Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Jumaat, 5 September 2008

Jejak Fakir-4


Salam-

Rakan-rakan yang dirahmati Allah SWT. Merujuk kepada perkara diatas.
Berdasarkan program Jejak Fakir yang telah menjadi acara tahunan Angkatan Muda KeADILan Pulau Pinang, saya mewakili Jawatankuasa Angkatan Muda KeADILan Negeri Pulau Pinang dengan penuh rasa takzim dan rendah hati ini memohon sumbangan dari pihak rakan-rakan untuk menjayakan program ini.

Program ini adalah merupakan kali ke empat setelah bermula sejak tahun 2004. Misi program ini adalah untuk mendekati masyarakat yang memerlukan bantuan barangan dan kewangan secara terus. Jawatankuasa Angkatan Muda Negeri Pulau Pinang akan menetapkan 2 hari untuk menjalankan misi menyampaikan bantuan ke bahagian-bahagian di dalam Negeri Pulau Pinang ( 21hb Sept dan 28 hb Sept 2008). Senarai penerima bantuan disediakan oleh Angkatan Muda Bahagian yang terlibat. Bantuan barangan atau kewangan yang diperlukan disenaraikan dibawah. Sumbangan boleh diserahkan kepada saya sendiri atau kepada bendahari Angkatan Muda Negeri Pulau Pinang.Sasaran bantuan ialah seramai 10 penerima x 11 bahagian= 110 penerima (Keluarga). Laporan program akan dihantar kepada semua penyumbang.

Senarai Barangan Bantuan:
Beras 15% hancur Cap Rambutan 10 Kg - 1 Pek RM 35.00
Gula pasir 1Kg x 2 pek - RM 2.90
Susu Pekat Manis 2 Tin x RM 2.10 RM 4.20
Tepung Cap Sauh 1Kg x RM 2.20 RM 2.20
Minyak Masak Cap Kapal 1Kg x 2 Pek x RM 2.50 RM 5.00
Bihun Cap Bintang 1 x 1 pek x RM 2.20 RM 2.20
Biskut Hup Seng x 1 Pek x RM 4.00 RM 4.00
Duit Tunai RM 50 x 1 Keluarga RM 50.00
Peruntukan yang diperlukan untuk satu keluarga RM 105.50
Jumlah keseluruhan untuk menjayakan program ini ialah
RM 105.50 x 110 keluarga : RM 11, 605.00

Setakat tarikh email ini dihantar Angkatan Muda Keadilan telah berjaya mengumpulkan RM 1258.00 sumbangan. Kami masih mengharapkan ada sumbangan dari pihak yang prihatin. Sumbangan diterima sehingga 19 hb Sept 2008.Resit akan dikeluarkan atas permintaan. Semoga Allah dapat membalas atas jasa dan sumbangan rakan-rakan sekalian
Sumbangan boleh disalurkan kepada:

Bendahari Angkatan Muda Keadilan Pulau Pinang
Sdr Aidi Rafizul bin Idrus (Bendahari AMK Negeri Pulau Pinang)
Tel: 016-4362117

Account : Aisyalami Ent ( RHB Bank : 20715800028482)
Tel : 012-4984556

Regards,
Rizal Tahir
Naib Ketua 1,
Angkatan Muda Keadilan Pulau Pinang
Note:Aku tiap2 tahun ikut jejak fakir nih....mmg kesian sgt...kalau korang nak join skali konvoi jejak fakir...di alu2kan...lg satu...klau ada yg nk keluar zakat pun...korang bley tgk & bg terus dgn fakir miskin tuh...dh tentu korang tak was2 bg kat gomen...lg 1,jumlah di atas hanya utk sasaran...jika ada jumlah yang di terima lebih dari jumlah sasaran di atas...kita akan jejak tambahan keluarga fakir...Di Negeri 9 juga di khabarkan Chegu Bard juga melakukan aktiviti yang sama mengenai jejak fakir di Negeri 9...nih blog chegubard

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails