Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Rabu, 22 Oktober 2008

BILA MINYAK NAK TURUN BAWAH PARAS RM1.92

Makin hari...makin di tipu...Minyak hari nih sudah paras hampir $70 se tong,apa cerita nih?rakyat baru di jamu penipuan dengan lakonan & lawak jenaka para pemimpin yang melalak kononnya bila minyak sudah turun...barang bekalan juga perlu turun.....

Macam mana nak turun harga barang?

Hello brader....minyak harituh lu naik berapa sen masa harga $125 se tong barrel?minyak sekarang lu turun berapa pula bila harga sudah hampir $70 se tong barrel?takkan masa naik harga per barrel beza dgn harga per barrel sekarang?maksud aku,tong tuh ada kecik besar ker?

Macam mana nak turun harga barang?

Tarif elektrik ader ker korang kaji semula untuk turun wahai gomen BN yang memerintah pusat?yang makcik leha dengan timah janda korang boleh la menipu...korang kecualikan pembayaran kurang RM20 sebulan setelah pengiraan tarif korang naikkan...woii....ko tahu kampung aku nih takat tadih,hanya 4 orang sj yang dapat...kepadatan penduduk di kampung aku melebihi dari 400 rumah hanya 1.5KM...jadi berapa orang yang terima nikmat tuh?jadi kalau janda timah meniaga goreng pisang...dulu seringgit 12 keping...sejak minyak naik & tarif elektrik naik harga dah jadi seringgit hanya 8keping goreng pisang....walaupun minyak turun ciput...jangan la marah kat janda timah

Macam mana harga barang nak turun?

Barang jualan tak laku sejak kenaikan harga minyak & harga barang...berapa orang peniaga & kontraktor kecil gulung tikar?bekas pekerja dia mana nk mampu beli barang?dalam keadaan orang berjimat...berapa banyak lambakan barang2 yang tak terjual?ada korang pikir?bodoh punya gomen....

Macam mana harga barang nak turun?

Kalau pemimpin tetap berbelanja boros,nak makan pun kat hotel 5star...nak melancong pun kat eropah...bukan pakai duit poket sendiri...balik claim kat gomen...gomen pakai duit sapa?duit kita semua....duit kita semua tuh datang dari mana?dari cukai kita....klau hampa tak percaya tanya tok jib harga helikopter baru berapa sebiji....beli helikopter bukan mcm beli wira bayar downpayment....tak pun hampa pi tanya dengan Hakim Borhan Datok Bandar Kolumpo...dia belanja pi luar negara pakai duit kat mana?taktau kot JKKKP pakat kutip duit bayar duit tambang dia....khaaakkk ptuiihhhhh!!!

Macam mana harga barang nak turun?

Kalau para pemimpin hanya pikiaq nak jadi perwakilan pemilihan parti baik parti cap bintang,cap keris,cap bunga padi atau apa2 cap pun...dalam sampul dh tentu ada saki baki untuk bayar duit elektrik,duit beras,duit sewa bilik hotel bila calon yang dikehendaki menang jawatan tertinggi parti...apa depa peduli orang kampung makan atau tak...sebab bagi depa ada 1 saja prinsip 'MEMBUJUR LALU,MELINTANG SAPU'

Kalau mcm tuh...jom kita pakat cari jalan....Macam Mana Nak Turunkan depa nih....nanti depa kata pula,kegagalan ekonomi sebab faktor...KEMELESETAN EKONOMI GLOBAL

Hat Di Kampung Pun,pakat2 percaya la.....hahahhaha...khakkk ptuihhhh

1 ulasan:

Kerajaan Rakyat berkata...

LONDON - OIL prices fell below US$69 (S$103) a barrel on Wednesday as investors shrugged off a looming OPEC production cut after company forecasts suggested the US may be headed for a severe economic slowdown that would crimp demand for crude.

Related Posts with Thumbnails