Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Jumaat, 15 Ogos 2008

Aku Rembat Dari Blog Lain

Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

" kita berdoa kpd allah pengundi pengundi d permatang pauh tidak termkn dgn fitnah-fitnah kpd DSAI.kesnya sblm dibawa ke mahkamah sudah sibuk sehingga semua org tahu.jatuh air mukanya.di akhirat kelak,mereka yang terbabit akan di humbankan ke dlm api neraka kalau anwa tidak maaf terhdp fitnah yg di lemparkan.air muka wajib dibela.

Dibawah undang undang hudud.hukuman hudud termasuk bg hukuman org berzina.mereka dengki kpd anwar krn dia org muda,berpelajaran,berpengalaman sehingga dikenali di seluruh dunia termasuk di amerika,timur tengah dan eropah.Allah taala beri dia ilmu dan kepandaian bercakap "tuan guru dato nk aziz nik mat mataku mulakan bicara blog aku dgn kata kata tuan guru dato nik aziz nik mat..tersiar dlm harakah keluaran 15 ogos 2008.petang semalam aku beli.

Ini pula beberapa kenyataan dari pemuda PAs semasa muktamat PAS berlangsung...."jgn terlalu kagum secara berlebihan dgn anwar.blh sokong,tapi berhati hati dgn apa yangberlaku sblm ini " wan sukhairi wan abdullah...

wakil dewan pemuda pas trengganu."jangan dok kemaruk 16 september 2008 runtuhkan krjn jahiliah lama umno diganti dgn krjn jahiliah baru yang dijayakan kepentingan luar seperti amerika " mohd redzuan ramli,wakil pemuda pas pulau pinang.

Dan ada beberapa lagi kenyataan yang aku malas nak taip.aku akan ulas kemudian di bawahcuma persoalannya..adakah kenyatan yang diucapkan diatas tidak berbaur fitnah dan tomahan semata mata...fikirkan sendiri.minta maaf?jgn buat lawak di tengah padang.kami org janggut,pakai kopiah.mana blh minta maaf.jatuh la martabat.kenapa aku cakap mcm ni..nak kena saman eek..duit dah bnyk sngt ke matcomot.aku cakap begini sebab aku tau,ada 3 pemimpin pas yang tergolong dlm ulamak profesional berjumpa dgn DSAI memohon maaf akibat kenyataan nasaruddin mat isa dlm THE STAR tempoh hari.nasarudin mat isa mana?ada minta maaf?belit lagi ada.....................................

Ini pula ada beberapa lagi kenyataan wakil pemuda pas yang tak berapa nak bijak yang aku petik dalam suratkhabar utusan malaysia..

" tolong hormat kami ( org melayu ) yang merupakan pribumi kepada bumi malaysia ini " mohammad hafiz mohammad nordin wakil pas pulau pinang.agaknya mamat ni dah terlupa kot slogan " PAS FOR ALL ".

Tetiba ego sombong dan bongkak dgn kenyataan begini.di mana dewan ulamak PAS..diam ke kenapa.kenapa tidak di nasihati beberapa kerat ahli anda yang bersikap begini biadap dan kurang ajar.mungkin istilah lebih baik adlh bodoh dan bahlol..tapi pelik juga..kenapa ustaz daud al iraqi cuma komen nak haji hadi jadi perdana menteri.

Wahai pemuda pas..buka mata,celikkan minda.......dengar apa kata hati......terlupakah anda dgn seorang wanita india di johor yang bertanding atas nama pas.masihkah kau ingat bagai mana ribuan pemuda india memakai baju t pemuda pas dan bersama sama pas berkempen utk pas.ingat tak ada org cina dan india yang mengaku dia ahli pas....bisakah aku bertanya apda mu,bagaimana puluhan kelab penyokong pas muncul.oh tuhanku,kenapa masih ada manusia yang mengaku berugama islam tetiba begitu sombong lebih dari firaun ketika di uji dgn sedikit kemenangan.

pernah kah anda terfikir kenapa secara tiba tiba tuan guru nik aziz mengeluarkan kenyataan berikut : "biar org cina pimpin islam di malaysia.org cina yg masuk islam mereka belajar sama ada di perkim atau mana mana tempat,sedangkan org melayu menjadi islam krn keturunan dato nenek.apabila datok nenek kita islam,maka islamlah kita.org cina masuk islam krn mereka faham melalui pembelajaran"

"ini pula amanat terakhir timbalan yang di pertua agung PAS,almarhum Prof.zulkiflee Muhammad pada 6 mei 1964.amanat ini di tulis beberapa jam sebelum beliau meninggal dunia dlm satu kemalangan jln raya di kuantan.amanat beliu menekankan tiga rukun kejayaan perjuangan iaitu keikhlasan,kesungguhan dan perpaduan.

renungkan sendiri apa yang dimaksudkan dgn kata kata beliau.kenapa aku tulis panjang panjang dan marah sngt pd beberapa pemuda pas ni..sebab aku fanatik anwar ibrahim ke?semenjak aku join reformasi,aku tak pernah bersalam atau jumpa anwar ibrahim secara dekat.semua tngk dari jauh je.anwar ibrahim pun tak kenal aku.aku buat semua ni utk perubahan.perubahan mengenai urustadbir yang baik,pembasmian kemiskinan dan rasuah serta sistem perundangan dan kehakiman yang tidak adil.bkn sebab anwar.beliau hanya pencetus kebangkitan rakyat dan di takdirkan Allah utk mengetuai kebangkitan ini.


