Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Selasa, 5 Ogos 2008

Maaf Lama Tak Update

Salam...

Maaf sgt2 sbb lama sgt tak sempat nk update kerna teramatla sibuk....3hb jam 3.30petang aku ker taman cermai di samagagah utk hadir perbincangan & mesyuarat tertutup mengenai persiapan pilihanraya...aku puji geng2 unit ehsan yang berkawal di kedua2 pintu masuk bilik mesyuarat sepanjang di adakan...di pengerusikan oleh Shamsul Iskandar Mohd Akin...Ketua AMK Malaysia....

Jam 6ptg mesyuarat tamat,selesai solat asar...aku sempat menyapa YB Azmin yang baru tida dari kl...

'YB,Bos dh ada mn?risau plak dengar kata hari depa nk tahan dia...'

'Bos dlm perjalanan sekarang,dia bertolak lepas asar dari segambut tadi...,persiapan mcm mana?'

'InsyaALLAH semuanya mcm di rancang,sapa calon BN...si ezam tuh ka?'

'Saya tak tahu lagi,tapi mungkin orang tempatan...budak kecik tuh tak payah sebut la...terkinja-kinja nak jadi calon,orang tak mahu sampaikan UMNO Pmtg Pauh pun tolak,awak masih terhegeh2...korang la dulu bersungguh jaga dia,aku nih semua jahat...apa pun aku tak cakap..aku diam tapi korang kata macam2 tambah2 din nih...now u see,i masih kt sini...'sambil berseloroh...

Pening aku sebentar,maklumla aku pun dulu sokong si budak kecik nih...tapi tuh kenangan lalu,sekarang move forward...

Aku terus ke kedai mamak subaidah lepas ucapan YB Azmin...aku tertarik 1 ayat dia 'Budak kecik tuh saya minta cermin dulu muka dia klau nk persoalkan akhlak orang lain...tak payah sampai 6 kotak dakwaan dia dari tahun 98 hingga sekarang...saya nk buka 2 saja kotak dia...1 kotak di jakarta...1 kotak di bangkok....' ucapan tersebut di sambut dengan teriakkan hadirin pada petang tersebut.

Aku ke sana dengan Ketua AMK Kelantan,S/U AMK Kedah serta rakan2 Exco AMK Malaysia bagi mengikuti sikit pandangan yang mungkin perlu dlm perbincangan untuk agenda selepas pengumuman tarikh penamaan calon serta tarikh pembuangan undi di parlimen P-44 Pmtg Pauh...

Selepas Jamak Solat Maghrib Isyak kerna aku akan bergegas ke kelantan selepas program DSAI dlm pengumuman calon PR & Pengumuman Jalan Menuju Ke Putrajaya...aku terus ker Pejabat AMK kerna DSAI akan merasmikan pusat jentera AMK Malaysia...ni link dia di bawah yang aku songlap dari salah 1 laman blog

http://wrlr.blogspot.com/2008/08/anwar-rasmi-bilik-gerakan-amk.html

Malamnya di tapak ceramah,aku sempah berjumpa beberapa teman...kalau gaya malam nih kehadiran yang lebih daripada 50ribu orang...InsyaALLAH majoriti DSAI boleh bertambah dari DSWA...cakap2 beberapa teman sampai kami pekena Sup panas yang famous di mana2 ceramah...

Selepas ucapan bersemangat dari YB Azmin ALi-Ahli Parlimen Gombak (Ketua Whip Pembangkang),YB. Datok Husam Musa-Exco Kerajaan Negeri Kelantan,DSAI,Y.A.B Lim Guan Eng...aku sempat berbincang dengan teman lama aku YB Amirudin Shaari-Adun Batu Caves....Aku terus ker S.P sekejap tukar kereta kerna YB Datok Husam Musa nak pulang ker kelantan pada malam tu juga...

Aku terus ker Hotel Sunway di seb jaya ambik YB Datok Husam....bergerak ker kelantan melalui tol BKE Kulim...sampai di tempat hentian sebelum tol yang pertama kami menunggu YB Ir. Amiruddin Hamzah-ADUN Anak Bukit yang juga Exco Kerajaan Negeri Kedah...kami hanya menunggu di kereta,YB Datok Husam hanya berdua dengan YB Ir. Amiruddin berbincang...

Lepas perbincangan tersebut,kami pun terus ker kelantan...beberapa perkara sempat aku bertukar2 pandangan dengan YB Datok Husam,sesampainya di kawasan baling..aku lihat Datok keletihan & meminta dia berehat dulu...hingga la kami sampai di rumah beliau lebih kurang jam 5pagi...Lepas subuh,aku tido d umah Wan Khairul Ketua AMK Kelantan...Jadi nak ceta aku mimpi apa ka?takkan kot...hehehe...kita sambung lagi...aku nk makan nasi jap...lepas nih aku nk g bilik Gerakan AMK di Taman Cermai..semalam aku dh tiba d Penang selepas jumpa Zamakhsari bekas ketua AMK kelantan,sekarang nih beliau sebagai Bendahari AMK Malaysia...

Bersungguh2 dia ajak aku makan nasi berlauk di kelantan nih...mmg sedap mcm anak tuan kedai juga...hehehe...ok..org rumah aku dh berkali2 panggil makan...so...adios..amigos

3 ulasan:

bebas berkata...

PATUT LA HG COPY ALAMAT WEB PERASMIAN BILIK GERAKKAN AMK,ADA MUKA HG RUPANYA HHEEH WELL DONE..

macy berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
SeTia berkata...

salam aloha2...awatnya p delete komen dari sapa tu? Biaq p laa..malaya kan negara demokrasi? Bebas bersora..mamat mana tu? Dan satu lagi pertanyaan, camna lak dengan kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu, bukan 19hb ni Mahkamah P/raya nak umum samada kosong atau tidak kan? Camna keadaan tu? Maap la banyak sngat menanya..hehhehe.. (Diharap jgn lak delete..)

Related Posts with Thumbnails