Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Rabu, 7 Januari 2009

SALAM KEMBALI

Salam Sejahtera,

Alhamdulillah,sudah beberapa hari berehat daripada menulis kerana berada di bandung indonesia bersama keluarga sejak 1 jan 2009...setelah banyak masa di habiskan setelah 2008 sibuk dengan tugas.

Banyak perkara yang di lalui dalam masa percutian,tetapi rasa juga sikit terkilan kerana tidak dapat bersama sahabat2 dalam aktiviti serta program AMK baik peringkat negeri ataupun peringkat nasional terutamanya dalam kempen PRK K.Terengganu,tapi insyaAllah dalam masa terdekat ini ramai teman2 serta aku sendiri akan bersama di K.terengganu bagi memenangkan Parlimen 036 kepada Pakatan Rakyat yang di wakili PAS.

Dalam beberapa hari ini juga,pelbagai isu terutamanya mengenai isu Palestin yang masih menghantui seluruh umat islam di dunia....tetapi kesudahannya kita merasakan tetap sama iaitu tiada tindakan bagi membela penduduk2 palestin...dunia hanya mengecam,tetapi percayalah jika yang di serang itu bangunan seperti World Trade Center "Dunia Islam atau Islam" itu sendiri terus di kecam 'KONONNYA' menganjurkan keganasan...sedangkan Yahudi secara terang2 menzalimi serta menganjurkan keganasan itu...

Ini telah terbukti apabila Yahudi hanya mendabik dada bahawa gaza milik mereka,negara palestin itu hak mereka...mereka adalah manusia yang paling mulia di muka bumi ini...ini bermakna,semua bangsa2 lain tidak semulia mereka...walhal semua makhluk di muka bumi ini termasuk di planet ciptaan tuhan adalah Hamba pada Yang Maha Esa...Di manakah suara2 yang sebelum ini mengatakan Islam itu Ganas?Islam itu zalim?manakah mereka bila palestin secara terang2 di zalimi?

Di harap,zaman serba maju ini kita dapat bersatu dengan niat menentang kezaliman serta penindasan terhadap penduduk palestin...bersatu dengan erti kata tidak retorik terutamanya para pemimpin dunia islam...kita tidak mahukan peperangan tetapi jika rakyat seagama di serang sehingga sejarah sendiri telah membuktikan...apakah kita masih mahu berunding walaupun Israel secara terang2an menipu dgn melanggar perjanjian damai yang sudah termetrai.jadi,ada akal fikir2kan

6 ulasan:

Hijat Panjang @ Penang. berkata...

salam...

beberapa hari apanya tak menuliss...??? dah berminggu2 dah mu tak nukilkan sesuatu sejak gara2 celcom berok-band mu buat hal...kasi potong aja..hari2 pi lepak kedai nasik kandaq mamak..wi-fi free...hehehehe...jaket mu dgn jordan dah siap ditenun nama dan logo..hari khamis di komtar boleh la rasmi..

ediannuar berkata...

bila bapak pulang dari bandung???

Hijat Panjang @ Penang. berkata...

dia yang balik dari bandung, aku lak sehari dua ni tengok ayaq bandung teringin lak..sempoiii..panas panas ni..minumm...uiiissshhhh..best ooo...minum ayaq bandung saja la walau tak sampai lagi ke Bandung, Indonesia..

thatguy886 berkata...

salam bro,

apa citer perjumpaan petang ni?
masih sama ke?

takde berita langsung..can cal sapa pun taktau..hmmmm

aloha2 berkata...

Hijat,
Ok dah celcom...thanks kat Pn. Zaiton dari teknikal celcom yang sudi berjumpa n selesaikan problem aku...kat bandung,ayaq apa pun semua ayaq bandung

edi,
balik hari selasa

thatguy886
Jadi,tiada apa2 perubahan serta waktu...untuk maklumat,hubungi azrizal tahir 0164355488

bebas berkata...

o...g bandung,tak da ole2 dari bandung ka...apa cita amk penang?jmpa nnt d KT story skit hhehehe........

Related Posts with Thumbnails