Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Khamis, 4 Jun 2009

FENOMENA UMNO,PAS,PKR - malaysiakini

Aku masih lagi kat hospital lima bintang di Kuala Lumpur..merasa hidup macam orang Umno. Dan lagi lama aku duduk disini..makin getik aku kepada Umno. Tapi bukan itu yang aku nak tulis hari ini…sebab aku nak tulis pasal muktamar Pas.

Dalam The Star semalam..”According to Transparency International’s 2009 Global Corruption Barometer, 42% of Malaysians viewed political parties, regardless of faction, as the most corrupt, followed by the civil service (37%), private sector (12%), judiciary (5%), legislative (4%) and media (1%).”

Ini pandangan umum. Kalau tanya kat orang Umno…Umno tak korup. Kalau tanya kat orang PKR…PKR tak korup…Kalau tanya orang Pas…Pas tak korup. Masing-masing tak akan mengaku kalau parti mereka dituduh korup. Tetapi kalau ditanya secara umum…rakyat akan beranggapan semua parti serupa saja.

Umno tak payah cakap…sebab sudah sinonim dengan korupsi. Hanya satu cara untuk mengubah persepsi rakyat terhadap Umno ialah kembali menggunakan PEKEMBAR. Kalau masih dengan Umno..hanya menunggu masa untuk dihantar ke pusat pencernaan sisa pepejal. Dan oleh kerana mereka tidak mahu kembali kepada PEKEMBAR…mampuih pi la.

Korupsi dalam PKR…jangan tanya orang PKR…tapi tanya orang Pas. Orang Pas boleh berceramah dua jam mengenai keburukan orang PKR. Tetapi kalau diamati..pernahkah kita mendengar orang Pas mengutuk Gobalakrishnan…Lee Boon Chye…Tian Chua? Aku belum pernah dengar.

Sebaliknya yang aku dengar ialah PKR serpihan Umno…orang PKR adalah serpihan Umno..orang PKR berbudaya Umno. Bila disebut begini…bermakna yang korup adalah orang-orang Melayu. Dan mereka ini korup kerana berbudaya dan berfikiran Umno. Siapa saja yang ada kaitan dengan Umno..akan dianggap berfikiran dan berbudaya Umno…korup.

Ini bebanan yang terpaksa ditanggung oleh PKR. Kalau ada sekupang atau lima duit lagi perasaan menyokong Umno…tinggalkanlah. Itulah ucapan Nizar yang paling popular.

Apakah dalam Pas tak ada yang korup? Jangan tanya orang Pas. Mati hidup balik depa tak kan mengaku. Bezanya diantara Pas dan PKR ialah…dalam PKR ada banyak reformis. Reformis dalam PKR tak peduli tentang jawatan mereka. Orang macam Din Binjai tak kisah kalau dia disingkir dari jawatannya…yang salah tetap salah. Tak kira orang tu Timbalan Ketua Menteri dari parti dia. Tetapi dalam Pas…reformis perlu disingkirkan. Kesalahan perlu disapu kebawah tikar supaya imej parti sentiasa bersih…macam Umno.

Hangpa tau ka…ada ADUN PAS yang hidup mewah..sampaikan Nik Aziz tidak mahu memijak kaki kerumahnya? Hangpa tau ka…ada pemimpin Pas beli rumah baru ..selepas 6 bulan menjawat jawatan dalam kerajaan negeri? Hangpa tau ka…ada isteri pemimpin Pas yang bawa permohonan balak terus kepada Nizar? Aku tau…tapi bukan itu yang aku nak cerita. Mungkin lain kali.

Dan kalau dilihat korupsi dalam Pas…ia juga ada kaitan dengan Umno. Mereka yang terlibat ini adalah mereka yang sering berhubung rapat dengan Umno.

Ada pemimpin Pas yang bila saja memegang jawatan dalam kerajaan negeri…perkara pertama ialah tukar kereta… macam Umno. Ada yang tukar bini macam tukar pampers…macam Umno.
Sekarang…PKR sedang berusaha untuk mengikis pemimpin yang berfahaman Umno ini. Satu persatu. Tapi Pas pulak nampaknya sedang memberi ruang kepada budaya Umno ini.

Dalam PRK Bukit Gantang yang lalu.. Ustaz Nasha dan Hj. Asmuni angkat tangan mengaku kalah, dua hari sebelum hari mengundi. Sebabnya mereka mempercayaai maklumat dari MIO…satu cabang Umno. Cuma orang-orang seperti Nizar dan reformis dalam Pas dan PKR yang terus berusaha untuk menang. Kalau dibiarkan kepada Ustaz Nasha..Pas dah lingkup diBukit Gantang.

Sejak dua hari lalu…aku mendapat update dari kumpulan pemikir Ustaz Nasha. Whoa…dalam muktamar Pas pun sekarang pakai MIO! Rating Ustaz Nasha semakin meningkat..dan Ustaz Nasha menggunakan khidmat MIO!

Umno membantu sedaya upaya supaya Ustaz Nasha menang dalam Muktamar ini. Aku bukan perwakilan dalam muktamar ini dan aku tak ada hak mengundi. Cuma boleh pot-pet diluar.

Kalau hangpa pilih Husam atau Mat Sabu…aku seronok sebab mereka dari kumpulan reformis yang membawa politik baru..tanpa membawa bebanan budaya dan pemikiran Umno. Kalau hangpa pilih Ustaz Nasha pun aku tak boleh nak kata apa…tapi aku juga seronok sebab Pas dan PKR sudah sama. Sama-sama ada pemimpin yang berbudaya Umno.

Hang kata aku…aku boleh kata hang.

Sumber : PERAKEXPRESS

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails