Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Jumaat, 8 Ogos 2008

4 Hospital Tidak Mahu Palsu Laporan Perubatan LIWAT

Salam...

Alhamdulillah,setelah kita semua di sajikan 1 drama bersiri pendek...rata2 buleh menghurut nafas lega apabila kebenaran sekali lagi terhasil setelah pendedahan laporan perubatan lengkap Dr Mohamed Osman dari Hospital Pusrawi serta maklumat setakat hari ini dari YB Azmin Ali Ahli Parlimen Gombak (Calon Menteri Penuh PR) bahawa ke semua 4 hospital yang terlibat untuk di palsukan laporan perubatan agar membolehkan DSAI di sabitkan dengan isu liwat GAGAL....hospital2 terbabit ialah:-

1.Hospital Pusrawi
2.Hospital Besar Kuala Lumpur
3.Hospital Selayang
4.Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia

Bagi aku sikap profesionalisme doktor2 tersebut amatlah harus di puji kerana mereka bukan saja mengangkat martabat dalam bidang kedoktoran tetapi telah menunjukkan mereka ini mempunyai maruah yang cukup tinggi sebagai pengamal dalam bidang perubatan...SYABAS & TAHNIAH....

Setelah beberapa info yang di perolehi sejak pagi tadi termasuklah pembebasan seorang bloggers yang cukup terkenal dengan blognya penarik beca a.k.a bakaq haq jam 4 yang di tahan malam semalam di kediamannya di gombak...ini semua menunjukkan sikap sang penguasa menggunakan ruang yang masih sedikit tinggal untuk mereka mempertahankan kuasa.golongan desprate ini amat risau dengan kebangkitan rakyat bahkan mereka sendiri tidak lagi menaruh kepercayaan 100% kepada kakitangan awam setelah mereka ini di lihat telah bertindak memihak kepada rakyat terbanyak...mereka mengikut arus gelombang kebangkitan rakyat...

Sewaktu tengah hari tadi,sempat aku ke kedai kak pah melihat juadah lauk untuk di jamah lepas solat jumaat nanti...setibanya aku di sana...salah seorang pekerjanya menyapa..'Kak Pah pi mesyuarat jentera keadilan di Permatang Pauh'...

Geli hati pun ada,bukan kerna kak pah pi mesyuarat...tapi bila di lihat saja muka aku...dh tau jenis geng budak jahat atau geng budak baik...dlm 12 tahun yang lalu,se inggat aku bila nk mengaku ahli parti yg berlawanan dari pada pemerintah ni...payah la...silap2 kena kutuk rapat...aku juga teringatkan rakan sekelas aku Saudara Zalmi yang cukup kuat dengan PAS di Prt. Buntar...

Bila terserempak dengan aku di sebuah bank baru2 ini,aku dengan baju wajah DSAI,dia terus memelok aku dalam orang ramai di bank berkenaan...semangat dia pelok aku...ingatkan kerna lama tak jumpa...dia bersuara 'Alhamdulillah bekas ketua kelas aku & salah seorang pelajar terbaik di sekolah penyokong pembangkang'...aku trharu tapi kontrol la dalam bank...ramai orang la beb...begitulah keakraban kami di akar umbi sebagai penyokong yang mengharapkan 1 perubahan untuk rakyat marhaen seperti kami di bawah ini...

Berbalik pada ceta kak pah...bila pekerjanya menyapa mcm tuh,aku pun bertanya 'dah tu kedai nih sapa jaga'...

'Abang desa la laki dia..sebab turn dia,semalam ceramah YB saifudin di mengkuang titi turn dia pi tgk' jwb pekerja kak pah...

Ish,bayangkan sampai mcm tu skali semangat & komitmen rakan2 kita mengharapkan kemenangan berpihak kepada DSAI kerna janji2 beliau amat di tagih oleh rakyat sekarang...

Klau dulu kedai yang menyokong pro pembangkang nih tadak orang nk masuk,sekarang sejak jamuan kemenangan PR di buat di kedai kak pah...rezeki dia makin bertambah...makin ramai pelanggan dia...

Aku cuma risaukan pengundi pmtg pauh dalam kalangan wanita umur 55thn ke atas...jenis yang dok laki bini,anak2 pakat kerja di kl,johor,kltn & lain tpt di malaya atau sama waktu dengannya...mereka ini tiada tpt utk di luahkan perbincangan mengenai politik hanya semata2 berita tv3 suku,utusan meloya & beberapa media yang tidak beretika ketika membuat laporan..

Semalam sebagai contoh terbaik...aku menonton berita Edisi 7 di NTV7 jam 7mlm...laporan lengkap dengan penangkapan penarik beca a.k.a bakaq serta laporan perubatan penuh serta akuan bersumpah Dr Mohamed Osman mengenai saiful tidak di liwat sebab tiada kesan lgsung...laporan berita tersebut juga memaklumkan Dr Mohamed Osman terpaksa membuat akuan bersumpah kerna 'tidak mahu lagi keselamatan keluarganya di ancam oleh pihak polis'

Bila berita jam 8 tv3 suku...lepas gambar naruto...tak sebut walau sikit pun mengenai laporan tuh...yang sibuk depa tunjuk menteri kepala botak tengah tuh komen...mcm budak tadika...

Tapi mmg inilah nilai yang di buat oleh menteri kepada penyokong2 depa yang mmgnya benak,bengap,bengong,bangang & mana2 lagih yang rasa bersesuaian dengan otak kayu depa tuh...Aku cukup berharap kali ini para pengundi PR yang amat mahukan perubahan tinggal di luar pmtg pauh atau penang aku minta...pulanglah...pulanglah...aku rayu sungguh2 PULANGLAH untuk mengundi di parlimen P-44 pmtg pauh...hanya 26ogos ini adalah penentu bukan sahaja untuk penduduk parlimen permatang pauh...Undi anda adalah untuk Nasib Seluruh Rakyat MALAYSIA..SEMENANJUNG,SABAH & SARAWAK...

klau yang duduk di sabah dgn sarawak...ambik la tiket airasia...pulang untuk mengundi atau berkempen kat maklong,tokwan,pakngah serta lain2 kenalan...kiraan aku cukup mudah

Tambang air asia pi balik (Return Tiket) = RM800
Anwar Menang Besar/September tukar kerajaan
harga minyak turun 70 sen (jimat Minyak)
= RM2.00 x 50liter x 4 sebulan = RM 400
= RM 540 (harga minyak BN 2.70)-RM400=RM 140
= RM 140 x 12 bulan = RM 1680 (jimat wooo)

Bayangkan minyak saja dh jimat RM 1680 setahun nak bandingkan harga tiket tuh...belum lagi prasarana hat lain2...inflasi (harga barang) turun,anak2 sekolah dengan bantuan penuh kerajaan baru,lain2 caj bil di turunkan serta tol di turunkan...jadi...klau kita tahu ada rakan2 kita penyokong PR atau pengundi atas pagar yang sikit mirip kepada PR...bagi la tambang suruh dia balik mengundi...aku harap sgt2 kejayaan di permatang pauh cukup bergaya serta PR jejak kaki ke putrajaya dengan penuh mandat pengharapan yang tinggi...hat BN tak suruh balik pun takpa...wallahualam

1 ulasan:

macy berkata...

Hahaa, palsu laporan!... ini bukan main main o.

Related Posts with Thumbnails