Sewaktu hendak membuat bendang, kerbaulah dikerah tenaganya menggalas tenggala menarik bajak. Berpeluh si kerbau berlumpur comot.

Kalau lambat dijerkah kalau malas dibelasah, birat bontot dibedal sang tuan.Kucing siam di rumah rileks saja tidur, makan, menggesel dan menggebukan bulu..

Bila padi masak dan menampakkan hasil, sang tuan membeli makanan sedap-sedap untuk si kucing siam, dipeluk diciumlah kucing siam yang semakin gedempol itu..

Kerbau kerbaulah juga..di kandang haring, makan rumput kuah lumpur dan tetap dibedal... -Kulupsakah

Layan Dulu Sih

UNDANG-UNDANG RIMBA DI CABUL BN & UMNO,RAKYAT TAK BODOH LA WEIIIII !!!!

Nak Relek Klik Kat Video Bawah

PC CM & PEMUDA PR P.PINANG

Ahad, 12 Oktober 2008

SIKIT2 MELAYU,FAHAM APA TUH MELAYU?

Sibuk skrg nih ceta pasal melayu,tak kira siang atau malam...ada sj isu yang cuba di kaitkan bg menampakkan seolah2 melayu terancam...walhal sudah 50tahun ameno/BN perintah...melayu makin ke belakang,pimpinan hanya melayu yang sibuk cakap pasal melayu asyik jaga perut & bawah perut...

Aku cukup tertarik apa yg kulupsakah nukilkan dalam posting beliau serta posting [INI].bagi aku,dalam kubur nanti tader pun malaikat nak tanya...apa bangsamu....jauh sekali,apa parti kamu 'melayu atau tak'...
Klau nak kaitkan aku tidak cukup melayu...org tuh patut cermin muka dia...BN sibuk nk jatuhkan kepimpinan kelantan...tok guru nik aziz siapa?bukankah dia melayu?parti yg memerintah juga adalah parti yang majoritinya melayu yang ada kelab penyokong sendiri dari bukan melayu...


Woi ameno...aper yang korang cuba nk buat dengan cubaan bangkitkan isu sensitif ini?50tahun dh perintah,tak sudah2 takmau mengaku bahawasanya kesilapan melayu yang terpinggir sekarang adalah hasil tangan pemerintahan pimpinan ameno yang hanya pentingkan diri sendiri saja...


Aku klau ahli ameno,akan malu dgn parti yang riuh cakap isu melayu tetapi pekena orang melayu...baik aku masuk Gerakan...buat malu untuk anak cucu 40-50 tahun lagi sj...khaakkkk ptuuiiihhh...
Ingat lah...tinggal ameno tidak bermakna anda tidak sayang melayu atau jauh skali tinggalkan islam....hanya yang brfikiran kolot mahu pertahankan kuasa,harta & takhta sj takutkan ameno tumbang ke penghujung...the end...jd...doa2 la mereka ini punya lg pedoman utk menolak ameno..
Buat pimpinan Pakatan Rakyat,ingatlah...kita di angkat oleh rakyat...cerita kamu semua sibuk menjadi buah mulut akar umbi skrg di kawasan masing2...kebanyakan di antara kamu bukan di kenali rakyat...tetapi rakyat sebenarnya aangkat kamu dalam PRU yang lalu kerana rakyat tolak BN...jgn perasan sgt...takot nanti Rakyat Pakat2 tolak kamu Pakatan Rakyat...

4 ulasan:

LanaBuluMONEY berkata...

Tambah satu soalah pada depa yang dok 'menyalak' bela melayu tuh...Kenapa kerajaan BN pi salurkan pipe gas dari pantai Kelantan ke Kedah melalui siam..???? Pasai apa tak pi ke kelantan???Alasan apa??? kalau tak de jawapan..elok je lah beghenti je jadi orang...

OfficeBoyTingkat4 berkata...

Sejauh mana pemimpin melayu ameno membela melayu? selagi watak utama siri bersamamu TV3 dipenuhi oleh melayu, selalgi itulah aku tak kan percaya labun membela melayu yg saban hari didendangkan oleh melayu ameno.51 tahun merdeka, jawatan PM dan Agung, tak pernah bangsa lain selain dari melayu.tapi apa pasal melayu juga yg jadi watak tetap bersamamu TV3?

ariosamigos berkata...

salam...................

tertanya2 saya, siapakah ketua bahagian bayan baru.......... dato zaharin ke sdr jamil.......
mengapa semua orang kena dengar cakap dia termasuk dato sekali.......
apakah status dia didalam mesyuarat ahli jawatan kuasa bahagian bayan baru....... adakah dia ahli bayan baru atau pun x...... kerna di fahamkan dia ni ahli dari bukit gelugur...... bini dia pun sama ada jawatan ahli majlis dah over............. sembang berapi......
saya nak tegur sikit... si jamil, si fauziah, si anuar yang gila jawatan tapi kerja hampeh.... sembang pum-pang dan konco2nya..... takat sembang je berapi tapi keja hampeh x guna.......
lihat saja bila ada apa2 program sapa yang buat kerja dari mula sampai habis........ muka2 lama jugak..... hampa buat apa.... takat ikut pungkoq dato ja............ kalau dato xdak hampa pun hilang...............hampeh betoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.........

yang si adun ni pun sama juga...... time kempen dulu punya la dok hentam pihak bn...... cakap yang depa x penah turun jumpa masyarakat la.... x buat kerja la...... rasuah la.... buat kerja yang membazir la dan macam2 lg....... lani tengak macam ludah kelangit kena muka sendiri..... hampa pun macam depa 2x5 hampeh...... kalau macam ni la juga keadaan..... pru akan datang jangan harap pkr nak menang lagi.....................



amal maakruf nahi mungkar.....
HANCUR-HANCUR
ariosamigos2png

aloha2 berkata...

lanabulumoney,

betul...aku setuju sgt!

officeboytingkat4,

Isu melayu dh jadi mcm mainan politik nyawa terakhir ameno...sebab itu bila kata dsai,"lagi kuat sebut agenda melayu,lagi kuat pemimpin UMNO mentekedarah duit rakyat & tipu melayu"

ariosamigos,

harap kepekaan mereka terhadap luahan mereka di bawah di ambil perhatian serius....bukan hanya pentingkan diri sendiri

Related Posts with Thumbnails