Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Isnin, 11 Mei 2009

11 PERKARA MENGENAI PERAK 11 MEI 2009 - malaysiakini








Kepada Puak-Puaka UMNO yang dok kalut telefon aku bagitau bahawasanya Y.A.B Nizar tidak dapat melakukan apa-apa kononnya Speaker Haram akan buat usul tidak percaya..aku nak nasihatkan hampa kat sini beberapa perkara sebelum ada hampa bercakap yang guna akal kat lutut.


1.Bila mahkamah mengesahkan Y.A.B Datuk Seri Nizar Jamaluddin sebagai MB yang sah,hampa pikiaq la bahawasanya apa yang telah dibuat oleh Zambry tak sah.

2.Speaker V.Sivakumar yang mengantung dengan mengambil tindakan disiplin Zambry & enam ADUN lain juga adalah sah kerana mencabul Perlembagaan Undang-Undang Tubuh Perak

3.Speaker yang sah untuk panggil mesyuarat khas DUN Perak hanya V.Sivakumar & jika berlaku pun mesyuarat khas sidang DUN Perak...7 orang mereka tidak akan dibenarkan masuk dalam dewan termasuk 3 katak yang belum dizahirkan mengikut undang-undang status mereka.

4.Kalau ianya berlaku maka yang tinggal 28 ADUN Pakatan Rakyat & 18 ADUN BN yang sangap & bengap.

5.Nizar Derhaka?UMNO PENDERHAKA SEBENAR APABILA SECARA LANGSUNG MEMERANGKAP INSTITUSI RAJA KE KANCAH POLITIK KOTOR SEHINGGA WUJUD PENGHINAAN ANTARA RAKYAT & SULTAN PERAK

6.UMNO bukan saja Penderhaka tetapi PENIPU RAKYAT YANG TERHEBAT DI DUNIA

7.UMNO kata Karpal Singh menghina sultan?Kamu yang pinda perlembagaan Sultan & Raja melayu boleh diseret ke mahkamah pada tahun 1993 maka UMNO yang menghina raja apabila kenyataan Hakim Abdul Aziz secara terang mengulangi perlembagaan SULTAN TIDAK BERHAK MEMECAT MENTERI BESAR.SULTAN PERAK SEKALI LAGI DI SERET KEKANCAH POLITIK KOTOR UMNO,WALAUPUN UNDANG-UNDANG MENYATAKAN SEDEMIKIAN TETAPI MEMBUKA SIKIT RUANG PERDEBATAN SECARA TERBUKA YANG TIDAK SIHAT BUAT INSTITUSI RAJA BERPELEMBAGAAN.

8.Bila masa Ganeson angkat sumpah sebagai speaker depan Sultan?Sudahlah MB Haram BN,Speaker pun ada Haram daripada BN.

9.Y.A.B Datuk Seri Nizar Jamaluddin dikatakan boneka DAP.Menghalalkan penghinaan mereka kononnya MB Nizar menderhaka kepada Sultan,tetapi mereka lupa kejayaan MB Nizar berbudi memberikan pemilikan geran tanah kepada melayu miskin di kampung tersusun serta cina miskin di kampung baru.

10.Rakyat Perak juga tidak lupa pada perlakuan biadap kurang ajar Setiausaha Kerajaan Negeri & Setiausaha Dewan yang baru-baru ini masih biadap sanggup melanggar undang-undang.

11.Polis secara terang melanggar undang-undang tetapi masih menggunakan alasan mereka mengikut arahan....lepas ni soal mereka,kalau arahan bunuh diri depa nak ikut tak?


p/s : Aku cadangkan agar Zambry & kuncu-kuncunya mulai hari ini pergilah mencari pokok-pokok mana yang rasa bersesuaian dijadikan tempat untuk mengadakan sidang DUN ala Halal mereka,pokok pelam ka,pokok durian ka,pokok pisang ka untuk bersidang.Aku juga cadangkan penyokong BN tolong habaq kat Zambry,hampa buat la Plat Peringatan,plat apa pun bubuh la walaupun Batu Nisan bawah pokok tu,aku jamin MB Nizar akan beri jaminan akan terjaga pokok,plat & batu nisan tu rapi tanpa dipecahkan oleh mana-mana pihak bahkan aku minta MB Nizar minta kerjasama Majlis Bandaraya Ipoh pagar keliling pokok tu.

5 ulasan:

Hijat Panjang... berkata...

uisshhhh...hebat, hebat...tak sangka la lama hang tak bermadah pujangga la kawan...abeh semua fakta hang hafai cam hafai sifir masa sekolah dulu laa...hebat hebat..terujanya akuuu...eh, najisb kata jangan teruja sangat kan?? pedulik apa aku dgn najisb..yg tu dia kata kat rakyat perak pasai keputusan mahkamah tinggi...aku anak jati penang...kekekekeke...caya lah aloha, msg yg berfakta dan lengkap..

Tanpa Nama berkata...

otak umno..tahap mangkuk paras gaban la..kalu dah zambr mamak bukan mb yg sah..maknanya sidang 7 may pun x sah lah..sebab kerajaan zambry pun x sah..so camana bising riuh rendah bole wat sidang tergempar lak..padahal..kalu speaker yb siva nak panggil mangkuk adun bn yg sokong ganesan jadi speaker pastu gantung keahlian adun..dah terang2 bn dah tak wujud dalam dewan negeri..time tu..siapla bn..abis semua usul utk istiharkan semua kerusi2 bn dikosongkan pun boleh,..maknnya dun x bubur cuma kerusi bn saja bubar..kalu camtu berak cirit la zambryy!!!

TBO berkata...

salam Hijat

ha ha kelas gitu

zulkifli berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
aloha2 berkata...

Hijat

Selalu cut & paste...bila ada masa sempat la nak nukilkan...

tanpa nama

memang dah berselut otak tu,yang nak menipu mcm zambry lepas nih jadi macam ahmad nispu kena lelong 5 darham

TBO

T.ksh

Related Posts with Thumbnails