Jangan lah ada di antara pendokong pas berkecil hati krn haji hadi tidak disebut sebut sebagai calon perdana menteri.pastikan kemenangan kita dahulu.pastikan dulu krjn 169/916/16 september berjaya dibentuk.kegagalan hj hadi ketika memerintah trengganu mungkin mengapa nama hj hadi tidak disebut.kegagalan hj hadi tidak perlu lah di helah bela diri dgn menyalahkan org lain.muhasabah diri sendiri...jgn disalahkan angin jika pokok bergoyang.mungkin ada beruk bergayut di dahan atau tupai tupai di hujung julai. mungkinkah kita tidak selagi sehaluan bkn sebagai yang di impikan..rupanya di saat genting ini terjawab jua persoalan....keteguhan hati di uji..tapi kita juga ada berkata "cinta tak semestinya bersatu "

Aku Rampas Dari Blog Matcomot...

Hat ni plak aku rembat setengah dari blog tulang besi...

Sebelum saya memulakan komen saya, saya hendak bertanya, kepada negeri-negeri yang komplen kononya mereka dipinggirkan.

Soalan saya adalah:

Jika kita banding PAS sewaktu sebelum Pakatan Rakyat dulu, adakah keadaan PAS lebih baik sekarang atau lebih buruk?

Perwakilan Pulau Pinang telah dilaporkan berkata:“Persidangan itu juga panas apabila perwakilan Pulau Pinang membangkitkan isu hubungan dalaman Pakatan seperti dakwaan PAS dipinggirkan dalam pelantikan ahli majlis dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung di negeri itu – kini diketuai DAP.”


Dalam kes Pulau Pinang saya ada terjumpa satu komen di Tranung Kite di bawah artikel
“Re: PAS Pulau Pinang tidak akan menyertai bersama PR Pilihanraya Kecil Permatang Pauh"(Score: 1)by kepala_batas on Tuesday, August 05 @ 02:12:41 MYT(User Info Send a Message)

Di Parlimen Kepala Batas, terdapat 3 DUN iaitu bertam, pinang tunggal dan Penaga. PAS bertanding Parlimen Kepala Batas dan dun Penaga. Saya adalah seorang ketua UPU/Cawangan salah satu di kawasan DUN Penaga. Di dun penaga PAS mendapat semua kerusi JKKK (7 kerusi) tetapi di Bertam dan Pinang Tunggal hanya 1 kerusi JKKK sahaja. Pihak PAS Kawasan Kepala Batas sebenarnya tidak puas hati, tetapi apa boleh buat kerana kesilapan PAS sendiri.

Sebenarnya selepas 8 march, setiausaha PAS Kawasan Kepala Batas menjemput semua cawangan dan UPU PAS untuk hadir dalam mesyuarat mengenai perlantikan JKKK, tetapi malangnya hanya UPU dan Cawangan DUN Penaga sahaja yang hadir, UPU dan Caw PAS di DUN Bertam dan Pinang Tunggal tidak hadir dengan alasan mereka telah memberikan senarai nama kepada PKR (dimana PKR bertanding di Bertam dan Pinang Tunggal). Dengan ini PAS kawasan Kepala Batas hanya dapat menghantar senarai nama daripada kawsan Penaga sahaja kepada Perhubungan PAS Negeri untuk dipanjangkan ke Pejabat SUK.

INI ADALAH KESALAHAN AHLI PAS SENDIRI KERANA MEMBELAKANGKAN ARAHAN PIMPINAN KAWASAN.

Ertinya, kesalahan terletak di bahu PAS Pulau Pinang sendiri. Saya tak nafi ada masaalah, tetapi kalau PAS Pulau Pinang keluar Pakatan Rakyat, adakah keadaan PAS Pulau Pinang lebih baik?


Penutup

Kadang kadang saya nak rasa tergelak sahaja kepada setengah-setengah PAS Negeri yang begitu dangkal di dalam cara pemikiran mereka. Seolah-olah tiada lagi akhlak islami dalam diri mereka dan yang penting kepada mereka adalah jawatan dan pangkat. Bukankah yang lebih penting adalah kebebasan untuk berdakwah di negeri2 yang terdahulu kita hanya bermimpi untuk duduk dalam kerajaan?

Dimanakah dia idealisma perjuangan PAS di negeri2 ini? Saya ingin bertanya.
Sekiranya PAS di Selangor dan Pulau Pinang mendapat kurang jawatan, maka PAS boleh menggantikan jawatan tersebut di negeri-negeri yang PAS memerintah? Benar atau tidak?

Tulang Besi.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails