Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Sabtu, 9 Ogos 2008

Riwayat Temanku 2

Di usia 26 thn aku masih blum mendaftar menjadi ahli umno,kenapa??????mungkin belum ada yang mai serah borang pada aku kot....hehehehe,

Kita berpatah balik di kala usia aku meniti dewasa..bertemu seorang teman,insan yg aku maksudkan teman aku kini bergelar exco amk malaysia.pada waktu itu aku banyak berdiam diri dlm soal politik...kenapa??siapa???biar lah rahsia...hehehe.

Di usia 23 thn,sekitar tahun 2005,perkenalan aku dengan si polan teman aku ini atas dasar rakan sepermainan badminton...perkenalan kami mengheret aku utk mengetahui selok belok kancah politik malaysia.walaupn pada mula hanya mendengar dan tidak berani melawan (lawan ngan dia berdebat mampuih aku,dia ni lawan sampai kena buang u...aku set dalam kepala,nanti blk baca buku baru bleh lwn ngan dia ni..hehe).waktu itu aku hanya mengia dan menghangguk kepala.banyak perkara yg dia sering bicara tentang insan yg bernama anwar ibrahim,

Mulanya aku tak laa karan sgt,biasa ja...dia ni nama pun penyokong anwar ibrahim,takkan nak kutuk anwar ibrahim kot.ada saja dia cerita tentang insan bernama anwar ibrahim.(sebut nama bg jelas).............aku pun mula terdetik ketika melihat vcd di mana ketika anwar mula di bebaskan di mahkamah,bermula waktu itu...aku begitu tersentuh ketika mendengar bacaan doa oleh ust. badrul amin memohon petunjuk kebenaran dari allah s.w.t...

Walau terpaksa berlantaikan simen...ehh ehh ramai plak org kat sana...hairan bin ajaib,hanya kerana batang tubuh anwar,yg di pecat dari jawatan timbalan perdana menteri,atas tuduhan salah laku seks dan rasuah,ramai lg yg masih mahu memberi sokongan.mungkin semua ni saudara mara dia kot...(aku tak percaya lg)

Hai sampai beribu org ni,pelik betul..selepas anwar di bebaskan kerana kes salah laku seks digugurkan ke atas beliau,yg bermaksud beliau tdak meliwat sesiapa pun.lepas tu tunjuk plak video kawasan lapangan terbang KLIA...fuh terkejut betol aku...ribuan lautan manusia,yg pakai lebai,yg pakai sngkok,yg pakai sari,yg pakai kot pun ada...rmai sgguh saudara anwar.rakan aku time ni panjat tiang KLIA aku dpt maklumat..sokong sungguh2 dia ni,,kenapa???????

Persoalan mula timbul di benak fikiran aku yg hampir benak.kenapa ramai sgt yang sokong anwar????dalam suratkhabar utusan,berita harian,tv 1 sampai 7 tak tunjuk pun..yang tau bebas dan kerjaya politik anwar ibrahim sudah terkubur...kerna tiada sokongan lg.

Alih2 berpuluh ratus ribu org dtg ke KLIA utk mengucap selamat jln kepada anwar ibrahim ke munich,jerman utk mendapat rawatan sakit tulang belakang.aku pun mintak la dekat si polan ni pinjam vcd dia.dekat nak berasap aku wat kajian,kot2 palsu ke.......

Masih ku ingat ketika ini,perdana menteri malaysia pd waktu itu menjawb soalan wartawan,kenapa anwar dibebaskan ketika itu,ketika paklah memerintah ayat dia lebih kurang la)paklah jwb,saya bukan jenis orang yg suka msk campur hal mahkamah hal undang2.jika terbukti anwar tidak bersalah,apa lg yg hendak kita persoalkan..terpukau sejenak aku waktu itu,ya la,ayat SAYA BUKAN JENIS SUKA MASUK CAMPUR HAL MAHKAMAH.

Mebuat aku terfikir,,adakah perdana menteri dahulu suka msk campur hal mahkamah??atau mempengaruhi mahkamah?????(time ni goyang tahap teruk dah aku kat umno)selepas itu bermacam vcd ceramah aku tengok,yg pasti semua pembangkang laaaa...menteri kerajaan tak dak vcd pun,semua ucapan depa bleh tgk kat tv...........

Time ni balik kg aku bawk sekali vcd ceramah ni.....terutama ceramah anwar ibrahim,bg mak ayah aku tgk sama...tetibaayah aku nak pinjam..nak bg kawan tgk plak.aku apa pun tak kata,tetiba nak pinjam,sejak bila minat dengar politik ni???org mcm ayah aku ni mana fanatik parti mana2 pun,tp dah dok kawasan kubu kuat,pangkah umno la,kerna pada ayah,negara dah aman elok,dok kalut cari pasai buat apa....jangan pandai cari salah orang saja keja tak jalan.(wah dasyat gak ayat ayah aku)

Lupa plak nak bagitau,aku waktu ni kerja kat pulau lagenda,berniaga kecil-kecilan.jumpa si polan pun kat pulau laa....tme ni yg paling best bila ayah aku keluar aja minum kat kedai kopi di tunjang...bersembang sentuh ja bab anwar ibrahim...cepat2 dia jawab..'semua ni konspirasi untuk jatuhkan anwar ibrahim..'ewahh ewah konspirasi plak ayah aku ni.heheheheh..

Persoalan lg,kenapa mudah ja ayah percaya kata2 anwar sedangkan hanya tengok vcd saja?????bila di tanya...ayah jawab,ceramah anwar tdak mengata orang tanpa fakta dan bukti,ckp ada isi.,tidak memfitnah orang lain....wah bleh tahan ayah aku...........tapi ayah berpesan pada aku,apapun jgn taksub kepada manusia,cukup hanya sekadar mengkagumi atau menghormati,.............manusia tetap ada salah dan silap...

Ya memang ada salah dan silp...silap aku kerna hanya mendengar berita dan maklumat dari satu pihak saja.jadi pada waktu ituaku ula mencari di mana realiti nya perjalanan politik malaysia....ala tgh best ni ngantuk da.....sambung lain nanti,skrg dh lewat jam 4am...maklumla meniaga kedai aku tutup jam 1am,tara nk makan ngan org rumah,nk balik n on9 lg...jd sabar la ye

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails