Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Selasa, 30 Jun 2009

ULASAN TUN SABAN - malaysiakini

rasanya nak jer ihhh.................

Ini kisah peniaga kat pantai seagate lah bro.Kerana dendam kan seseorang tu ,dia gunakan kuasa yang ada untuk menyerang kawasan yang ditadbir musuhnya.Apakah jadahnya ni...........
peniaga melayu yang jadi mangsa.Sat ni aku kata ahli majlis ni banggang baru tau ,opsss dah terlepas cakap pun.

Setahu Tun memanglah gerai untuk mereka tu dah disediakan,tapi anda semua sedia maklum
gerai itu dibuat dari zaman taklukan BN.Gerai tambahan itu dikontraktorkan si shahidan(ala yang bertanding dengan helmi baru baru ni.dulu ketua pemuda umno balik pulau.

Maka untuk melepaskan BATOK DITANGGA(faham ke maksudnya ,ala zaman dulu kan bila kita nak naik kerumah kampung kat sebelah tangga ada tempayan besar dan juga ada satu senduk yang diperbuat dari tempurung,itu lah yang dipanggil batok.Bukan batuk argh arghh arghh .Ingat tak bila kita nak gunakan dia kita ambil dan ceduk air dalam tempayan dan terus lempar/lepaskan ditepi tangga.Maknanya gunakan untuk kepentingan kita dah dapat yang dihajat,pi mampos lah dengan orang orang tu.

Tu yang gerai tu main bikin saja ,tak buat kajian hidup ka mati ka berniaga disitu.
Tapi Tun sendiri pi ke gerai tu ,memang tak ada pelanggan yang masuk,Baik peniaga tu
dok rumah saja dari diberi gerai sebegitu.Laluan masuk pun tarak...........
gerai dibelakang ,dilindungi meja meja ikan bakar ismail ,gerai lama pun masih banyak kosong.

Tun bagi Idea sikitlah .Gerai ismail ikan bakar line yang pertama tu (gerai lama) MPPP
robohkan ubah isnail tu pi gerai baru kat belakang,maka parking pun akan bertambah luas,Baru peniaga yang ditepi pantai dapat keadilan . gerai itu akan jadi bentuk L.

Lagipun buat yang syok nak kacau sangat depa tu.tempat lain lagi la.24 jam dok kat kaki lima
kedai .contoh restoran mamak.mamak ni bukan mengundi pun.sebab bagi nasi free,sponser
Itu yang tak kacau sangat .

Bukankah YB dan orang kawasan tu tengah berbincang untuk buat sesuatu cadangan untuk
peniaga disitu........

Hakim pun bukan ikut sangat undang undang,hukuman dia akan beri atas belas kasihan dia jugak ,mungkin dia boleh ringan kan hukuman atas sebab kemanusiaan.......
hanya syaitan berhati binatang bertelinga kan badak saja yang tiada perikemanusiaan.

Peringatan!!!

Roboh atau musnahkanlah tempat mereka mencari rezeki
namun mereka tetap akan tumbuh dan berniaga dimana saja
kerana itu saja sumber rezeki mereka.
bukan macam sesetengah orang itu
sudah cukup kaya dengan duit haram
untuk membesarkan keluarga mereka.....

Tun Saban

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails