Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih


UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!



Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Selasa, 30 Jun 2009

FAKTA SEJARAH - malaysiakini

Pernahkah kita melihat dua keping gambar di bawah ?

Gambar 1 : Boestamam yang memperjuangkan kemerdekaan negara di iring oleh polis (anak tempatan) yang mempertahankan penjajah untuk dibawa ke penjara kerana dituduh 'pengganas dan cuba menggulingkan kerajaan'.....


Gambar 2 : Tok Janggut dibunuh dengan kejam oleh pasukan yang antaranya dianggotai anak tempatan kerana tuduhan mengetuai kegiatan keganasan cuba menggulingkan kerajaan. Selepas dibunuh jenazahnya digantung beberapa hari dengan kepala kebawah untuk menjadi pengajaran kepada orang lain supaya tidak mengganas menentang kerajaan ?

Sejarah dirakam oleh orang yang menang ! Itulah ungkapan salah seorang profesor ku di SungKongHoe University, Seoul, katanya lagi selaku ganerasi baru kita tidak seharusnya percaya 100% dengan buku sejarah yang ditulis oleh golongan yang punya kuasa dan mewarisi regim penindas terdahulu termasuk mewarisi kepentingan penjajah.

Seperti biasa ramai yang dikatakan pengganas mati ditangan regim ... mahkamah digunakan untuk kepentingan regim menghukum dan menghentikan penentangan kebangkitan rakyat.

Semua pembaca dijemput untuk membaca blog http://matamin.blogspot.com/ Tahniah atas usaha blogger tersebut kerana untuk mengungkap semula sejarah buat tontonan kepada ganerasi yang sering dikelirukan oleh media yang menjadi penyambung sejarah tulisan penjajah.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails