Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih


UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!



Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Selasa, 23 Jun 2009

SIAPA LELAKI INI ? - malaysiakini

Di saat pemimpin Islam Timur Tengah yang lain sedang leka dengan nikmat dunia yang melalaikan, tidur di dalam istana, negara punyai hasil minyak yang banyak, mempunyai simpanan yang tidak habis dimakan oleh anak cucu, sedangkan banyak negara umat Islam dibantai oleh orang kafir, tetapi....pemimpin yang seorang ini tidak mencontohi pemimpin di sekeliling negaranya.

Apabila bermalam di mana-mana hotel, beliau menolak untuk tidur di bilik yang besar, beserta tilam yang empuk, dan ditambah dengan air-cond yang nyaman, tetapi beliau lebih selesa beradu di dalam bilik yang lebih kecil, tanpa katil dan tilam, dan hanya meminta bantal dan selimut sahaja. Beliau sudah biasa tidur seperti itu sejak zaman kanak-kanak lagi. Pemimpin Islam yang lain lebih suka tidur di dalam mahligai, tetapi beliau lebih selesa di lantai.

Itulah sebabnya mengapa Allah SWT melindungi Iran daripada ancaman dan serangan daripada puak-puak kafir laknatullah, beserta mengekalkan kemenangan Ahmadinejad selaku presiden. Keperibadian yang sederhana inilah membuatkan lebih daripada 50% pengundi Iran tetap memilih Ahmadinejad. Kerana pemimpin Islam seperti beliau amat mustahil untuk dicari ganti.

Bermula pada hari pertama menjadi presiden, karpet-karpet mahal di pejabatnya semuanya di sedekahkan di masjid-masjid sekitar Teheran. Ahmadinejad lebih selesa tinggal di rumah pusaka bapanya daripada tinggal di kediaman rasmi, dan tidak pula memerlukan kereta rasmi Presiden yang canggih, hanya mengekalkan Peugeot 1977 yang selalu dipandu untuk ke mana-mana.

Manakala gaji sebagai presiden tidak diterimanya, kerana beliau berkata gaji tersebut adalah milik rakyat, dan hanya bergantung kepada gaji beliau selaku pensyarah di sebuah universiti yang hanya berjumlah USD $250 sebulan! Rasa-rasanya, ada lagi pemimpin Islam sehebat beliau dan sezuhud beliau??

Beliau dari mazhab yang berbeda?! Argh persetankan!

Zuhud : Tidak meletakkan kepentingan dunia di dalam diri. Jika kita menolak dunia, kita akan kuasai dunia!!

3 ulasan:

anti syiah berkata...

persetankan mazhab apa walaupun ahmadinejad terang2an menghina 2 sahabat nabi sms ucapan selepas menjadi presiden!!!kamu jgn jd setan pulak!!!

aloha2 berkata...

ngok betoi la hang nih...hang tak tengok aku ambil sumber mana?

pi maki dia dalam blog dia...nak kata apa pun...baru baca blog ka tak tgk sumber mana yang aku ambil di bawah tanpa edit...

NGOK...suruh mengaji dulu lompat pagar...suruh masuk kelas agama tido dalam kelas...tu yang tak dak adab & tak faham

aloha2 berkata...

Lagi 1...hang dapat sms ahmadinejad ka?hmm,forward jap kat aku...

dia tulis bahasa melayu ka?omputih?kompom dia tak reti bahasa tuh...orang UMNO saja nak agung bahasa mat saleh tuh...

Related Posts with Thumbnails