Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Isnin, 11 Ogos 2008

Genap Umur Datuk Seri Anwar Ibrahim-61 Tahun

Dalam kesibukan kita menghadapi pilihanraya kecil di permatang pauh...ramai yang terlupa 10 ogos adalah tarikh lahir bagi pejuang rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim...Gambar ini yang aku ambil daripada WRLR yang sempat di rakamkan waktu siri pelancaran jentera pemuda PR di padang taman pauh.


Paling best skali aku rasa,kali ini aku yg beli kek untuk DSAI yang di tempah oleh Marina & Kak Ja...mereka membuat tempahan pada waktu 9 ogos untuk di berikan kepada DSAI pada malam tepat jam 12 mlm...selalunya buat di kuala lumpur...masa dalam penjara...kawan2 reformis sambut di luar penjara...di luar hospital...sendiri beli...sendiri potong...sendiri makan...nak kirim kpd DSAI tak boleh....


Aku rasa cukup bertuah kerna dapat beri kepada pejuang rakyat kita walaupun yang membawanya dari Seri Mawar AMK P.Pinang...rasa puas yang amat sgt...walaupun kek tuh aku brkongsi duit dengan paksu senit (P.A. TKM1 Pulau Pinang)...hehehe...


Cuma sebelum upacara potong kek tuh...aku trdengar DSAI cakap perlahan pada pengerusi majlis...'bagi kek dah la,tak payah upacara potong2...bukan budaya kita'...hehehe....bagi aku walaupun DSAI cakap ringkas,ianya menunjukkan kata2 penuh makna....masa tuh kamera punya kalut tgkap gambar...serupa kilat daaa depan khemah tu...


Tu pun ada orang melayu kita kata DSAI ni agen yahudi...agen amerika....anti melayu...kaki liwat...sampai nk potong kek pun dia masih tegur & pegang kepada adat resam melayu...puak2 mcm nih rejam dalam ayaq pun...timbui2 tetap la UMNO....rebuih tak hempuk...hehehehe

1 ulasan:

macy berkata...

Happy Birthday DSAI...u will win, we all r the man.

DSAI...Rocks..!!!

Related Posts with Thumbnails