Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Khamis, 11 September 2008

Macam2 Ada-Hot...Hot


salam...

Tak sempat nak update pasal tukar hp lain..x leh nk login pasal xleh nk guna hp baru buat broadband....

Dalam pada tuh mcm2 ceta jadi 2-3 hari nih....ada 1 mamat nih cakap dulu 'saya takkan sertai UMNO selagi paklah jadi presiden....tetiba terhegeh2 mcm b*** dok sondoi UMNO blk...apa punya turr...keja nk menipu tak habis2....

Hat mamat gemok sorang tuh kena gantung 3 tahun sj dlm UMNO,sebab apa?pasal Pakatan Rakyat ignore & buat dunno saja api perkauman yang depa tiup...tak mcm dulu 1987...aku pelik pasal mamat gemok nih yang di ambil tindakan oleh UMNO...malaysia nih tadak polis ka?klau puak PR yang buat onar...aku pasti dh kena ISA pun sebab cubaan utk mewujudkan keadaan tegang antara kaum...keselamatan negara la konon...

Cerita lagi ada pula mamat yang tak konpiden dgn 16 september 2008...bahkan dh keluar statement pun takkan berlaku pertukaran kerajaan...yang peliknya,orang lain runding...orang lain pula yang tak yakin...tuh bukannya 'pandai' tetapi 'pandai2' buat2 tau...sedar la sikit...harapan rakyat...pasal tuh org muda lari dari nk rapat dgn hampa...lapaq nk jadi menteri kot,tapi dh tak laku...

Bertiup kencang juga khabarnya ada golongan yang tak sign surat utk pembentukan kerajaan baru...klau hat kaki lompat mcm si raja katak tak kisah la,semua orang sedia maklum,dia tuh org kuat tengku razali....nih org penting dalam komponen PR...waduh,orang mcm nih patut di singkirkan saja...pasal apa?sebab utama ialah kepentingan diri letak no 1,tapi bila bercakap kononnya ianya kepentingan agama...

Aku terpanggil untuk ulas sikit bila aku lihat golongan yang di bibir asyik sebut islam,pakaian jubah meleret ke tanah,serban besar bakul...tapi percayalah,di dunia arab...golongan ini lah yang menjadi fraksi & mengikut telunjuk amerika...bahkan,golongan yang menampakkan diri & pemerintahan seolah2 mcm islamnya teratas...tetapi menjadi boneka barat...

Lihat lah Erdogan-Turki,Ahmeddinijat-Iran nampak simple,moderat,tidak berjubah...tetapi bukan saja islam di terapkan sedikit demi sedikit di turki walaupun pemerintahan sebelum ini sekular...bahkan iran pula skrg di takuti & digeruni oleh amerika & israel...sehingga nk ugut serangan besar2an walaupun dunia mengecam tindakan tersebut...

Begitu jugalah dgn Dato Seri Anwar Ibrahim,belum apa2 lg...suara sumbang mcm lutong atas pokok riuh rendah mempersoalkan pentadbiran kerajaan baru...tiada motif yang lebih besar mereka isukan...hanya berpaksi atas nama islam...kebimbangan mengenai islam...walhal niat hati dalam perut hanya ALLAH yang tahu...hitamnya lebih teruk dari hati ayam yang dh di goreng...golongan subversif ini akan menentang dgn apa cara sekali pun...ego,sombong,angkuh....bahkan mereka tetap dgn hujah...mereka lebih pandai kerana ilmu agamanya tinggi tanpa mempedulikan apa yang akan berlaku dgn tindakan mereka..sebab bagi mereka...hujah mereka amat maksum klau nak di bandingkan dgn orang lain yang tiada latar blkg agama...

Sebab masing2 yang mahukan Anwar sebagai PM ialah seperti ali hassan Al-Oxford,amir shaari Al-cambridge,syed amirudin Al-georgetown...golongan ini tiada pula di blkg nama mereka Al-iraqi,Al-tantawi atau apa2 lagi Al yang menampakkan mereka berlatar blkg dari Universiti yang berpendidikan agama di Arab...walaupun arab itu kebanyakan diktator,boneka amerika dll...

Sebab itulah org seperti Husam musa,Dr hatta,Dr Dzulkifli ahmad,Datok KJ dll yang tak pakai jubah,di kritik hebat.tetapi mereka ini mendapat tempat di hati Tok Guru Nik Aziz...sebab itu Tok Guru Nik Aziz mendapat sanjungan dari kawan & lawan...di hormati oleh golongan islam & bukan islam...inilah contoh yang perlu kita pelajari...bukan otak letak kat lutut persoalkan soalan & andaian bodh lagi menyempitkan...

Dunia....dunia....macam2 ada....lu ada otak...lu pikir la sendiri...wallahualam

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails