Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Isnin, 17 November 2008

SHAHRIR MENTERI 15 DOIT !!!

Salam sejahtera..hari ini aku skali lagi di kejutkan kan kerana menteri RAMBUT PUTIH hanya mengumumkan penurunan harga minyak sekitar 15 sen bg petrol...apa dah jadi nih bro?hingga saat penurunan ini harga petrol unleaded masih di atas paras RM2.00,aku cukup hairan kenapa kita masih di dunggu dan di selaputkan dgn selut ke dlm minda agar menjadi seperti lembu yang di tarik hidung,makan apa yang di beri...


Oii,minyak sudah aku ulangi berkali2 patut di turunkan harga di bawah paras RM1.92...jgn buat rakyat Malaysia mcm merempat di negara asing...KAMI RAKYAT MALAYSIA!!!keadaan ekonomi tidak stabil...jgn di tambah masalah rakyat sekarang yg sudah bermasalah kewangan...mungkin masalah kewangan ini tidak di rasai isteri menteri keduitan...tp nih masalah yang di hadapi oleh rakyat...ada kilang udah tutup operasi..ada pekerja yang di buang majikan...jangan di tambahkan lagi masalah rakyat dengan penurunan hanya 15sen.....khakkkk ptuihhhh....

Woi orang UMNO/BN...knp otak berselut ha?korang tuh sudah menyusahkan orang2 miskin di pendalaman,makcik/pakcik yang mendapat hasil dari mengutip sampah menjual barang lusuh,para pekerja kilang yang sudah tidak mendapat pembelaan sewajarnya akibat penutupan kilang2 mereka,pemandu teksi yang sudah tidak mampu mendapat hasil bagi membiayai keluarga mereka...para petani yang tidak dapat hasil memberangsangkan sejak kenaikan harga minyak...kos baja serta racun meningkat berlipat ganda...hasil jualan?hampeh...sawit turun mendadak..petani yang terpaksa menanggung kerugian akibat malapetaka (ujian ALLAH) banjir hampir seluruh semenanjung...menteri umum turunkan 15sen sahaja?

Kerna tangan2 hampa yang mengundi + tipu muslihat Suruhanjaya Penipu Rakyat serta para golongan kapitalis dalam UMNO yang sibuk dgn SUB KONTRAK & lain2 mahu pertahankan BN & UMNO...Kami pula terpaksa menanggung akibatnya.....

MASA UMUM HARGA MINYAK NAIK...GOMEN Penaik sekali dgn harga GAS...Bila UMUM TURUN HARGA MINYAK (ciput)....KENAPA HARGA GAS TAK UMUM TURUN?!!!

Harga beras pula kenapa tidak turun?Tarif Elektrik?masih lagi harga yang di luar kemampuan rakyat...udahla harga minyak,gas,barang2 harian,besi,simen dll naik mendadak...di mana pula otak hampa dalam melihat masalah rakyat yang ciput gajinya....?yang kerja kerajaan?yang kerja swasta?yang cari makan hasil pertanian,penternakan & perniagaan?ada korang pikir wahai orang2 UMNO...WOI....yang sibuk dok pikir melayu...melayu...melayu...bley kenyang ka dgn perkataan melayu tuh?bley sara keluarga ka dgn perkataan melayu tuh?bley cerdik ka anak2 yang sudah di enggriskan sains ngan mathematik hingga terlupa laungan 'melayu' nih?ni la kerja UMNO/BN

Woi...sedar tak berapa ramai melayu yang tak makan di kampung2 akibat kenaikan mendadak harga minyak,Gas yang tak turun2,minyak yang turun ciput,peluang pekerjaan yang tidak dpt menampung penganggur,pekerja yang di buang & PENDATANG2 ASING bermaharajalela dalam industri pekerjaan negara kita?

Korang makan la 'melayu' korang dgn menjahanamkan minda rakyat malaysia yang majoritinya melayu..korang melalak la 'melayu' tuh walaupun korang tahu di tipu oleh pemimpin melayu...korang mentekedarah la 'melayu' walaupun korang tahu melayu sudah di tipu dari zaman penjajah hingga 50 tahun perdana menteri semuanya dari UMNO...melayu jadi pariah dalam bumi sendiri,menjadi golongan kelas ketiga sesudah bangsa2 lain dlm negara...korang undi la UMNO/BN atas dasar 'melayu' walaupun hasil negara di sapu pemimpin melayu & membiarkan pula rakyat malaysia yang kebanyakkan melayu menagih/meminta/tak malu/takut dll lagi...sebab itu mahadey dulu kata kita hanya fikir subsidi..sebab kita suka mcm tuh....tgk la kontraktor UMNO.....

Aku tak peduli korang nk 'melayu' mcm mana...tapi aku orang 'melayu' yang mahukan rakyat malaysia kebanyakkannya bangsa 'melayu' menikmati hasil negara ini sama rata...aku orang 'melayu' yang mahu kelas kita bangsa 'melayu' setaraf dgn bangsa2 lain di malaysia ini.aku 'melayu' mahu bangsaku setanding & segagah bangsa lain dalam malaysia ini serta maju setanding dgn bangsa2 lain di peringkat antarabangsa.AKU 'MELAYU' YANG TAK SUKA DI TIPU OLEH BANGSA AKU SENDIRI TERUTAMANYA DARI BAB AGAMA & EKONOMI !!!

WOI MENTERI...TURUNKAN HARGA MINYAK,GAS,TARIFF ELEKTRIK,BERAS,TEPUNG,BARANG2 DAPUR,SIMEN,BESI,RACUN,BAJA & LAIN LAIN LAGI....jangan tipu rakyat lagi...Kami bukanlah insan yang kaya ataupun 'MENANTU TOKEY GULA MALAYSIA'

Oleh kerana harga minyak turun hanya ciput iaitu 15sen...hari ini aku gelarkan MENTERI RAMBUT PUTIH SEBAGAI 'MENTERI 15 DOIT'@ 15sen..

3 ulasan:

taraknama berkata...

aku baru dok cadang nak tulis pasai menteri 15duit nie kat blog aku..hang dah tulis aku setuju ja lahhhh....

compom mamat 15duit nie mangkok hayon itu yg aku dapat kata...

TERAPI CNI berkata...

aku baru je linkkan blog u kat blog i ni...aku pun setuju gak le...

geramnye berkata...

saya pun sakit hati sangat kenangkan nasib msia yg dpt menteri2 bodoh ni. masa nak naik minyak, tak nyempat-nyempat. kata bulan ogos, tapi tipu. bila nak turun minyak, terkemut-kemut. mmg dasar penipu semua pemimpin BN ni. apasal la pembangkang tak bangkitkan isu ni. mai la pakat-pakat bising. jom heboh-heboh. biar yg dok lena semua tu bangkit la. jgn org pebodoh kita dok leka je. sampai bila nak kena tipu. jenuh la. tak dak sapa ka berani nak heboh2 sal ni. buat la perhimpunan protes ka apa ka. ni dok senyap, sunyi. cam ni ka nak jadi pemimpin rakyat??? isu hangat cam nih pun dok buat senyap. ini memang mendatangkan marah.

Related Posts with Thumbnails