Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Ahad, 14 Disember 2008

JANGAN BAHAYAKAN DIRI..


Salam sejahtera...

Hari ini seharian bermula seawal jam 9 pagi aku memenuhi mesyuarat2 serta jamuan kenduri di sekitar penang, sekarang baru tiba di rumah setelah penat memenuhi jadual harian, bau badan pun dah mai macam kambing.. tapi masih di gagahi hingga jam 9.10mlm...

Keletihan mlm ini setelah sehari suntuk dgn program, dlm kegelapan
memandu di kawasan kampung...aku melihat motosikal anak2 muda
kebanyakannya tidak memasang lampu dpn dan belakang...sama ada secara
sengaja tidak memasang atau ianya trend zaman skrg,aku harap anak2
muda skrg menghargai nikmat nyawa yang Allah beri dlm susuk tubuh
saudaraku sekalian...

Bayangkan, jika ada kenderaan laju memandu, tambahan pula tadi hujan renyai2...aku yg memandu perlahan hanya perasan kelibat motosikal, tidak sampai 10 meter dgn kelajuan keretaku sekitar 50Km/j...andai kata aku memandu 80Km/j? belum tentu aku dpt elak, memanglah dlm kawasan kampung perlu memandu di bawah 60Kmj, tapi bukan semua nak patuhi..andai kata sudah tersodok kenderaan besar dari depan atau belakang dengan kelajuan melebihi 80Km/j? apa yg mampu anda buat saudaraku?

Tolonglah, hargai la nyawa anda...jika ianya akan mengakibatkn anda
kehilangan nyawa atau kecacatan kekal...jgn salahkan org lain walaupun
benar mereka bersalah..tiada makna jika mahkamah mengatakan mereka
bersalah kerana memandu laju, tapi nyawa dan kecacatan kekal, lumpuh tidak
dpt di tebus dgn hentakan hammer hakim d mahkamah, waima duit insurans
banyak sama tinggi berdiri...jadi, fikir2kan lah..

Pada saudaraku yg digelar mat rempit, tolonglah hargai nyawa
anda...tiada sale di tesco, giant,carrefour atau econsave nyawa atau
pakej 'sempurna dari kecacatan'

Ingatlah org yg menyayangi dan disayangi anda...paling afdal dan utama
adalah, ingat pada Allah...wallahualam...aloha2 sayangkan saudara muda
sebaya dan semuda aku! Malam ni 14hb, jangan lupa ada ceramah Mat Sabu di Dewan Simpang 3 DUN Sungai Acheh...jom kita pakat2 pi..


Sent from my mobile device

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails