari orang buta,orang yang pekak serta yang bisu...malang yang lebih teruk sekali mereka ini bukanlah bodoh tetapi kurang pandai serta kurang bijak sebab pandainya terlebih...orang tua2 cakap...biar pandai tak pa...jangan pandai-pandai...lembu makan rumput cerdik lagi sebab dia tau makanan hat dia makan warna hijau namanya rumput...

UMNO/BN lebih suka bincang skrip tersebut daripada masalah utama rakyat

Melayu & Rakyat Malaysia...Melayu & Rakyat Malaysia...Melayu & Rakyat Malaysia...Melayu & Rakyat Malaysia...

Hidup Melarat....Hidup Melarat....Hidup Melarat....Hidup Melarat....

Minyak Naik....Minyak Naik....Minyak Naik....Minyak Naik....

Kena Tipu...Kena Tipu...Kena Tipu...Kena Tipu...

Esok Tour Merdeka akan menuju ke Taman Keladi Sungai Petani Kedah...boleh hubungi wak di sana 0175203055...jam pun dh jam hampir 4.30..aku nk lelap jap sebelum subuh...esok ada kesempatan kita jumpa lagi...chaw cin chaw....Lu ada Otak...Lu Pikir La Sendiri...

6 ulasan:

hantu pkr berkata...

abang MSK kata,otak ada tapi tadak akal...orang sebegini adalah lebih teruk dari orang buta,orang yang pekak serta yang bisu...malang yang lebih teruk sekali mereka ini bukanlah bodoh tetapi kurang pandai serta kurang bijak sebab pandainya terlebih...orang tua2 cakap...biar pandai tak pa...jangan pandai-pandai...lembu makan rumput cerdik lagi sebab dia tau makanan hat dia makan warna hijau namanya rumput...

********************
dari kajian sains terbukti lembu buta warna...abang MSK salah kat situ...opp...mungkin dia biasa jadi lembu kot...sebab dia kata rumput lembu nampak hijau...

aloha2 berkata...

hantu pkr...

hmm,betol tuh lembu buta warna...sokong 100% patut la rumput kering pun dia makan juga...maklum la sekurang2nya allah bagi dia akal guna deria bau...

lain kali faham joke dalam tuh nk bandingkan orang yang buta perut dengan hat celik akal...

agak2 hantu pkr nih akal macam lembu x?saja tanya...aloha2 hari nih tak pakai warna merah...sebab tu lembu2 almatador buta warna...lupa tgk rancangan tuh kot...patut almatador guna kain warna warni sebab dia buta warna...hehe

kesiannn...

hantu pkr berkata...

Kalau tidak betul kenapa sokong 100%?????? kita ada banyak deria yang boleh kita guna....

Dalam Sains warna merah itu terang dan bukan warna merah bermaksud merah bagi lembu...

Jangan sokong secara buta tuli...

Itu adalah contohnya....

Dah terjawabkan!!!

hantu pkr berkata...

Ini fakta....

Malaikat dijadikan dari cahaya, syaitan dijadikan dari api dan manusia dijadikan dari tanah.

aloha2 berkata...

Kalau tidak betul kenapa sokong 100%??????<---macam mn la tak aku kata benak...ayat aku perli pun tak reti nak faham...jenis akai dok kat lutut...kesian...kesian...

Dalam Sains warna merah itu terang dan bukan warna merah bermaksud merah bagi lembu...<---kalau dari sudut sains kita pandang...tapi kita lupa manusia yang kita buat test utk ujian warna...dia tak tahu nombor dalam warna berkenaan tetapi masih kenal warna pada board2 yang dia buat ujian...ini fakta bodoh...bawa budak sekolah rendah yang dah pandai nombor minta sebut apa 'Nombor' yang dia tgk dlm board test dia tak nampak...tapi warna dia sebut betul...buta warna bada 2-3 color tapi bukan semua...bengap...

lain kali ada akal..guna...jgn letak kat lutut...nih 1 lagi...klau dh warna merah terang,dia tetap sebut merah..dia tak kata jingga...4 warna asas tetapi yang buta warna masih boleh kenal...tu la mengaji tak habis nk komen mcm pandai...sangap betol...hehe,orang mcm nih yang mahathir suka bela...sebab otak dok pusing kot situ sj...hehehe,sian betol

Mat Saman Kati berkata...

hantu pkr,

Hang tok sah nak penaya aku pulak kat sini. Tolong tunjuk sat, kat mana aku tulis surah ni..."sebab dia kata rumput lembu nampak hijau..."

Related Posts with Thumbnails