Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Jumaat, 10 April 2009

BODOHNYA PEMBUNUH YANG BERNAMA SIRUL & AZILAH - malaysiakini

Kes bunuh Al-Tantuya nampaknya telah tamat dengan pelbagai persoalan yang belum terjawab. Hanya 2 anggota UTK sahaja terlibat? Siapa yang mengarahkan mereka berdua? Ini adalah luahan hati Cif Inspektor Azilah Hadri semasa membacakan nota bertulisnya.

"Saya tidak mempunyai sebarang sebab untuk mencederakan apatah lagi mengambil nyawa mangsa dengan begitu kejam. Saya merayu kepada mahkamah yang kini berada di dalam kedudukan dan mempunyai kuasa untuk menentukan hidup dan mati saya, agar tidak menghukum saya sekaligus menyempurnakan perencanaan mereka terhadap saya.

Saya tidak mempunyai sebarang motif untuk membunuh dan melenyapkan wanita itu sebaliknya tujuan saya berjumpa dengannya (Altantuya) hanya untuk menasihatinya secara lembut supaya tidak mengugut Abdul Razak dan tidak membuat kecoh di rumah penganalisis politik itu.

Saya telah diarahkan oleh seorang anggota polis atasan, DSP Musa Safri untuk membantu Abdul Razak dan tidak mungkin melakukan perbuatan 'bodoh' (membunuh) itu apatah lagi saya adalah anggota polis".

Mengikut rekod, Azilah ditahan di penjara Sungai Buloh selama 891 hari manakala Sirul Azhar ditahan selama 895 hari.

Sebelum ini, mereka dibicarakan bersama-sama pengarah eksekutif Pusat Penyelidikan Strategik Malaysia (MSRC), Abdul Razak Abdullah Baginda, 48, yang dituduh bersubahat membunuh Altantuya.

Pada 31 Oktober lalu, Abdul Razak dilepaskan dan dibebaskan tanpa perlu membela diri setelah pihak pendakwaan gagal membuktikan elemen penting dalam pertuduhan bersubahat.


[Perkara di atas nih aku nak hampa pikiaq habis2...bila buat program ceramah mohon permit ada yang dah lulus,ada yang tidak lulus bahkan ada yang dah lulus macam di perak & kedah sewaktu sebelum kempen pilihanraya ditarik pada saat-saat akhir...Bila tanya pegawai yang keluarkan arahan termasuk la bila semburan gas & water canon FRU,jawapannya 'ARAHAN ORANG ATAS' atau 'SAYA MENERIMA ARAHAN ATASAN' atau 'SAYA MENURUT ARAHAN PIHAK ATASAN' atau 'PIHAK ATASAN ARAHKAN SAYA'

Sekarang...nah ambik kau...mungkin ramai yang simpati,tapi itulah kebodohan yang mengikut ARAHAN yang diluar batasan undang-undang.Tak reti nak pakai otak sewaktu menjalankan tugas,walaupun arahan tu melanggar normal-normal undang-undang serta batasan perikemanusiaan...korang turut la lagi...sewaktu korang sembur gas & water canon di Taman Ria Jaya Bukit Selambau serta di Air Kuning,Bukit Gantang pada hari pengundian...ada tak korang pikir waktu tu kesian pada orang tua-tua,wanita,kanak-kanak,ibu mengandung yang jatuh sewaktu berlari akibat tak tahan menanggung azab perbuatan korang.

Ingat...Altantuya dibunuh sewaktu dia merayu dia sedang mengandung.dia di terajang di perut,di tembak di pipi,apa sirul dengan azilah kesian atau pikir ARAHAN atasan tuh berperikemanusian atau ikut undang-undang?So korang fikir la sendiri apa yang aku cakap nih,kalau semua penjawat awam berpegang pada prinsip bekerja dengan lebih beretika]

1 ulasan:

Amri Mat Saaid berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Related Posts with Thumbnails