Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih


UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!



Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Jumaat, 8 Ogos 2008

Tarikh Laluan Ke Putrajaya Tetap 16 September

Aku menerima email laporan lengkap sidang media yang di buat oleh Dato Seri Anwar Ibrahim 8 ogos 2008....Ringkasannya

PETALING JAYA:Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR),Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menghadapi tuduhan meliwat semalam yakin akan dapat membentuk kerajaan menjelang 16 September ini. Kami berada di landasan yang betul ketika ini.

Insya Allah kita akan bentuk kerajaan Pakatan Rakyat menjelang 16 September," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR hari ini.Sebelum ini,bekas Timbalan Perdana Menteri itu berkali-kali melaungkan keyakinannya bahawa terdapat ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) yang akan melompat menyertai Pakatan Rakyat pada tarikh tersebut.


Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan jumlah ahli Parlimen Barisan Nasional yang akan melompat parti menyertai kerajaan Pakatan Rakyat itu.
“Yang penting jumlahnya mencukupi untuk membentuk kerajaan menjelang 16 September depan,” ujarnya.

Dengan ini setiap hak rakyat Malaysia akan dianggap sebagai suci dan akan dilindungi oleh kehakiman yang bebas dipandui oleh prinsip-prinsip yang selari dengan semangat Perlembagaan Persekutuan.


Perbicaraan bermotifkan politik yang dibuat ke atas saya, dengan izin Allah merupakan yang terakhir.

Maknanya...maksud DSAI itu ianya mengambarkan kepada kerajaan skrg...hayat perasuah,serta mereka yang selama ini memfitnah semakin pendek menjadikan 1 titik tolak kepada mereka2 berusaha sedaya mungkin menafikan lalaun DSAI ke Putrajaya...oleh itu...lihat la sekalian alam DENGAN IZIN ALLAH S.W.T. RAKYAT MALAYSIA AKAN MENGECAPI KEMERDEKAAN SEBENAR JIWA SELEPAS TARIKH 16 SEPTEMBER 2008.AMIN...

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails