Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Isnin, 10 November 2008

Bodohnya UMNO Tanjong-Utusan Melilau

PULAU PINANG 10 Nov. — UMNO Bahagian Tanjong menyerahkan memorandum bantahan kepada Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) berhubung isu penggunaan pelbagai bahasa pada papan tanda nama jalan di tapak warisan Georgetown.

Memorandum itu disampaikan oleh Timbalan Ketua UMNO Bahagian Tanjong, Raja Munir Shah Raja Mustapha kepada Yang Dipertua MPPP, Datuk Zainal Rahim Seman di sini hari ini.

Memorandum tiga muka surat itu antara lain mempersoalkan tujuan MPPP dan kerajaan negeri menggunakan pelbagai bahasa bagi papan tanda nama jalan di tapak warisan itu yang disifatkan sebagai mencabar ketuanan Melayu.

Zainal Rahim berkata, MPPP belum menetapkan mekanisme tertentu untuk pelaksanaan cadangan kerajaan negeri itu.

Pada 24 Oktober kerajaan negeri mengumumkan akan menggunakan pelbagai bahasa pada papan tanda nama jalan di tapak warisan Georgetown dan ini disifatkan sebagai tidak menghormati Perlembagaan Persekutuan. - Bernama




Ahaks............nih lagi 1 samdol yang takat berani kot belakang pemimpin parti sendiri.......masa mahadet meng'English'kan sains dgn matematik............sekor berok nih x nampak batang hidung...........

Bila Paklah jadi PM..........Berok2 samdol nih juga tak nampak muka nak Me'melayu'kan sains dgn matematik...........bila kerajaan negeri nak buat papantanda pelbagai tulisan bahasa (hanya di kawasan pelancongan).........ramai yg jd beruk dalam zoo..........

berok2 nih tak faham & tak belajar bahasa........mgkin berok nih takot kalau tulis pelbagai bahasa.............nama tmpat yang di tulis dgn tulisan jawi 'Georgetown' (kononnya melayu) akan di eja jadi 'johntown' (cara bacaan setelah di eja),klau tulisan cina pula jadi 'Kuntown' kalau india jadi 'Santown'..................

Betapa bodohnya UMNO tanjong...........lupa pula dengan 50 tahun memerintah..............melayu pulau pinang masih kongsi rumah sebumbung 3 keluarga yang tiada kaitan saudara hanya saudara sesama islam.........

Inilah tahap pemikiran Politik UMNO.................rakyat juga ada yang ikut akal mcm melayu dalam UMNO nih............mcm bro Isham ckp.........United Malays National Organisation (1 lagi ketuanan bahasa melayu dalam UMNO).........tuh bahasa apa bodohhh.........Khakkkkkkkkk Ptuihhhhhhhhhhhh

4 ulasan:

Hijat Panjang @ Penang. berkata...

Hahahahahahahahahahahahaha...aku sokong sangat la dengan hang aloha ooiii...9000% hahahahahahahaha...berok,berok...lawa gambaq tu,mana cilok..???? hahahahahaha...

ahmad berkata...

saya *bdk* baru kt sini,sekarang ni budak2 UMNO nk tunjuk terer,nk pakai seluar pun tk reti,yang tua dah nyanyuk!maca orang tak tau perangai depa,AKAI ADA KA?

Tanpa Nama berkata...

aku sokong statement nie..masa time math and sains tukaq pi english sorang pon tak bangkang..bodoh..

Tanpa Nama berkata...

mat tg bunga.
memang depa ni bodoh + banggang.nama parti depa pun pakai bahasa english.dah bodoh buat sombong pulak.macam gambar tu.....

Related Posts with Thumbnails