Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Sabtu, 13 Disember 2008

Sesaknya........

salam sejatera....

Aku tadi mai ke penang menggunakan jambatan pulau pinang....mak oii...hari sabtu pun sesak ya amat....bukan takat sesak atas jambatan....aku nak naik pun ambik masa hampi 1/2 jam,walaupun antara tol jambatan dgn lokasi aku tidak sampai 2KM....

Aku terfikir sejenak....kalau semalam sewaktu meninggalkan pulau untuk melintasi ke tanah besar seberang perai walaupun sudah 11.20malam...aku tiba di subaidah seberang jaya pada jam 12.35pagi...waduh...lewat bangat pak.....

Sememangnya sekarang ini dalam proses pelebaran Jambatan akan di lakukan dari 2 lane kepada 3 lane....jika sudah siap sepenuhnya nanti...bayangkan bagaimana wajah pulau pinang waktu itu?

Andainya jambatan ke-2 juga siap terbina....apakah bentuk rupa jalan raya di pulau pinang nanti?bukan takat sesak di atas jambatan....(mungkin akan berkurangan) tetapi bayangkan kepadatan kenderaan yang akan memenuhi dalam seluruh island (Pulau Pinang) dengan kemasukan kenderaan daripada kedah,perak,kuala lumpur,singapura dll?daripada sudut pelancongan,sudah tentunya Pulau Pinang akan mengamit para pelancong yang akan hadir....

Daripada kesesakan harapnya pihak2 yang berwajib dapat mengambil inisiatif ataupun satu rancangan agar ianya tidak akan menyesakkan lagi keadaan yang telah sesak di Pulau Pinang....So kepada yang inginkan kelainan,datanglah ke Pulau Pinang,kalau sesak masih tak dapat di atasi...aku tak tahu nak cakap apa dah...cuma,hampa ada otak...hampa pikir la sendiri.....hehehe

3 ulasan:

kotak14 berkata...

beli helikoper
tak pun naik bot laju sendiri
hehehe
jgn marah no....

sesak biasanya masa lepas bayar tol tu.sebab dari jalan besar ke sempit

zul mamak png berkata...

td dlm pkl 8.30mlm jem spnjang lebih 7 km brmula dari autocity sampai jambatan.... penat gila.... nasib baik aku yang x gila.... kalau le hari2 macam ni leh tercabut kaki.....

Tanpa Nama berkata...

from mat tg bunga,
kesesakan bukan saja nak masuk pulau, nak keluar dari pulau pun sesak dari semua arah. lebih lagi jam 5petang.

Related Posts with Thumbnails