Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Khamis, 7 Ogos 2008

Riwayat Temanku 1

Di sini aku paparkan email yang di terima dari seorang teman karibku apabila dia menghubungi aku untuk minta di siarkan sejarah beliau yang mahu menjadi seorang pejuang dalam arena politik bagi menaikkan taraf Islam,membantu bangsa,mempertahankan negara,serta menaikkan ekonomi agar semua rakyat malaysia bersama2 mengecapi nikmat kekayaan negara dalam memilih perjuangan gagasan parti politik negara ini...sama2 kita renungkan

salam....

Nukilan ini aku nk tuju agar sedikit sebanyak tercatatnya sejarah kecil bagi diri aku dalam bersama2 memperjuangkan agenda yang di inginkan untuk di kecapi oleh semua rakyat...

Apabila pulang saja ke kg halaman tercinta dgn membawa rakan2 satu sek sekitar tahun 1998 aku berasa amat berbangga...diusia berganjak remaja...kenapa?????kerana kg halaman ku berada dlm daerah kubang pasu.

Kenapa???kubang pasu???parlimen kubang pasu???hehehehe aku di gelar orang kuat mahathir,,dt sri dr mahathir.....perdana menteri malaysia...bangga betol aku..rakan sek aku datang dari pelbagai daerah...aku tnggal d asrama sek men teknik jln stadium alor star.....

Sampai saja di muka pintu kg aku,kg chegar mukim jeram...aku dengan kembang kempis berbangga menunjuk pintu gerbang yang tertulis...'SELAMAT DATANG KE KAMPUNG CHEGAR,,KINI ANDA BERADA DI KUBU KUAT UMNO'...kepada rakan2 ku...berpinau mata mereka semua (sakit mata tgk),terutama yg datang dr daerah pendang...

Almaklum la kawasan PAS,masa tuh Al-Marhum Ustaz Fadhil Noor MP situ.cian diorang kwsn tak maju.kuah kuah kuah......ketika itu bangganya tidak terkira........maklumla kawasan dr mahathir......

Ketika itu,bertekak sampai kluar lidah pun aku sanggup demi memperkatakan unmo parti memperjuangkan rakyat malaysia...manakala PAS????bagiku waktu itu,mereka hanya tahu cari salah org itu dan org ini..itu salah ini salah.....semua org salah...mereka ja betul.hehehehe

Hebat aku pada ketika itu...umur 16 sdh tahu serba serbi tentang politik terutamanya dalam UMNO...

Ketika gelombang reformasi 1998/1999 aku d ambang peperiksaan spm...namun tetap berpegang teguh sokongan sebagai penyokong tegar UMNO,kalau dah mahkamah kata anwar salah...kita hat baru nak ambik spm ni dok kalut apa,awat (kenapa) kita ni pandai lg drpd hakim ka???

Menanah telinga rakan2 ku yg cuba mempertahankan anwar ibrahim....................................................................................kini diusia 26 tahun....jam dh 3.40am,kita bersambung daa.....aku ngantuk sgt nie...

3 ulasan:

SeTia berkata...

salam..allo..mana sambungan dia ni?? X kan nak kena ada sesapa nak tolong sambongkan kott..???

MAzizShadan berkata...

salam..hahaha...utk pengetahuan aku la salah sorg yg terbabit dlm ceta nie,aku org pendang yg ikut dia balik kg...masa aku ikut dia bukannya apa..sekadar nk tgk tmpt kuat UMNO..tp tak tera mana pun..kahakahahhh..dulu lg aku dh nasihat kan dia,jgn dgr sangat kata2 dr bn..skrg kita tgk apa yg jadi..

aloha2 berkata...

Setia...

salam..hehehe...sabaq...aku pun mcm nk sekeh sj kepala kwan aku nih...cerita tak habis...apala sambungan cerita dia...tapi rasanya siri 1st nih zaman jahiliah dia la...hehehe

mazizshadan...

salam...hehe,geng2 mana hat menanah telinga...time ni la nk camdet dia...wooo,dulu dia dok syok tokdet jd MP kawasan dia...tapi betoi mcm hang kata...tak tara mana juga sgt pun...tapi jenis otak dok kati nih...buat lagu mana pun dia dok tokdet juga...la dia insaf dh kot...hehehe

Related Posts with Thumbnails